Versnellingsbak probleem?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Versnellingsbak probleem?
Ik las op MINI2.com dat er meerdere mensen problemen hebben met de versnellingsbak. Vaak hoor je rare geluiden tijdens het schakelen. Hier nog een stukje over de versnellingsbak. Bij koud weer lijkt het wel of het schakelen veel moeilijker gaat (vooral in de eerste twee versnellingen). Iemand die dit herkent? Hoop niet dat dit een veelvoorkomend probleem zal zijn. Dit is dus een nadeel van een nieuwe auto (kinderziektes etc.)
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Wat ik wel raar vind is dat ik hem niet naar 1 kan schakelen als ik nog uitbol naar het stoplicht, daar moet je echt stil voor staan, terwijl ik bij de vorige met 80 km/h en koppeling ingeduwd zonder problemen alvast in z'n 1 kon zetten.
Zo is er ook een opmerking over z'n achteruitversnelling. Ik heb met de vorige Cooper S 2x gehad dat ik de auto niet in "R" kreeg en dus nog een keer de koppeling op moest laten komen, induwen en dan pas stonden de tanden van de versnellingsbak goed, met deze heb ik dat al wel 102x gehad ( ).
Maar goed beide opmerkingen kan met een beveiliging te maken hebben of het feit dat het een andere bak is dan de vorige. Hoop ik dan in ieder geval. Ben blij dat er garantie op zit en alles netjes word gefixed.
Re: Versnellingsbak probleem?
Ja dat heeft de mijne ook dat het schakelen wat zwaarder is als het erg koud is buiten en als de motor koud is. Maar zodra de motor lekker warm is merk ik er niks meer aan.Maaij schreef:Bij koud weer lijkt het wel of het schakelen veel moeilijker gaat (vooral in de eerste twee versnellingen). Iemand die dit herkent?
Wat ik wel raar vind is dat ik hem niet naar 1 kan schakelen als ik nog uitbol naar het stoplicht, daar moet je echt stil voor staan, terwijl ik bij de vorige met 80 km/h en koppeling ingeduwd zonder problemen alvast in z'n 1 kon zetten.
Zo is er ook een opmerking over z'n achteruitversnelling. Ik heb met de vorige Cooper S 2x gehad dat ik de auto niet in "R" kreeg en dus nog een keer de koppeling op moest laten komen, induwen en dan pas stonden de tanden van de versnellingsbak goed, met deze heb ik dat al wel 102x gehad ( ).
Maar goed beide opmerkingen kan met een beveiliging te maken hebben of het feit dat het een andere bak is dan de vorige. Hoop ik dan in ieder geval. Ben blij dat er garantie op zit en alles netjes word gefixed.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Zal allemaal denk ik (hoop ik) wel meevallen
Re: Versnellingsbak probleem?
Volgens mij is dit normaal? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met 80km/h van de 2 terug kon schakelen naar de 1CooperS-lightningblue schreef:Wat ik wel raar vind is dat ik hem niet naar 1 kan schakelen als ik nog uitbol naar het stoplicht, daar moet je echt stil voor staan, terwijl ik bij de vorige met 80 km/h en koppeling ingeduwd zonder problemen alvast in z'n 1 kon zetten.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Zal eens op letten of meer mensen hier last van heeft.Zo is er ook een opmerking over z'n achteruitversnelling. Ik heb met de vorige Cooper S 2x gehad dat ik de auto niet in "R" kreeg en dus nog een keer de koppeling op moest laten komen, induwen en dan pas stonden de tanden van de versnellingsbak goed, met deze heb ik dat al wel 102x gehad ( ).
Garantie is natuurlijk wel leuk, maar wat als je iedere week terug naar de dealer moet voor je versnellingsbak?Maar goed beide opmerkingen kan met een beveiliging te maken hebben of het feit dat het een andere bak is dan de vorige. Hoop ik dan in ieder geval. Ben blij dat er garantie op zit en alles netjes word gefixed.
Zal allemaal denk ik (hoop ik) wel meevallen
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Als ik dat zo lees op mini2 dan lijkt het er wel op dat er meerdere bakken nog niet helemaal lekker functioneren.Het lijkt in jouw geval op een erg slechte synchromesh. Rijdend naar zn 1 schakelen moet gewoon kunnen, weliswaar met beleid, maar t moet gewoon kunnen. Evenals de achteruit die bij de mini ook is gesynchroniseerd. Een keertje kan voorkomen, maar wat jij hebt lijkt me een gevalletje van slechte synchromesh veroorzaakt waarschijnlijk door te dikke olie vandaar ook het probleem met schakelen in de kou.
Just my thoughts
Bij mijn R53 ben ik ook nog steeds niet helemaal tevreden met het sper, dat zachtjes jankt. Dit schijnt te horen, maar ik vind het niks. Hier schijnt ook andere olie voor te zijn.
