Resonantie/fluitend geluid vanaf 150 km/h
- Black Berliner
- 4 op een rij!
Bericht
ik heb het tussen de 190 en 200, boven de 200 is het weer weg. Het lijkt van de rechterbuitenspiegel te komen.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
en ja hhor, ook ik heb hier last van. Sterker, ik had het deze week al bij 130km, hele harde wind pal van voren (zat overigens geen luchtje aan).
Ik ben nog niet bij de dealer geweest maar het is zeer irritant. Ben dan ook benieuwd wat hier ver gepost wordt.
Ik ben nog niet bij de dealer geweest maar het is zeer irritant. Ben dan ook benieuwd wat hier ver gepost wordt.
- jobruin
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hetzelfde probleem gehad: een fluittoon vanaf ca 120 km met het panorama dak dicht.
Ekris Veenendaal heeft er nauwgezet naar gekeken en ze hebben het weten te verhelpen. Het probleem zat hem
in de bedrading van de antenne door het dak. Ekris heeft een nieuw onderdeel bestelt, dakhemel e.d. gedemonteerd, onderdeel geplaatst en dakhemel weer gemonteerd. Fluittoon is nu bij elke snelheid verdwenen.
Een soortgelijk geval had Ekris al eerder meegemaakt met een BMW 3-serie.
Mocht je dealer er niet uitkomen, het lijkt me handig dat ze contact opnemen met Ekris Veenendaal !
Ekris Veenendaal heeft er nauwgezet naar gekeken en ze hebben het weten te verhelpen. Het probleem zat hem
in de bedrading van de antenne door het dak. Ekris heeft een nieuw onderdeel bestelt, dakhemel e.d. gedemonteerd, onderdeel geplaatst en dakhemel weer gemonteerd. Fluittoon is nu bij elke snelheid verdwenen.
Een soortgelijk geval had Ekris al eerder meegemaakt met een BMW 3-serie.
Mocht je dealer er niet uitkomen, het lijkt me handig dat ze contact opnemen met Ekris Veenendaal !
Hallo Beste MINI fanaten,
Ik ben Joost en ik ben 47 jaar.
Ik hou ervan om mijn dochter te pesten.
Ik hou ook erg veel van apparatuur.
Groetjes, Joost
Ik ben Joost en ik ben 47 jaar.
Ik hou ervan om mijn dochter te pesten.
Ik hou ook erg veel van apparatuur.
Groetjes, Joost
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag is de auto naar de garage gegaan.
Ze hebben het probleem opgelost.
Bij de voorruit onder de sierstrip bij het dak, aan de rechterzijde zit een ruimte. Zo is mij verteld.
Deze hebben ze opgevuld met een butylstrook.
Dit euvel is bekend bij Mini. M.a.w. de dealer kan het zo navragen/-zoeken.
Net proefgereden
en ik heb niks meer gehoord.
Ze hebben het probleem opgelost.

Bij de voorruit onder de sierstrip bij het dak, aan de rechterzijde zit een ruimte. Zo is mij verteld.
Deze hebben ze opgevuld met een butylstrook.
Dit euvel is bekend bij Mini. M.a.w. de dealer kan het zo navragen/-zoeken.
Net proefgereden

- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb ook dit probleem met mijn nieuwe mini. Als er veel wind staat dan hoor ik ook dit fluitend geluid. De auto moet toch nog een keer terug voor het poeder coaten van de velgen ik zal het dan ook doorgeven.
Weet iemand nu precies de oorzaak is ?
De een zegt de ruit de ander de sier strips
Weet iemand nu precies de oorzaak is ?
De een zegt de ruit de ander de sier strips
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
bij mijn oma's mini zat ook een fluittoon op hoge snelheden dit kwam omdat de voorruit er niet goed ingezet zou zijn. vooruit er opnieuw ingelijmd en het probleem was verholpen. misschien dus een idee om daar eens naar te laten kijken?
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb tot op heden nog nergens last van. Alleen een paar van die stickers maken een raar geluid als ik boven de 210 km/h rij, dat is in Nederland helaas niet zo vaak.èrcé schreef:kolere, ik heb sinds een paar weken een nieuwe voorruit en ook opeens deze piep. schrok me te pletter. boven de 170 begint ie echt te gillen. daarvoor was 230 geen enkel probleem... even terug, moet toch banden vervangen
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik snap er niks van. Ik heb nog helemaal nul problemen daarmee gehad. Ook nog nooit een fluitend geluid gehoort, onder nog geen enkele snelheid.
Als zoveel R56's dat hebben ga je je toch afvragen wat er mis is als je het (nog) niet hebt.

Als zoveel R56's dat hebben ga je je toch afvragen wat er mis is als je het (nog) niet hebt.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eigenlijk zou ik mijn voorruit ook moeten vervangen. Zitten 2 fantastisch gerepareerde sterretjes in midden in m'n gezichtsveld...
Laat ze er lekker in zitten, tot die ruit echt naar de K is.
Ja ben ik ook. Maar goed het is wel apart.èrcé schreef:haha, wees blij. Het kwam bij mij pas na het vervangen van een voorrruit. echt, ik schrok me kapot, want het is me een hels lawaai!CooperS-lightningblue schreef:Als zoveel R56's dat hebben ga je je toch afvragen wat er mis is als je het (nog) niet hebt.![]()
Eigenlijk zou ik mijn voorruit ook moeten vervangen. Zitten 2 fantastisch gerepareerde sterretjes in midden in m'n gezichtsveld...

- èrcé
- Be Mini
Bericht
hmmm, mini is een paar weken geleden bij de garage geweest en nog steeds niet opgelost, toch maar weer eens terug. wat me wel opviel, was dat het bij 200 km/u minder werd en boven de 215 helemaal weg was, daarna kwam het pas weer terug als ik naar de 180 zakte.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors