Ik zag deze site en dacht meteen goh laten we ons hier maar eens aanmelden!
Ik rijd sinds 3.5 maand een mini cooper s r56 van 02-2007 en ben er echt verzot op er zijn echter een paar probleempjes die mijn garage niet zo 1.2.3 weet dus heb mijn hoop op jullie gevestigd

Als ik met mijn coopertje lekker aan het rijden ben, en ik kom met redelijke toeren aan op een bocht of rotonde dan schakel ik terug van de 3e naar de 2e versnelling dan komt er een fluitend geluid onder de koppeling vandaan, trap ik echter de rem en de koppeling tegelijk in dan is het geluid minimaal of helemaal weg, nu begint de auto ook als ik terug schakel van de 4e naar de 3e versnelling dit soort geluiden te maken.....
Dan in de ochtend de koude start......mijn garage heeft enkele weken geleden al het e.e.a vervangen, als ik het goed onthouden heb, de kettingspanners en nog wat klein spul eromheen.
Hij is een tijdje stil geweest maar begint toch weer een dieselbrom te produceren wanneer je net weg rijdt, als je een paar honderd meter gereden hebt verdwijnt het geluid.
Nu wil ik binnenkort een nieuwe afspraak plannen bij mijn garage ( Mini garantie ) en kan ik (als iemand hier misschien wel weet wat het probleem zou kunnen zijn) een duidelijkere omschrijving aan de garage geven.
Mijn probleem is tot op heden opgelost, nieuwe koppelingsplaten geplaatst, nieuwe ketting, nieuw vliegwiel!
Groet