Bij de R56 (2009) van mijn vrouw wordt de buitentemperatuur veel te laag in de toerenteller aangegeven. Consequent 14 graden lager. De verkoper gaf aan dat de temperatuursensor is vervangen maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb op het forum gezocht en vondt bij een defecte temperatuursensor dat er een constante waarde van -40 wordt aangegeven. Dat is bij onze R56 niet het geval, die meet wel een waarde en past zich aan aan de veranderende buitentemperatuur. Zijn er andere instellingen afhankelijk van de gemeten buitentemperatuur?
Komt iemand dit bekend voor en/of weet iemand de oplossing?
Hoor graag jullie reacties!
Ps. inmiddels thermostaathuis (scheurtje) en klepdekselpakking inmiddels vervangen. Kreeg de opmerking mee dat er 1,5 liter olie moest worden bijgevuld terwijl ik wekelijks het peil controleerde en geen verandering aan de peilstok zag.
Buitentemperatuur (veel) te laag
- Gabri1987
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Buitentemperatuur (veel) te laag
Hoihoi...
Ik had precies hetzelfde probleem.
Deze zomer (met temperaturen buiten van in de 30 graden)
Gaf mijn mini aan dat er gevaar is voor gladheid (dus rond de 0 grade) maar dit wisselde constant.
Ik ben daarom begonnen met het vervangen van de temperatuur sensor(achter de bumper , ten hoogte van de intercooler).
Dit was voor mij de oplossing.
Het onderdeel heeft zelf een aansluiting (met een pluggetje), maar de kabel die daar aan gemonteerd is wordt na +/- 40cm met een plugverbinding gemonteerd aan de rest van de draadboom.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er misschien met de verbindingen iets mis is.
Ik had precies hetzelfde probleem.
Deze zomer (met temperaturen buiten van in de 30 graden)
Gaf mijn mini aan dat er gevaar is voor gladheid (dus rond de 0 grade) maar dit wisselde constant.
Ik ben daarom begonnen met het vervangen van de temperatuur sensor(achter de bumper , ten hoogte van de intercooler).
Dit was voor mij de oplossing.
Het onderdeel heeft zelf een aansluiting (met een pluggetje), maar de kabel die daar aan gemonteerd is wordt na +/- 40cm met een plugverbinding gemonteerd aan de rest van de draadboom.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er misschien met de verbindingen iets mis is.
- anthonyvanpeet
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Buitentemperatuur (veel) te laag
Bedankt voor je reactie. Bij onze mini bleek het niet in de sensor te zitten maar in de bedrading. Monteur heeft dit na lang speurwerk op kunnen lossen.
Nu zijn alle waardes weer normaal.
Nu zijn alle waardes weer normaal.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors