Gear indicator verdwenen? + velg beschadiging

De 2e generatie vanaf 2006
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

Gear indicator verdwenen? + velg beschadiging

12 nov 2009, 15:54

Ik zie mijn 'economische schakelmoment suggestie' onder de toerenteller ineens niet meer, heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Heb laatst in een parkeergarage schade opgelopen aan mijn rechter voorvelg (R99), dus de coating is eraf... Via de stealer gaat me dat waarschijnlijk een aardige duit kosten, heeft iemand suggesties voor een 'how to do it yourself'?

En om het helemaal compleet te maken: kleine aanrijding veroorzaakt, waardoor de voorbumper bijgewerkt moest worden. Ik raakte mijn voorgangster met een snelheidje van 20 km/u (ongeveer) precies op de rechtervoorhoek van de Clubman, de meest ongunstige plek om iets te raken. Nu hoor ik iedere keer als ik een drempelachtige oprit op rij gekraak rechts achter. met zo'n snelheidje kan de Clubman toch niet krom geraakt zijn door de aanrijding? Merk wel dat de plastic wielkast rechtsvoor niet meer goed aanlsuit (is overigens erg netjes gerepareerd door Story).

Thanks!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2009, 16:08

Welke 'kleur' heeft je R99 velg? Als het de grijze zijn, gewoon opnieuw laten spuiten..
Als het de gepolierde zijn, heb je dikke pech. Deze zijn niet opnieuw in zo'n kleur te krijgen, tenzij je er een aardige duit voor over hebt..

Kan het weten, heb er ook achter lopen horen. Ze zijn chemisch gepolierd en je kan dit niet zomaar nadoen met verf ofzo..
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

12 nov 2009, 16:14

Het gaat om de antraciete uitvoering
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2009, 16:40

Heb je wat meer geluk. Zijn gewoon gespoten geloof ik en vallen perfect te herstellen :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 nov 2009, 16:58

Tiswa schreef:Ik zie mijn 'economische schakelmoment suggestie' onder de toerenteller ineens niet meer, heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Sinds mijn 1-serie een softwareupdate heeft gehad heb ik dat ook. Echter alleen bij mijn sleutel, bij sleutel van mijn vriendin werkt de indicator nog wel. Ik stoor me er eigenlijk niet aan, ik stoorde me juist eerder aan die indicator.

Wat betreft beschadiging aan wiel: Wheelcare in Zeeland (NB)! Blijf weg bij De Velgendokter, als ik zo de referenties lees...

Wat betreft de schade: rij er langs en vraag of Jeroen of Martin er even nogmaals naar willen kijken. Zijn heel coulant...
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Gear indicator verdwenen? + velg beschadiging

12 nov 2009, 17:43

Tiswa schreef:Ik zie mijn 'economische schakelmoment suggestie' onder de toerenteller ineens niet meer, heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?!
Dat kan je zelf instellen of je het wilt zien of niet.
Staat in het instructieboekje hoe je dat moet aanpassen.

Ik weet het niet meer uit mijn hoofd (boekje ligt in de auto), maar weet nog wel dat het iets heel simpels is (ik was ze dus ook kwijt :wink: ).
Als ik me goed herinner moet je als je de actieradius in beeld heb het setup-knopje een paar seconden ingedrukt houden.
Maar nogmaals: staat in het boekje.

Gr. Ron
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 nov 2009, 18:40

@MiniBeardie XL; ik zal het vanavond eens proberen in mijn 1er!
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Gear indicator verdwenen? + velg beschadiging

12 nov 2009, 20:26

Als ik me goed herinner moet je als je de actieradius in beeld heb het setup-knopje een paar seconden ingedrukt houden.
Maar nogmaals: staat in het boekje.

Gr. Ron[/quote]

Dit klopt. Bij het wijzigen naar winteruur was ik het ook kwijt.
Enkele seconden resetknopje indrukken en daar was het terug.

Pascal

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”