Gr,
PP
Just my thoughts
Bij mijn R53 ben ik ook nog steeds niet helemaal tevreden met het sper, dat zachtjes jankt. Dit schijnt te horen, maar ik vind het niks. Hier schijnt ook andere olie voor te zijn.
Gr,
PP
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Eindhoven
Bericht
R56 Still fun but easier to live with
Ik heb het dus allemaal meegemaakt. Nu bleken het dus de versnellingskabels te zijn. Die hebben er van het begin al fout ingezeten. Ze zaten aan mekaar vast, terwijl ze los van mekaar moeten zitten. Daardoor zat die bak dus in een keer vast. Op zich een hele kleine fout die ze in de fabriek toch wel op hadden mogen merken.
Nu ik hem terug heb merk ik echt een groot verschil. Gaat echt soepel nu, alleen ik vind de 6e versnelling wat ver weg zitten
Nu ik hem terug heb merk ik echt een groot verschil. Gaat echt soepel nu, alleen ik vind de 6e versnelling wat ver weg zitten
R56 Still fun but easier to live with
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Het lijkt me verder vrij normaal, maar het viel me alleen op in tegenstelling tot m'n vorige Sje.Maaij schreef:Volgens mij is dit normaal? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met 80km/h van de 2 terug kon schakelen naar de 1CooperS-lightningblue schreef:Wat ik wel raar vind is dat ik hem niet naar 1 kan schakelen als ik nog uitbol naar het stoplicht, daar moet je echt stil voor staan, terwijl ik bij de vorige met 80 km/h en koppeling ingeduwd zonder problemen alvast in z'n 1 kon zetten.
Dit was een van de dingen die mij inderdaad een beetje "naar" tegenkeken. Vertrouw het niet dat het zo vaak gebeurd dat de tandjes niet in juiste rij staan.Maaij schreef:Dit heb ik nog niet eerder gehoord. Zal eens op letten of meer mensen hier last van heeft.Zo is er ook een opmerking over z'n achteruitversnelling. Ik heb met de vorige Cooper S 2x gehad dat ik de auto niet in "R" kreeg en dus nog een keer de koppeling op moest laten komen, induwen en dan pas stonden de tanden van de versnellingsbak goed, met deze heb ik dat al wel 102x gehad ( ).
Hahaha, nee dat zou inderdaad niet fijn zijn, maar goed dan nog. Beter dat ze er wat aan doen, dan dat ze je laten zitten.Maaij schreef:Garantie is natuurlijk wel leuk, maar wat als je iedere week terug naar de dealer moet voor je versnellingsbak?Maar goed beide opmerkingen kan met een beveiliging te maken hebben of het feit dat het een andere bak is dan de vorige. Hoop ik dan in ieder geval. Ben blij dat er garantie op zit en alles netjes word gefixed.
Zal allemaal denk ik (hoop ik) wel meevallen
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Helemaal mee eensCooperS-lightningblue schreef:Hahaha, nee dat zou inderdaad niet fijn zijn, maar goed dan nog. Beter dat ze er wat aan doen, dan dat ze je laten zitten.Maaij schreef: Garantie is natuurlijk wel leuk, maar wat als je iedere week terug naar de dealer moet voor je versnellingsbak?
Zal allemaal denk ik (hoop ik) wel meevallen
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht
"We've got a thing that's called...MINI love"
Toch is het niet om vrolijk van te worden deze verhalen. Met de R56 is de nieuwe MINI toch zo'n beetje heruitgevonden en dan verwacht je toch dat versnellingsbakproblemen nu eindelijk tot de verleden tijd behoren. De toekomst zal het ons duidelijk maken.
"We've got a thing that's called...MINI love"
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
MINI hebben er altijd problemen mee gehad, net als de clubman brengen ze dat gewoon terug
Nee even zonder gekheid. Voor zover heb ik er geen problemen mee!
Nee even zonder gekheid. Voor zover heb ik er geen problemen mee!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Dit is ook erg interessant om te lezen.
Hier een quote:
Hier een quote:
Anyhow, what looked scary and horrible to me at first viewing (2nd. Gen. faults and fixes) turned out to be nothing really to lose any sleep over. There are a lot of postings there that have nothing but glowing things to say about their new MCs and MCSs. I'm not a bit concerned about this very few folks who have experienced legimate issues.
- Helenk
- Be Mini
- Locatie: vlak bij Zwolle
Bericht
De onze schakelt lekker (géén S!), koud of warm. Ook géén problemen met achteruit.
Al 1200 fijne km's! (op akkefietje met bobine van Bosch na! )
Al 1200 fijne km's! (op akkefietje met bobine van Bosch na! )
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors