Ik blijf weg bij Franse auto's, binnen twee jaar zien ze er ouderwets oud
Het interieur van een Renault is IMHO veelal om te huilen!
Renault... createur de problematique!
Pech!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Het grote verschil zal hem in de verbruikskosten liggen, mijn D heeft genoeg met 5l diesel, terwijl zo'n Z waarschijnlijk 10l benzine zal nodig hebben. En wat extra pk's zal ook zijn effect hebben op rijbelasting en verzekering, al heb ik dat bij mijn verzekeraar nagevraagd en dat maakte geen zo'n groot verschil bij mij.
Ik heb ook gekeken naar andere merken, 1 reeks, A3, iets oudere A4 cabrio of 3 reeks cabrio, alfa 147 en 159. Zelfs naar een Z3 (wat een stuk goedkoper is) Maar als ik dan naar mijn mini wandel, dan weet ik gewoon dat ik niet hetzelfde gevoel zal hebben als daar niet iets staat dat minstens zo exciting is. Een Z4 daarentegen vind ik wel echt mooi en het is ook iets wat je niet alle dagen ziet. Maar het is nog steeds geen mini, ik denk dat daar eigenlijk niks aan kan tippen, tenzij je echt exotisch gaat, maar dan val je zeker in een andere prijscategorie.
Het is in ieder geval een moeilijke zoektocht...
Het is inderdaad iets anders, niet zozeer qua aankoopprijs. Als ik kijk naar mobile.de naar facelift Z4's vanaf 2006, 2.0i, met een paar leuke opties (xenons en rood leder, bmw premium selection) dan schommelt dat tussen de 17 en 24k, afhankelijk van de leeftijd, kilometers en opties. pre-facelifts nog een stuk goedkoper. De mini verkopen moet ook ergens iets opleveren dat daartussen ligt.M-iNdO schreef:Een Z4 als alternatief? Dat is toch een hele andere categorie dan de Cooper?, ook qua prijskaartje/maandelijkse kosten.
Toch hebben meerdere mensen hier de overstap gemaakt naar een Z4........
Het grote verschil zal hem in de verbruikskosten liggen, mijn D heeft genoeg met 5l diesel, terwijl zo'n Z waarschijnlijk 10l benzine zal nodig hebben. En wat extra pk's zal ook zijn effect hebben op rijbelasting en verzekering, al heb ik dat bij mijn verzekeraar nagevraagd en dat maakte geen zo'n groot verschil bij mij.
Ik heb ook gekeken naar andere merken, 1 reeks, A3, iets oudere A4 cabrio of 3 reeks cabrio, alfa 147 en 159. Zelfs naar een Z3 (wat een stuk goedkoper is) Maar als ik dan naar mijn mini wandel, dan weet ik gewoon dat ik niet hetzelfde gevoel zal hebben als daar niet iets staat dat minstens zo exciting is. Een Z4 daarentegen vind ik wel echt mooi en het is ook iets wat je niet alle dagen ziet. Maar het is nog steeds geen mini, ik denk dat daar eigenlijk niks aan kan tippen, tenzij je echt exotisch gaat, maar dan val je zeker in een andere prijscategorie.
Het is in ieder geval een moeilijke zoektocht...
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
In een mooi, chique kleurtje, 5-deurs (ipv een 3-deurs Golf VI, koop je natuurlijk een Scirocco III)....en natuurlijk ook inclusief de Deutsche Gründlichkeit....
Balen man als je je MINI zo terug krijgt. Hebben ze al een diagnose kunnen stellen??
... en dan met DSG of toch maar handschakelen??M-iNdO schreef:Meen je dat serieus?Sid schreef:overstappen naar een golf 6 gti is het slimste wat ik dit jaar heb gedaan
In een mooi, chique kleurtje, 5-deurs (ipv een 3-deurs Golf VI, koop je natuurlijk een Scirocco III)....en natuurlijk ook inclusief de Deutsche Gründlichkeit....
Balen man als je je MINI zo terug krijgt. Hebben ze al een diagnose kunnen stellen??
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
geen Golf man..
Ik zeg: E46 M3! Da's pas exciting. Als ik daar mn JCW nog eens gunstig voor kan omruilen hoef ik er geen seconde over na te denken...
kijk dan:



Ik zeg: E46 M3! Da's pas exciting. Als ik daar mn JCW nog eens gunstig voor kan omruilen hoef ik er geen seconde over na te denken...

kijk dan:


MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
E46 M3 is wel echt gaaf!
eigenlijk zijn ze met de huidige een beetje over de top gegaan met die V8...
eigenlijk zijn ze met de huidige een beetje over de top gegaan met die V8...

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Zojuist van de servicemedewerker van mijn dealer te horen gekregen dat de koppeling er helemaal uit ligt. Hij had het over een bak die ze eruit gehaald hadden en daar hadden ze dan weer de plaat van afgehaald o.i.d.
Toen zagen ze de vellen al hangen? en hoefden ze niet meer verder te zoeken,
het motorblok hoefde er dus niet uit.
Ze hebben al nieuwe onderdelen besteld. Hopelijk wordt het allemaal snel en netjes opgelost. Mijn dealer gaat wel coulance aanvragen bij BMW maar in principe heb ik gewoon geen garantie meer.
BALEN!
Toen zagen ze de vellen al hangen? en hoefden ze niet meer verder te zoeken,
het motorblok hoefde er dus niet uit.
Ze hebben al nieuwe onderdelen besteld. Hopelijk wordt het allemaal snel en netjes opgelost. Mijn dealer gaat wel coulance aanvragen bij BMW maar in principe heb ik gewoon geen garantie meer.
BALEN!
your non average MINI driver
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Zou je echt jouw dikke JCW daar voor omruilen?
Ik weet trouwens niet wat ik ga doen. In principe wil ik de MINI Cooper S gewoon houden want qua looks, beleving, uitstraling en rij eigenschappen zou ik niet weten welke andere auto in de buurt kan komen (in die klasse dan).
Ook wil ik geen geld bijleggen voor een andere auto (het heeft me allemaal al genoeg geld gekost).
Aan de andere kant ben ik bang dat ik steeds meer problemen ga krijgen met mijn MINI.......
Bruut! maar ook aardig op leeftijdmushrop schreef:geen Golf man..![]()
Ik zeg: E46 M3! Da's pas exciting. Als ik daar mn JCW nog eens gunstig voor kan omruilen hoef ik er geen seconde over na te denken...
kijk dan:

Zou je echt jouw dikke JCW daar voor omruilen?
Ik weet trouwens niet wat ik ga doen. In principe wil ik de MINI Cooper S gewoon houden want qua looks, beleving, uitstraling en rij eigenschappen zou ik niet weten welke andere auto in de buurt kan komen (in die klasse dan).
Ook wil ik geen geld bijleggen voor een andere auto (het heeft me allemaal al genoeg geld gekost).
Aan de andere kant ben ik bang dat ik steeds meer problemen ga krijgen met mijn MINI.......
your non average MINI driver
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
dan maar een E46 van een paar jaartjes oud. Vind het zo'n waanzinnige bak. De huidige M3 met V8 is ook knettervet, maar valt nog even buiten het budget. Maar of ik mn JCW daar echt voor zou omruilen?: JA NATUUUUURLIJK!! Onmiddelijk zelfs...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
ja, dat van die golf meen ik serieus.
dsg is een verademing, de hele auto is helemaal rammel-vrij, geen enkel dingetje wat niet perfect is afgewerkt.
een golf is saai, dat absoluut, maar als je 30.000km per jaar doet is het een verademing. rode stiksels, lekkere kuipstoelen en andere gimmicks maken het toch leuk. het voelt op alle vlakken volwassener en 'meer auto' dan een mini. bochtensnelheid ligt hoger dan met m'n oude (met schroefset) verlaagde r56, om maar een dwarsstraat te noemen. het was voor mij in ieder geval een goede wake-up call dat er nog zoveel meer is dan een mini.
e46 m3 is supergaaf, maar ook verre van probleemloos. vind daarnaast maar eens een goede... wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar je komt daar meestal pas na een tijdje achter. het besef dat er ook andere leuke auto's bestaan buiten een mini betekent dat je al halverwege bent
dsg is een verademing, de hele auto is helemaal rammel-vrij, geen enkel dingetje wat niet perfect is afgewerkt.
een golf is saai, dat absoluut, maar als je 30.000km per jaar doet is het een verademing. rode stiksels, lekkere kuipstoelen en andere gimmicks maken het toch leuk. het voelt op alle vlakken volwassener en 'meer auto' dan een mini. bochtensnelheid ligt hoger dan met m'n oude (met schroefset) verlaagde r56, om maar een dwarsstraat te noemen. het was voor mij in ieder geval een goede wake-up call dat er nog zoveel meer is dan een mini.
e46 m3 is supergaaf, maar ook verre van probleemloos. vind daarnaast maar eens een goede... wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar je komt daar meestal pas na een tijdje achter. het besef dat er ook andere leuke auto's bestaan buiten een mini betekent dat je al halverwege bent

- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Zou een 2e handse Audi TT (laten importeren) van zeg maar 3 of 4 jaar geen alternatief kunnen zijn voor mijn MINI? Zal natuurlijk maandelijks wel meer kosten maar zou dat echt veel meer zijn?
Het is wel een 2-zitter maar bij de MINI kun je net zo goed ook de achterbank er niet in zetten. Dan heeft de TT zelfs een grotere kofferbak
Het is wel een 2-zitter maar bij de MINI kun je net zo goed ook de achterbank er niet in zetten. Dan heeft de TT zelfs een grotere kofferbak

your non average MINI driver
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”