Dag,
Sinds vanmorgen heb ik vocht in beide achterlichten van mijn S...
Echt K** gewoon,.. ding is 4 weken oud.
Iemand anders ervaring hiermee? en ik neem aan dat het garantie is en dan ze gewoon twee nieuwe bestellen.
Ik ga echt niet zitten wachten op een monteur die met KIT gaat lopen klooien.
Vocht in de achterlichten
- remco
- Mod virus alert!
Bericht
Dat komt door de lage buitentemperaturen. De ietwat vochtige lucht die in je achterlicht unit is ingesloten tijdens productie (zeg 20grC met 7gr vocht/kg lucht = ca 40% relatieve vochtigheid) condenseerd als de temperatuur omlaag gaat (20grC/40% condenseerd bij 7grC). Google maar even op Mollier diagram. Wordt alles duidelijk.
Bij dit koude weer gewoon even je lampje eruit halen, fohn erop en weer afsluiten. Ben je van het probleem af.
PS. nieuw hier? stel je even voor.
Bij dit koude weer gewoon even je lampje eruit halen, fohn erop en weer afsluiten. Ben je van het probleem af.
PS. nieuw hier? stel je even voor.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er ook even last van gehad.
Oplossing bij mij is geweest, de klepjes (om van binnenuit bij de achterlichten te komen)
in de bagageruimte voor een tijdje op laten staan en de vocht is vertrokken.
Succes.
Wat een verhaal.remco schreef:Dat komt door de lage buitentemperaturen. De ietwat vochtige lucht die in je achterlicht unit is ingesloten tijdens productie (zeg 20grC met 7gr vocht/kg lucht = ca 40% relatieve vochtigheid) condenseerd als de temperatuur omlaag gaat (20grC/40% condenseerd bij 7grC). Google maar even op Mollier diagram. Wordt alles duidelijk.

Ik heb er ook even last van gehad.
Oplossing bij mij is geweest, de klepjes (om van binnenuit bij de achterlichten te komen)
in de bagageruimte voor een tijdje op laten staan en de vocht is vertrokken.
Succes.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien is de afdichting er niet goed opgezet.
Vermoed dat de garage hetzelfde zal gaan doen.
Mocht het niet helpen, heb je gelijk een goed argument om eventueel tot vervanging van ....... over te gaan.
Succes
Zou als ik jou was "even" het lampje er uithalen, vocht er uit föhnen, en alles opnieuw weer monteren.ITSU028 schreef:Bij moi al 2 weken vocht in de rechter mistlamp (voor)
...toch maar even gemeld bij de dealer...![]()
Hadden even geen tijd (can happen),dus in 't nieuwe jaar kijken ze er even naar![]()
Groet,
Mike
Misschien is de afdichting er niet goed opgezet.
Vermoed dat de garage hetzelfde zal gaan doen.
Mocht het niet helpen, heb je gelijk een goed argument om eventueel tot vervanging van ....... over te gaan.
Succes
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vocht in mn acherlichtunits ?
Na dit snertweer van de afgelopen dagen heb ik vanmiddag mn auto grondig gewassen en sindsdien zit er vocht in mn achterlichten

Hebben jullie dat ook ? Volgens de stealer is t normaal namelijk

Hebben jullie dat ook ? Volgens de stealer is t normaal namelijk

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
bij ons geen last van... soms wel een beetje vocht in de koplamp, maar dit is heel snel weer verdwenen...
misschien dat het inderdaad helpt om een tijdje met je lampen aan te rijden
succes!
misschien dat het inderdaad helpt om een tijdje met je lampen aan te rijden

succes!
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanx voor de reply's 
Ik heb t steeds na t wassen maar nu was t wel ineens erg
ik zal vd week nogeens langs dubbelsteyn gaan en vragen hoe t hiermee zit
Ik zal t antwoord nog hier posten

Ik heb t steeds na t wassen maar nu was t wel ineens erg

Ik zal t antwoord nog hier posten

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors