Afgekeurd voor ophanging

De 2e generatie vanaf 2006
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jan 2011, 10:11

De runflats heb al geruime tijd vervangen door een 17" Yokohama S-drive. Soms ga ik naar Wallonie Gislanghien en daar maken ze er ook geen probleem van heb dit al eens gehad met mij roadster.

Vind het wel schandalig,steeds opnieuw moeten betalen terwijl je er niks kan aan doen. Ook is de bandenspanning verlagen niet toe gestaan. allee als je de puntjes op de i wil.
Neovo
Be Mini
Be Mini

21 jan 2011, 10:21

geertm1969 schreef:De runflats heb al geruime tijd vervangen door een 17" Yokohama S-drive. Soms ga ik naar Wallonie Gislanghien en daar maken ze er ook geen probleem van heb dit al eens gehad met mij roadster.

Vind het wel schandalig,steeds opnieuw moeten betalen terwijl je er niks kan aan doen. Ook is de bandenspanning verlagen niet toe gestaan. allee als je de puntjes op de i wil.
Toen ik met mn ex- Dooper naar de KM moest, losten die mannen van de KM zelf mijn banden wat voor ik de schokdemper tester op moest :D

Ik vind het nog steeds jammer dat er geen concurrentie bestaat voor die mannen :|
Shadow_Breaker
GPc-0001

25 jan 2011, 17:31

makkelijk ga terug met dezelfde auto op 1.6 bar druk op de achter wielen en 1.7 op de voorwielen.
hierdoor kan je hun meettoestel laten denken dat de ophanging goed is.
dit is ook de manier dat FIAT de FIAT 500 door de controle haalt in Belgie.
ow ja je kan ook een zak cement van 50Kg in de koffer leggen. (of in de plaats van je reserve wiel ;-) )

Dit moet zeker en vast lukken.
Shadow_Breaker
GPc-0001

25 jan 2011, 17:35

of als je nog garantie hebt kan je em binnendoen bij de garage en vragen waarom hij niet door de keuring geraakt, zij moeten dit dan maar oplossen (vergeet er niet bij te zeggen dat als er niets mis is dat je niets gaat betalen.)
mini moet een wagen afleveren die door de belgische keuring door geraakt.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2011, 17:43

Heb ook al es problemen gehad om door de keuring te geraken met mijn vorige mini (17" met rf banden icm verlagingsveren), had nieuwe schokdempers laten monteren (geen sportophanging) en toch hadden ze me afgekeurd. Bij de garage hebben ze 15" wielen gemonteerd en zo ben ik door de keuring geraakt :|

Echt onnozel zo'n toestanden. Ze zouden gewoonweg rekening moeten houden met factoren als sportophanging, grootte van wielen, staat van de wagen, al of niet rf banden... Maar nee, hopeloos verouderde manier van werken én denken. Om maar niet te zwijgen van de wachttijden, om de 3 maand terugkeren :s
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 jan 2011, 20:27

Wagen heeft geen garantie meer. Is nu eerste keuring op 4 jaar. Ik ken idd de truck met de banden. Had dit daar niet moeten wijzigen met dienen pipo.

Dit is echt absurd. Dus met verlaagde bandenspanning is de wagen dan wel ok of bv ne zak cement :s :s :s

Voor het geld doen ze het dat is volgens mij de enige reden
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2011, 12:01

Echt belachelijk inderdaad. Ik ben nog een jaartje goed alvorens ik naar de keuring moet.

Zonder keuring rondrijden, en dan een zwaar accident tegenkomen en een verzekering die zich terugtrekt omdat je keuring niet in orde is... Ik zou het toch niet riskeren.
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 jan 2011, 13:27

Ja ik weet het man. Het zou niet verantwoord zijn maar ik krijg echt het sch...............t van de mannen. Probleem is als het dezelfde pipo is ik mijn klep niet ga kunnen dicht houden. :evil:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”