Hoi,
Ik ben nieuw hier. Ik heb in maart 2009 een nieuwe Cooper S aangeschaft. Rijd er ongeveer 20.000 km per jaar mee. Dit is al mijn tweede Cooper S. De eerste heeft het 4 jaar perfect gedaan. Nu is er afgelopen zondag iets vreemds gebeurd. Op ongeveer 300 meter van mijn huis ging het olie lampje aan (overigens mijn zoon van 23 was met de mini onderweg). Mijn zoon dacht: och ik ben zo thuis, danvertel ik het wel en kan pap er even naar kijken. Hij stapt uit en ziet aan de rechterzijkant en aan de achterkant de mini helemaal onder de olie zitten, tot bijna aan het dak aan toe. De buurman kwam naar buiten en was stom verbaasd, maar zei tevens dat hij de auto hoorde aankomen met een erg ratelend geluid. Leek wel een diesel. Olie peilen gaf aan dat er niets meer viel te peilen. De hele oprit lzat inmiddels onder de olie. Mini/BMW service kwam meteen kijken, maar kon niets vinden. Ze hebben de auto wel meegenomen en gisteren bij de garage afgezet. Was gisteren avond meteen al klaar (kan hem zometeen weer ophalen). Volgens de garage was er iets met de kettingspanner?
Kan iemand mij aangeven wat er aan de hand is? Is dit een veel voorkomend euvel? En kan de motor schade hebben opgelopen?
Met vriendelijke groet,
Nico
Grote olie lekkage bij Cooper S uit 2009
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Ongeloofelijk wat een prutzooi !! Kettingspanner is idd een veel voorkomend probleem maar dat alle olie eruit komt is de eerste keer dat ik dit lees
Meer info over kettingspanner kun je vinden als je de zoekfunctie gebruikt en op Ratel r56 zoekt
succes ermee
je hebt in ieder geval nog garantie op de auto want lijkt mij een duur geintje 

Meer info over kettingspanner kun je vinden als je de zoekfunctie gebruikt en op Ratel r56 zoekt

succes ermee


- Flying Dutchman
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi,
Mini inmiddels terug, probleem opgelost volgens de dealer. Er was een olieplug losgetrild. Dit had niet moegen gebeuren. Volgens de werkplaats order was de kettingspanner losgetrild. Zaak weer aangedraaid, nieuwe olie erin en rijden maar. Ben benieuwd of er geen blijvende schade is aangericht. De toekomst zal het uitwijzen,
Groet,
Flying Dutchman
Mini inmiddels terug, probleem opgelost volgens de dealer. Er was een olieplug losgetrild. Dit had niet moegen gebeuren. Volgens de werkplaats order was de kettingspanner losgetrild. Zaak weer aangedraaid, nieuwe olie erin en rijden maar. Ben benieuwd of er geen blijvende schade is aangericht. De toekomst zal het uitwijzen,
Groet,
Flying Dutchman
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Wees maar blij dat er maar 300 meter is gereden na het ontstaan van de problemen, want als de auto zonder olie was komen te staan , had dat waarschijnlijk een vastloper en zware motorschade tot gevolg.
Nu lijkt het probleem dat uit de wereld is geholpen. Laten we hopen dat het zo blijft.
Houd je oliepeil even goed in de gaten de komende dagen.
De suggestie hierboven van een link met de "dieselratel" is in mijn ogen niet terecht.
Nu lijkt het probleem dat uit de wereld is geholpen. Laten we hopen dat het zo blijft.

De suggestie hierboven van een link met de "dieselratel" is in mijn ogen niet terecht.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors