Openen kap Cabrio
- Martijn1974
- Nieuw Lid
Bericht
Openen kap Cabrio
Ik heb een cabrio gehuurd hier in San Francisco maar de kap gaat niet helemaal open. Het eerste deel gaat open maar dan stopt-ie en het lampje van de het knopje knippert rood. Ik heb twee hendels in de kofferbak gevonden en die open gedaan maar dat helpt niet. Er zit geen boekje bij de auto dus weet iemand wat ik fout doe? M.a.w. wat is de procedure om de kap te openen?
- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
je moet er voor zorgen dat de hoedenplank (ja de cabrio heeft er ook één) op de laagste stand staat. Ook moet je even checken of hij echt helamaal in de onderste stand staat. Er zit nml een klein schakelaartje dat ingedrukt wordt door de hoedenplank. Dit is ter bescherming van je kap en je ruit die in de ruimte boven de hoedenplank wordt opgeslagen.
Groet en happy touring,
Hans Kramer
PS. Laat mij eens weten bij wie je huurt en tegen welke kosten.
Groet en happy touring,
Hans Kramer

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Je moet helemaal stilstaan (in een R52) om de kap open te doen.
In een R57 model moet je onder de 25 km/u rijden om de kap open te doen.
(Schuifdak werkt tot 120 km/u).
De hoedenplank wil soms nét niet helemaal recht liggen en daar zitten sensoren op, zodat de kap niet open wil.
De hendels in de kofferbak kunnen de bovenrand van de kofferbak iets losmaken zodat inladen van onhandige vormen makkelijker gaat. Daarna weer vastzetten natuurlijk. Dit heb je in de praktijk vrijwel nooit nodig.
In een R57 model moet je onder de 25 km/u rijden om de kap open te doen.
(Schuifdak werkt tot 120 km/u).
De hoedenplank wil soms nét niet helemaal recht liggen en daar zitten sensoren op, zodat de kap niet open wil.
De hendels in de kofferbak kunnen de bovenrand van de kofferbak iets losmaken zodat inladen van onhandige vormen makkelijker gaat. Daarna weer vastzetten natuurlijk. Dit heb je in de praktijk vrijwel nooit nodig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Martijn1974
- Nieuw Lid
Bericht
Bij Thrifty via Netflights. Kost een paar tientjes (USD) per dag met unlimited miles en alle verzekeringen. Het is overigens een Cooper S dus het gaat soms net iets te snel over de freewayhanskramer schreef:

- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Goed oppassen voor de petten dus. Heb je de kap nu open? Wij hadden de eerste keer hetzelfde probleem. Nu is het zelfs in nederland niet anders dan genieten met onze Cooper S Cabrio.

- Martijn1974
- Nieuw Lid
Bericht
Jammer is dat ze in de VS alleen automaten verhuren (ik ben meer van het benzine roeren zeg maar) en dat daardoor de motor niet goed tot z'n recht komt. Toch willen de 175pk'tjes wel.
Uiteindelijk heb ik voor 5 dagen 255 dollar (inclusief alle kilometers, verzekeringen en tax) betaald en mocht ik de tank weer leeg inleveren (uiteraard gheel leeg gereden). Omgerekend een kleine 170 euro
Het bleek inderdaad aan de hoedenplank te liggen, wel een gezeur met dat ding zeg! Uiteindelijk is de kap open gegaan en dan is het genieten geblazen. Thuis heb ik een MX5 met handbediende kap maar die heb ik wel sneller open en dicht.hanskramer schreef:Goed oppassen voor de petten dus. Heb je de kap nu open? Wij hadden de eerste keer hetzelfde probleem. Nu is het zelfs in nederland niet anders dan genieten met onze Cooper S Cabrio.
Jammer is dat ze in de VS alleen automaten verhuren (ik ben meer van het benzine roeren zeg maar) en dat daardoor de motor niet goed tot z'n recht komt. Toch willen de 175pk'tjes wel.
Uiteindelijk heb ik voor 5 dagen 255 dollar (inclusief alle kilometers, verzekeringen en tax) betaald en mocht ik de tank weer leeg inleveren (uiteraard gheel leeg gereden). Omgerekend een kleine 170 euro

- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

als je maar eenmaal weet hoe het werkt dan is de kap binnen 15 seconden helemaal open. En voor 35 euro per dag kun je hier in Nederland volgens mij geen mini rijden. Ook ik heb een t.. hekel aan een automaat maar in de joe naait mie steets hebben ze niks anders. De laatste keer met een dikken bak, op de autosnelweg, vol in de remmen toen ik wou terugschakelen om uit te voegen. Helaas geen koppeling maar de rem en ik stond echt in één keer stil. Levensgevaarlijk. 

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors