Fluitende versnellingsbak...

De 2e generatie vanaf 2006
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

Fluitende versnellingsbak...

18 sep 2010, 13:25

.. ik heb het forum eerst afgestruind maar niets vergelijkens kunnen vinden. Mogelijk heeft iemand een suggestie.

Tussen de 100 en 130km/u in de 6de versnelling hoor ik bij gasgeven een fluittoon. Voor mijn gevoel uit de versnellingsbak. Zet ik de versnelling bij gelijke snelheden in z'n 5 dan is het geluid weg. Het is niet een erg hard geluid maar wel irritant bij rijden op de snelweg. Ik ben me bewust geworden van het geluid zo rond een kilomterstand van 8000 km en is langzaam toegenomen tot nu 11000 km.

Gisteren is de monteur meegereden en ook hij hoorde het maar vond het niet verontrustend. Hij suggereerde dat het ook de turbo kan zijn, maar dan zou je het ook moeten horen in de 5de versnelling. De monteur gaat in ieder geval na of dit euvel bekend is, ook is er een notitie van mijn klacht gemaakt.

Nu is mijn Mini Cooper S getuned bij Beek tot 220Pk, zou het kunnen zijn dat bijvoorbeeld een lager niet zo gelukkig is met de extra krachten die het moet weerstaan. Ook is het geluid me pas gaan opgevallen nadat ik mijn Mini had uitgelaten op de Duitse Autobahn :mrgreen:

Misschien hebben jullie sugesties of ideeen.

Gr Rick
Wokkel
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 okt 2010, 09:26

Vanochtend op de snelweg ook een heel sterk fluitend geluid gehad in de 6e versnelling. Dit geluid was echter bij de 200-215 kmph, een persoon naast mij suggereerde dat het de ruitenwisser was. Hij schakelde deze namelijk in en het geluid leek te reduceren (alsof de wind er onderdoor waait). Echter bij zo'n 190-200 in de 5e versnelling was dit geluid niet te horen... :s
Kon helaas niet verder doortrekken omdat ik de afrit naderde die ik moest nemen, en op de snelwegen hier is het 's ochtends ook nog uitkijken met de sterke arm der neerlandsche wetten.

Het is ook de eerste keer dat ik dit geluid hoor bij deze snelheid, in de 6e versnelling. Mijn gevoel gaat ook naar de turbo uit, al ben ik een leek op gebied van auto's.
Nurby
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

03 okt 2010, 12:50

Dat je bij 200+ bijgeluiden gaat horen kan ik me voorstellen. :wink:
Ik denk dat bij hoge snelheden, lees hoge toeren, de turbo wel gaat fluiten.

Het is bij mij juist bij normale kruissnelheiden. Misschien maar weer een keer op de autobahn de bramen van de tandwielen afrijden. :mrgreen:

Gr Rick
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 11:43

Wokkel schreef:Vanochtend op de snelweg ook een heel sterk fluitend geluid gehad in de 6e versnelling. Dit geluid was echter bij de 200-215 kmph, een persoon naast mij suggereerde dat het de ruitenwisser was. Hij schakelde deze namelijk in en het geluid leek te reduceren (alsof de wind er onderdoor waait). Echter bij zo'n 190-200 in de 5e versnelling was dit geluid niet te horen... :s
Kon helaas niet verder doortrekken omdat ik de afrit naderde die ik moest nemen, en op de snelwegen hier is het 's ochtends ook nog uitkijken met de sterke arm der neerlandsche wetten.

Het is ook de eerste keer dat ik dit geluid hoor bij deze snelheid, in de 6e versnelling. Mijn gevoel gaat ook naar de turbo uit, al ben ik een leek op gebied van auto's.

heb ik ook afhankelijk hoe de wind staat :wink: heb alles al een keer afgeplakt met ducktape en toen was het weg :s
toen besloten een nieuwe voorruit te plaatsen en nieuwe A stijlen en het fluiten is er nog steeds :? De stroomlijning van een mini is hetzelfde als die van een baksteen dus maar mee leren leven :mrgreen: vaak als je nog harder gaat rijden gaat het weer weg :lol: ik heb het ook rond de 200 :wink: is absoluut de turbo niet :s
oli4tjemaes
One wheel wonder
One wheel wonder

26 okt 2010, 23:14

ik weet waarover je spreekt, ik heb net het zelfde in 4e versnelling. heb het al meermaals gezegd in de garage maar het blijft hetzelfde liedje,

ook als ik +200 ga rijden heb ik een irritant gefluit, maar dit komt waarschijnlijk van mijn ruitenwissers :p

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”