Airco komt niet bij ventilator en pomp komen niet in R56

De 2e generatie vanaf 2006
cees63
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Airco komt niet bij ventilator en pomp komen niet in R56

08 jul 2010, 22:29

Beste mini vrienden

Mijn vrouw haar mini heeft een probleem wat betreft airco.
De installatie na laten kijken en af laten vullen maar dit was niet nodig geweest want de airco komt gewoon niet in.
Heeft iemand een elektrisch schema waar uit op te maken valt wie de pomp en ventilator aan stuurt en op welke zekering hij zit.
Zijn er minirijders die mij op het goede spoor kunnen zetten wat de oorzaak kan zijn
Het lijkt wel of er ergens een verbidingsstekker uit ligt

Veel dank voor het meedenken

Gr Cees
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jul 2010, 09:27

Die van mij (een R56 Cooper D uit 2008) had hier ook last van, net nu met deze hoge temperaturen.

Ik kon de airco 'opzetten', het lampje brandde maar geen koude lucht. Dit bleek een relay te zijn die het niet meer deed. Die relay kon niet apart vervangen worden en er moest een nieuwe 'junction box' worden besteld. (Wat die relay bevat, maar ook nog veel meer elektrische zaken)

Ik moet er wel bijzeggen dat de (pruts)dealer na vervanging van die box de airco niet getest heeft, en dat hij toen nog niet werkte. Na opnieuw binnen geweest te zijn deed hij het dan wel opnieuw. Wat ze er toen precies aan gedaan hebben weet ik niet precies. Had op dat moment andere zorgen met de mini.

Als de mini nog in garantie is kun je hem best bij een dealer binnenbrengen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”