Mini Cooper R 56 2007 probleem met koppeling GEMAAKT!

De 2e generatie vanaf 2006
MiniCooperSr56
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mini Cooper R 56 2007 probleem met koppeling GEMAAKT!

27 okt 2010, 09:18

Hallo allemaal, :rijden

Ik zag deze site en dacht meteen goh laten we ons hier maar eens aanmelden!

Ik rijd sinds 3.5 maand een mini cooper s r56 van 02-2007 en ben er echt verzot op er zijn echter een paar probleempjes die mijn garage niet zo 1.2.3 weet dus heb mijn hoop op jullie gevestigd ;)
Als ik met mijn coopertje lekker aan het rijden ben, en ik kom met redelijke toeren aan op een bocht of rotonde dan schakel ik terug van de 3e naar de 2e versnelling dan komt er een fluitend geluid onder de koppeling vandaan, trap ik echter de rem en de koppeling tegelijk in dan is het geluid minimaal of helemaal weg, nu begint de auto ook als ik terug schakel van de 4e naar de 3e versnelling dit soort geluiden te maken.....

Dan in de ochtend de koude start......mijn garage heeft enkele weken geleden al het e.e.a vervangen, als ik het goed onthouden heb, de kettingspanners en nog wat klein spul eromheen.
Hij is een tijdje stil geweest maar begint toch weer een dieselbrom te produceren wanneer je net weg rijdt, als je een paar honderd meter gereden hebt verdwijnt het geluid.

Nu wil ik binnenkort een nieuwe afspraak plannen bij mijn garage ( Mini garantie ) en kan ik (als iemand hier misschien wel weet wat het probleem zou kunnen zijn) een duidelijkere omschrijving aan de garage geven.

Mijn probleem is tot op heden opgelost, nieuwe koppelingsplaten geplaatst, nieuwe ketting, nieuw vliegwiel!
Groet
Laatst gewijzigd door MiniCooperSr56 op 08 mar 2011, 09:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2010, 09:28

In hetzelfde sub-forum als waar je dit bericht hebt gepost is een zogenaamde "Sticky"-topic over het dieselgeluid waar je het over hebt. Zie hier

Dit is een bekend probleem van de R56S. Verder weet ik er weinig vanaf, ik heb een R50.
MiniCooperSr56
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 okt 2010, 14:57

als ik het sub forum bekijk......begin ik toch vrij angstig te worden.....voor de problemen...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2010, 16:28

er is inmiddels een oplossing voor, maar zou je dealer moeten weten. Bij mijn JCW is alles 1 keer vervangen (een jaar geleden; distributie compleet) en bij de Clubman 2 keer alles vervangen. Het is tot op dit moment nog niet weer teruggekomen.

Voor wat betreft je kopllingsprobleem heb ik geen idee, ook nog niet eerder gehoord.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MiniCooperSr56
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 okt 2010, 16:38

Oke, dan ga ik dat in ieder geval even overleggen, dat van de koppeling heb ik inmiddels al meer over gelezen, maar kan er ook nog geen oplossing over vinden, helaas.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2010, 16:42

misschien je hulpkoppelingscilinder? Ik zeg maar wat hoor...

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
MiniCooperSr56
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 okt 2010, 16:46

Ja ik zat zelf te denken aan misschien iets met een drukgroep aangezien het geluid soms minder word als je de rem erbij intrapt.... Het typische is ook dat wanneer de auto echt goed warm is het geluid luider word.( mensen zouden denken als je voorbij komt dat je niet kunt schakelen ofzo....)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2010, 16:01

hmm....vreemd. Is het een soort van "zucht" geluid? Weet niet hoe ik het anders mopet omschrijven. Maar bij onze clubman zit de koppeling er ook (al, 48dkm... :s ) aan te komen want je hoort soms de drukgroep zuchten. Mss is dat het?

Afbeelding
MiniCooperSr56
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 okt 2010, 18:04

Nee het is geen zuchtend geluid, meer een schrapend/fluitend geluid,heb al wel in een sub forum gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit geluid tijdens het koppelen hebben,maar ook daar vind ik tot op heden niet een passend antwoord.
beetje lastig denk ik...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”