Raar geluid motor en weg binnen 30 sec.

De 2e generatie vanaf 2006
Neovo
Be Mini
Be Mini

21 nov 2010, 21:16

speedy schreef:volgens mij is er nog nooit een motor kapot gelopen met bekende probleem :|
Ga morgen ff dealer bellen ;)
Bij mij wel :P
Ze demonteren gewoon het kleppen deksel, is een klein werkje.
Dan kan je direct kijken waar de ratel vandaan komt. of er iets los zit enz.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2010, 21:22

Myjector schreef:Bij mij wel :P
ow ja.... :O
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 nov 2010, 09:05

Dealer gaat ff kijken welke fix ik al heb (waarsschijnlijk al de laatste ) en we gaan dan ff kijken wat we kunnen doen als ik niet de laatste fix heb .
Als ik de laatste fix al heb is er weinig aan te doen en kan het geen schade aan de motor brengen en moet je er mee leren leven want er is nog geen oplossing .
Gelukkig heb ik het pas twee keer gehoord en elke keer na kort verplaatst te hebben (zo vaak doe ik dat niet :mrgreen: ) dus eigenlijk heb ik er geen last van maar ben behoorlijk snel ongerust bij geluidjes :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 nov 2010, 11:26

ik heb de laatste fix :|
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2010, 21:22

dus niks aan te doen? Iets moet toch dat geluid veroorzaken? Vind het maar raar.... :s

Ga jij er mee akkoord of wat?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 nov 2010, 21:40

iedereen met een r56 s krijgt er vroeg of laat mee te maken en er is gewoon tot op heden geen oplossing dus wat dan !!! bij jou zal het ook terug keren vrees ik :( sommige van de club hebben al 4 keer de gehele distributie laten vervangen en nog steeds ratelen :S
zolang het bij "iets" ratelen blijft na kort verplaatsen en dan na een paar uur weer starten laat ik het hierbij , maar laat het bij olie service nog wel even na kijken bij Smudde Almelo want zijn erg behulpzaam .
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 nov 2010, 21:44

tsja...bij mij is het nog steeds weg, maar je hebt gelijk dat er meerdere zijn die het al vaker gehad hebben. Ik weet wel dat als het bij mij terugkomt en terug blijft komen ze de deur uitgaan. Als er wel iets mis gaat zoals bij Myjector, dan ben je echt een hoop geld kwijt.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 nov 2010, 22:48

het ratelen is de ketting en kan echt geen kwaad zolang je maar niet heel erg gaat belasten tijdens de ratel ;) ik heb het overigens maar 2 x gehoord in 20.000 km dus valt mee :D die keren dat die het geluid maakte was het aanwezig maar niet mega hard ofzo maar ik hoorde wel dat er iets niet helemaal ok was.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2010, 06:19

snap ik. Maar toch... Telefoon stond gisteravond even uit, had een beetje drukke dag gehad...

Afbeelding
froobje
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 nov 2010, 22:47

Ik heb dat geluid ook bij mijn mini hoor, het is zoals je zegt, tussen die toeren en na een een km volledig weg! Ik heb het telkens als ik voor het eerst motor in gang zet die dag. :|
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 nov 2010, 22:34

ik heb het alleen als de auto warm gelopen is daarna stilzetten en een paar uur af laten koelen , dan de auto een paar meter verzetten en dan na een paar uur de auto starten en wegrijden :mrgreen: komt zelden voor dus misschien hoor ik daarom dat geluid bijna nooit :lol: het zit hem in de kettingspanner die werkt met oliedruk en dat moet die nog ff opbouwen (rond pompen ofzo :? )
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2010, 17:50

Volgens mij heb ik dit probleem ook ineens :(

Het is een ratelend / tikkend geluid bij mn rechter voorwiel en als ik beetje gas geef dan gaat t weg en komt vervolgens terug na een resonerend geluid , het resonerende geluid is een beetje te vergelijken als er schotten in je uitlaat los zitten :s

Klopt dat ?
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

12 dec 2010, 03:03

PepperWhite schreef:Volgens mij heb ik dit probleem ook ineens :(

Het is een ratelend / tikkend geluid bij mn rechter voorwiel en als ik beetje gas geef dan gaat t weg en komt vervolgens terug na een resonerend geluid , het resonerende geluid is een beetje te vergelijken als er schotten in je uitlaat los zitten :s

Klopt dat ?
Bij jouw rechter voorwiel? Ik denk dat je last hebt van heel iets anders :lol: .
Het geluid waar wij het over hebben komt echt uit het motorblok zelf en dat klinkt echt gaar (vooral als je van buitenaf luistert en helemaal erg met de motorkap open).

Zoals gezegd verdwijnt het geluid naarmate je er een minuut of een paar minuten mee rijdt. Het lijkt wel of het blok in eerste instantie niet 100 procent gesmeerd/gevuld wordt met olie o.i.d..
your non average MINI driver
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 dec 2010, 13:18

M-iNdO schreef:
PepperWhite schreef:Volgens mij heb ik dit probleem ook ineens :(

Klopt dat ?
Bij jouw rechter voorwiel? Ik denk dat je last hebt van heel iets anders :lol: .
Het geluid waar wij het over hebben komt echt uit het motorblok zelf en dat klinkt echt gaar (vooral als je van buitenaf luistert en helemaal erg met de motorkap open).

Zoals gezegd verdwijnt het geluid naarmate je er een minuut of een paar minuten mee rijdt. Het lijkt wel of het blok in eerste instantie niet 100 procent gesmeerd/gevuld wordt met olie o.i.d..
Ja ik snap t nie :( morgen ff de stealer bellen over hoe en wat want er staat nog geen 7000 km op de teller ... Er piept ook een snaartje namelijk

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”