Stop and Go

De 2e generatie vanaf 2006
DisTreSs
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 aug 2008, 11:24

Vroeger hield ik ook altijd m'n koppeling ingedrukt terwijl hij in z'n 1 stond.
De laatste jaren daarentegen ben ik daar van terruggekomen aangezien het frustri is van zo lang die pedaal ingehouden te hebben voor een rood licht. En normaalgesproken heb ik al lang ontkoppeld, in 1 geschakeld en vertrokken nog voor de persoon achter mij wakker is geschoten (met ingedrukte koppelingspedaal) :lol:
Wanneer de motor echter uitvalt aan het licht en je nadien zodanig snel wil vertrekken kan ik je verzekeren dat het niet echt elegant is door dat rotsysteem!
Er wordt zodanig veel meer in toeren gejaagd (onafhankelijk van het gaspedaal) om er toch maar op toe te zien dat de wagen niet stilvalt, dat je wel een debiel lijkt :roll:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

22 aug 2008, 13:20

Dat "rotsysteem" zorgt er in Nederland wel voor dat ie een groener energielabel krijgt, en dat de auto in aanschaf dan goedkoper is. Maar de situatie die je beschrijft is eigenlijk alleen als je als eerste auto voor de verkeerlichten staat. Als je niet vooraan staat, dan is de auto allang weer gestart, voordat je voorliggers wakker geschrokken zijn en in beweging komen.

Ooit een keer gezien dat de tweede auto echt héél véél sneller optrok dan de eerste bij de verkeerlichten. :s En dat zag er pas debiel uit; een botsing was uiteraard het gevolg.

Maar het systeem definitief op non-actief zetten, geen idee hoe je dat doet...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”