Pech!

De 2e generatie vanaf 2006
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jul 2010, 09:06

Ik blijf weg bij Franse auto's, binnen twee jaar zien ze er ouderwets oud
Het interieur van een Renault is IMHO veelal om te huilen!
Renault... createur de problematique!
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jul 2010, 09:30

M-iNdO schreef:Een Z4 als alternatief? Dat is toch een hele andere categorie dan de Cooper?, ook qua prijskaartje/maandelijkse kosten.
Toch hebben meerdere mensen hier de overstap gemaakt naar een Z4........
Het is inderdaad iets anders, niet zozeer qua aankoopprijs. Als ik kijk naar mobile.de naar facelift Z4's vanaf 2006, 2.0i, met een paar leuke opties (xenons en rood leder, bmw premium selection) dan schommelt dat tussen de 17 en 24k, afhankelijk van de leeftijd, kilometers en opties. pre-facelifts nog een stuk goedkoper. De mini verkopen moet ook ergens iets opleveren dat daartussen ligt.

Het grote verschil zal hem in de verbruikskosten liggen, mijn D heeft genoeg met 5l diesel, terwijl zo'n Z waarschijnlijk 10l benzine zal nodig hebben. En wat extra pk's zal ook zijn effect hebben op rijbelasting en verzekering, al heb ik dat bij mijn verzekeraar nagevraagd en dat maakte geen zo'n groot verschil bij mij.

Ik heb ook gekeken naar andere merken, 1 reeks, A3, iets oudere A4 cabrio of 3 reeks cabrio, alfa 147 en 159. Zelfs naar een Z3 (wat een stuk goedkoper is) Maar als ik dan naar mijn mini wandel, dan weet ik gewoon dat ik niet hetzelfde gevoel zal hebben als daar niet iets staat dat minstens zo exciting is. Een Z4 daarentegen vind ik wel echt mooi en het is ook iets wat je niet alle dagen ziet. Maar het is nog steeds geen mini, ik denk dat daar eigenlijk niks aan kan tippen, tenzij je echt exotisch gaat, maar dan val je zeker in een andere prijscategorie.
Het is in ieder geval een moeilijke zoektocht...
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 18:18

en weer een CooperD?

Je zult toch niet met 2 auto's zoveel pech hebben ;)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

07 jul 2010, 18:20

Sid schreef:overstappen naar een golf 6 gti is het slimste wat ik dit jaar heb gedaan :roll:
Meen je dat serieus?
your non average MINI driver
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

07 jul 2010, 18:23

Deniz schreef:Megane RS

Afbeelding

Staat eentje bij ons in de garage geparkeerd. Mooi afgewerkt ding.. 250 paarden..
French connection en ik vind hem niet mooi? :oops:

Niet echt mijn ding.....

Sorry....
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

07 jul 2010, 19:35

M-iNdO schreef:
Sid schreef:overstappen naar een golf 6 gti is het slimste wat ik dit jaar heb gedaan :roll:
Meen je dat serieus?
... en dan met DSG of toch maar handschakelen??
In een mooi, chique kleurtje, 5-deurs (ipv een 3-deurs Golf VI, koop je natuurlijk een Scirocco III)....en natuurlijk ook inclusief de Deutsche Gründlichkeit....

Balen man als je je MINI zo terug krijgt. Hebben ze al een diagnose kunnen stellen??
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2010, 19:50

geen Golf man.. :s

Ik zeg: E46 M3! Da's pas exciting. Als ik daar mn JCW nog eens gunstig voor kan omruilen hoef ik er geen seconde over na te denken... :icon_top:

kijk dan:

Afbeelding
Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

07 jul 2010, 22:49

E46 M3 is wel echt gaaf!

eigenlijk zijn ze met de huidige een beetje over de top gegaan met die V8... :s
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 jul 2010, 15:29

Zojuist van de servicemedewerker van mijn dealer te horen gekregen dat de koppeling er helemaal uit ligt. Hij had het over een bak die ze eruit gehaald hadden en daar hadden ze dan weer de plaat van afgehaald o.i.d.
Toen zagen ze de vellen al hangen? en hoefden ze niet meer verder te zoeken,
het motorblok hoefde er dus niet uit.

Ze hebben al nieuwe onderdelen besteld. Hopelijk wordt het allemaal snel en netjes opgelost. Mijn dealer gaat wel coulance aanvragen bij BMW maar in principe heb ik gewoon geen garantie meer.

BALEN!
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jul 2010, 15:35

poeh lees net het verhaal. dat zijn geen grappen.. hopelijk wordt het snel verholpen en dat de kosten zullen meevallen..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 jul 2010, 15:36

mushrop schreef:geen Golf man.. :s

Ik zeg: E46 M3! Da's pas exciting. Als ik daar mn JCW nog eens gunstig voor kan omruilen hoef ik er geen seconde over na te denken... :icon_top:

kijk dan:

Afbeelding
Afbeelding
Bruut! maar ook aardig op leeftijd :mrgreen:
Zou je echt jouw dikke JCW daar voor omruilen?

Ik weet trouwens niet wat ik ga doen. In principe wil ik de MINI Cooper S gewoon houden want qua looks, beleving, uitstraling en rij eigenschappen zou ik niet weten welke andere auto in de buurt kan komen (in die klasse dan).
Ook wil ik geen geld bijleggen voor een andere auto (het heeft me allemaal al genoeg geld gekost).

Aan de andere kant ben ik bang dat ik steeds meer problemen ga krijgen met mijn MINI.......
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 17:26

Woosh! schreef:E46 M3 is wel echt gaaf!
X heel veel!!!!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 17:52

dan maar een E46 van een paar jaartjes oud. Vind het zo'n waanzinnige bak. De huidige M3 met V8 is ook knettervet, maar valt nog even buiten het budget. Maar of ik mn JCW daar echt voor zou omruilen?: JA NATUUUUURLIJK!! Onmiddelijk zelfs...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jul 2010, 21:57

ja, dat van die golf meen ik serieus.
dsg is een verademing, de hele auto is helemaal rammel-vrij, geen enkel dingetje wat niet perfect is afgewerkt.

een golf is saai, dat absoluut, maar als je 30.000km per jaar doet is het een verademing. rode stiksels, lekkere kuipstoelen en andere gimmicks maken het toch leuk. het voelt op alle vlakken volwassener en 'meer auto' dan een mini. bochtensnelheid ligt hoger dan met m'n oude (met schroefset) verlaagde r56, om maar een dwarsstraat te noemen. het was voor mij in ieder geval een goede wake-up call dat er nog zoveel meer is dan een mini.

e46 m3 is supergaaf, maar ook verre van probleemloos. vind daarnaast maar eens een goede... wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar je komt daar meestal pas na een tijdje achter. het besef dat er ook andere leuke auto's bestaan buiten een mini betekent dat je al halverwege bent :wink:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

08 jul 2010, 22:10

Zou een 2e handse Audi TT (laten importeren) van zeg maar 3 of 4 jaar geen alternatief kunnen zijn voor mijn MINI? Zal natuurlijk maandelijks wel meer kosten maar zou dat echt veel meer zijn?

Het is wel een 2-zitter maar bij de MINI kun je net zo goed ook de achterbank er niet in zetten. Dan heeft de TT zelfs een grotere kofferbak :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”