vandaag na de tankbeurt de dagtellen op 0 willen zetten. verstrooit als ik was drukte ik niet één keer kort, maar hield ik het knopje ingedrukt. Na enige tijd kwam ik in één of ander menu terecht. stond "IP..."
iemand een idee wat dit is ? heb contact afgezet en sleutel uitgenomen om uit dit menu te kunnen...
grtz
Weet iemand iets van dit (service?) menu ?
- snans
- Volledig MINI minded!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En bij de R55/56 kom je dan in de systeemtest terecht. Maar dan heb je dat knopje wel lang vastgehouden hoor, zeker 15 seconden... 
De systeemtest is ter beoordeling of de intrumenten, zoals wijzers, achtergrondverlichting, waarschuwingslampen, nog iets doen. Sleutel plaatsen, contact aan (maar motor uit), terugstelknop zeker 15 seconden inhouden. Je krijgt dan 01.__ in beeld, druk even kort op de toets, display laat 02.__ zien, door weer kort te drukken wordt de systeemtest gestart.

De systeemtest is ter beoordeling of de intrumenten, zoals wijzers, achtergrondverlichting, waarschuwingslampen, nog iets doen. Sleutel plaatsen, contact aan (maar motor uit), terugstelknop zeker 15 seconden inhouden. Je krijgt dan 01.__ in beeld, druk even kort op de toets, display laat 02.__ zien, door weer kort te drukken wordt de systeemtest gestart.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Alleen de eerste 2 menu's staan standaard vrijgegeven en zijn gewoon testmenu's voor de lampjes en meters. Voor de overige menu's moet je de trucendoos flink loshalen.
Het zijn testen die je kan uitvoeren als je even niet de beschikking hebt over de uitgebreide diagnose-apparatuur in de werkplaats.

- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb toch het gevoel dat jij nog vééééél meer trukjes weetRobert schreef:Alleen de eerste 2 menu's staan standaard vrijgegeven en zijn gewoon testmenu's voor de lampjes en meters. Voor de overige menu's moet je de trucendoos flink loshalen.Het zijn testen die je kan uitvoeren als je even niet de beschikking hebt over de uitgebreide diagnose-apparatuur in de werkplaats.

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Je kunt er bijvoorbeeld ook je service-indicator van de remmen mee terugstellen, na vervanging van de remblokken en eventueel de slijt-indicator. Maar als het goed is, kan het bedrijf wat de vervangactie doet ook de meters terugzetten. En al helemaal als ie de beschikking heeft over zo'n diagnose-computer. Dat geklooi met die kleine knopjes, dat wil je toch niet?snans schreef:ik heb toch het gevoel dat jij nog vééééél meer trukjes weetRobert schreef:Alleen de eerste 2 menu's staan standaard vrijgegeven en zijn gewoon testmenu's voor de lampjes en meters. Voor de overige menu's moet je de trucendoos flink loshalen.Het zijn testen die je kan uitvoeren als je even niet de beschikking hebt over de uitgebreide diagnose-apparatuur in de werkplaats.
![]()
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors