Roest op uitlaat
- Spollie
- Nieuwsgierig
Bericht
Roest op uitlaat
Gisteren mijn auto weer eens kunnen wassen, maar tot mijn verbazing zag ik dat de uitlaat (sierstukken) al flink aan het roesten waren. Is dit normaal voor een auto van nog geen 5 maanden oud? Ik zag ook dat de 'beltline' al wat spikkeltjes begon te vertonen. Ik rijd veel met de auto (50.000 km / jaar) en ben deze winter al door veel strooizout gereden, maar dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Hebben jullie hier ook last van of moet ik nieuwe sierstukken gaan vragen bij de dealer 

- YorkPower
- Be Mini
Bericht
En bij mij was het ook nadat er een paar ton zout was gestrooid en hij in de garage nadien heeft staan ontdooien..
Re: Roest op uitlaat
Heb het ook voorgehad op de beltline... achteraan links en rechts plots allemaal roest, na het wegwassen waren er kleine spikkeltjes te zien die het veroozaakten.. Als je zoveel rijdt kom je toch regelmatig bij de dealer? Gewoon melden en zeggen dat je dat echt niet normaal vindt.. De MINI hier rijdt wat minder maar volgende keer dat ze op bezoek gaat ga ik het toch ook duidelijk melden.. (eventueel op papier zetten en vragen te ondertekenen zodat als het erger wordt je kan aantonen dat je er al eerder melding van hebt gemaakt etc.)Spollie schreef:Gisteren mijn auto weer eens kunnen wassen, maar tot mijn verbazing zag ik dat de uitlaat (sierstukken) al flink aan het roesten waren. Is dit normaal voor een auto van nog geen 5 maanden oud? Ik zag ook dat de 'beltline' al wat spikkeltjes begon te vertonen. Ik rijd veel met de auto (50.000 km / jaar) en ben deze winter al door veel strooizout gereden, maar dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Hebben jullie hier ook last van of moet ik nieuwe sierstukken gaan vragen bij de dealer
En bij mij was het ook nadat er een paar ton zout was gestrooid en hij in de garage nadien heeft staan ontdooien..
York - Power :: De Rode Raket

- Simoni
- Nieuwsgierig
Bericht
Inderdaad twee mogelijke oplossingen:
- Of je gaat naar de dealer om daar je zegje te doen.
- Of je gaat zelf aan de slag met een metaal polijst middel. Zo zijn er wel voldoende te krijgen. Er zijn er ook op de markt die te gelijkertijd het metaal gaan beschermen waardoor dergelijke plekjes niet (of minder snel) terug komen. Veel hangt ook af van waar de auto slaapt, vlak naast een tram of spoorlijn kan heel veel schade veroorzaken.
- Of je gaat zelf aan de slag met een metaal polijst middel. Zo zijn er wel voldoende te krijgen. Er zijn er ook op de markt die te gelijkertijd het metaal gaan beschermen waardoor dergelijke plekjes niet (of minder snel) terug komen. Veel hangt ook af van waar de auto slaapt, vlak naast een tram of spoorlijn kan heel veel schade veroorzaken.
- YorkPower
- Be Mini
Bericht
maar ga het toch duidelijk melden
, roest in België is 12 jaar voor iets hé
Mijne slaapt in de winter binnen en in de zomer buiten... En toch kwam er roest op de beltline.. Achjah heb het slechts 1 maal gehad en kan zelfs de plekjes waar het was niet meer terug vindenSimoni schreef:Inderdaad twee mogelijke oplossingen:

York - Power :: De Rode Raket

- bearinterest
- Nieuw Lid
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors