Heb geen risico meer genomen en de garage heeft bevestigd alles onder garantie te vervangen.
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- geertm1969
- Mod virus alert!

- Locatie: Lebbeke
Bericht
Gisteren de wagen laten ophalen door miniassistance omwille van diesel geluid. Starte moeilijker dan normaal.
Heb geen risico meer genomen en de garage heeft bevestigd alles onder garantie te vervangen.
Heb geen risico meer genomen en de garage heeft bevestigd alles onder garantie te vervangen.
- works915
- Mod virus alert!

Bericht
Zojuist een collega gesproken met het volgend opvallend verhaal. 7 maanden na verval van de garantie kreeg ze weer last van de bekende ratel en en moest de volledige distributie unit vervangen. Werd niet onder coulance uitgevoerd en werd gezien als "gewone" slijtage. (zon'15 duizend km na vervanging 1e unit tijdens de garantie) Maar er er geldt geen garantie op garantie dus is ze weer een paar honder euro lichter.
- geertm1969
- Mod virus alert!

- Locatie: Lebbeke
Bericht
Raar?? Normaal gezien zouden ze er geen probleem mogen over maken. Onze mini is 50 maand oud en distributie word deze week vervangen. Het is mogelijk mits aanvraag bij mini om tussen te komen tot 60 maanden
- works915
- Mod virus alert!

Bericht
kan je dit uitleggen?
Code: Selecteer alles
Het is mogelijk mits aanvraag bij mini om tussen te komen tot 60 maanden- geertm1969
- Mod virus alert!

- Locatie: Lebbeke
Bericht
Wel als de wagen met een technisch mankement zit dan kan de garage bij mini Benelux een aanvraag doen om dit onder garantie te laten uitvoeren. Zij kunnen zo een zaken aanvragen zelfs tot de wagen vijf jaar oud word.
Dus wanneer je een probleem hebt met de distributie kan het niet dat je zelf voor de kosten moet opdraaien en ook niet na 15000km wegens slijtage. Een ketting gaat zo goed als de hele levensduur van een wagen mee en een riem tussen de 60000 en 120000km afhangkelijk van merk tot merk.
Dus wanneer je een probleem hebt met de distributie kan het niet dat je zelf voor de kosten moet opdraaien en ook niet na 15000km wegens slijtage. Een ketting gaat zo goed als de hele levensduur van een wagen mee en een riem tussen de 60000 en 120000km afhangkelijk van merk tot merk.
- geertm1969
- Mod virus alert!

- Locatie: Lebbeke
Bericht
Graag gedaan.
In het begin deden ze in de garage ook wat moeilijk over deze herstelling maar nu zijn ze blijkbaar bij gedraaid. Er staat zelfs een volledige brief hier op het forum ivm met deze kwestie. Deze komt van mini Bornem zelf.
Weet nu niet meer waar deze te vinden was
In het begin deden ze in de garage ook wat moeilijk over deze herstelling maar nu zijn ze blijkbaar bij gedraaid. Er staat zelfs een volledige brief hier op het forum ivm met deze kwestie. Deze komt van mini Bornem zelf.
Weet nu niet meer waar deze te vinden was
- MCmies
- Enthousiast

- Locatie: Oostzaan
Bericht
Dieselratel
Hoi Minivrienden,
Mijn MCS is van september 2007 en is in 2009 de eerste keer gerepareerd, waarbij ze de ketting hebben vervangen. In de loop van 2010 is het euvel toch weer teruggekomen en toen het dit jaar te erg werd heb ik eerst contact opgenomen met Mini Nederland. Die verwezen mij weer naar Mini Amsterdam, waar hij toen gekocht en gerepareerd is. Mijn garantie was al voorbij, maar ze hebben "coulance" toegepast en de materialen betaald en een gedeelte van het arbeidsloon. En weer hebben ze de ketting vervangen. Al met al komt de rekening voor mij, inclusief 6 dagen huurauto, op 900 euro.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en na 5 minuten waren ze er al uit. We staan volledig is ons recht: zoals met ieder product wat je koopt mag je verwachten dat in dit geval de auto dit soort gebreken de eerste jaren zeker niet mag vertonen. Ze hebben echter afgewogen wat een zaak tegen Mini Nederland gaat kosten en mij afbetalen. Dus ze hebben alle kosten van mij vergoedt, waarmee de zaak voor hun is afgedaan.
Al met al raad ik alle bezitters van een MCS met dieselratel aan hun rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je zo'n verzekering hebt natuurlijk).
Iedereen succes!
Groeten,
Michel
Mijn MCS is van september 2007 en is in 2009 de eerste keer gerepareerd, waarbij ze de ketting hebben vervangen. In de loop van 2010 is het euvel toch weer teruggekomen en toen het dit jaar te erg werd heb ik eerst contact opgenomen met Mini Nederland. Die verwezen mij weer naar Mini Amsterdam, waar hij toen gekocht en gerepareerd is. Mijn garantie was al voorbij, maar ze hebben "coulance" toegepast en de materialen betaald en een gedeelte van het arbeidsloon. En weer hebben ze de ketting vervangen. Al met al komt de rekening voor mij, inclusief 6 dagen huurauto, op 900 euro.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en na 5 minuten waren ze er al uit. We staan volledig is ons recht: zoals met ieder product wat je koopt mag je verwachten dat in dit geval de auto dit soort gebreken de eerste jaren zeker niet mag vertonen. Ze hebben echter afgewogen wat een zaak tegen Mini Nederland gaat kosten en mij afbetalen. Dus ze hebben alle kosten van mij vergoedt, waarmee de zaak voor hun is afgedaan.
Al met al raad ik alle bezitters van een MCS met dieselratel aan hun rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je zo'n verzekering hebt natuurlijk).
Iedereen succes!
Groeten,
Michel
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
ik heb toevallig zo'n zaak lopen momenteel, alleen met een ander gebrek... gaat wel om een mini.. verhaal van de dealer: tja, vette pech, geen garantie meer na 3 jaar... verhaal van ons: de pot op met je garantie, er bestaat ook zoiets als (non) conformiteit.. dat in combinatie met een expertiserapport wat concludeert dat het gebrek valt onder non-conformiteit = dokken voor de dealer...dealer wordt binnenkort gedagvaard en ik durf 100 euro in te zetten op dat we gaan winnen en de dealer niet alleen de reparatie mag gaan uitvoeren, geheel kosteloos, maar ook de gerechtelijke kosten voor z'n rekening krijgt
Moraal van het verhaal: laat je niet zomaar afschepen met "wel/geen garantie/coulance" ...
Moraal van het verhaal: laat je niet zomaar afschepen met "wel/geen garantie/coulance" ...
- MCmies
- Enthousiast

- Locatie: Oostzaan
Bericht
Vorige week woensdag begon mijn uitlaat erg te rammelen en de auto kreeg steeds minder power. Het werd zo erg dat ik de auto heb laten ophalen door de sleepdienst. Het rammelen van de uitlaat kwam door het enorm schudden van de motor. De motor bleek op 3 cilinders te lopen. Het was nog een hele toer om de auto op de sleepauto te rijden. Vol gas met enorm veel zwarte rook uit de uitlaat en rook onder motorkap. Eerste onderzoek bij Maaral wijst op olie in de 2e cilinder, dus slecht nieuws. De auto staat nu weer bij Mini Amsterdam en daar gaan ze pas 14 en 15 april verder met het onderzoek. Ze hebben een oliemonster opgestuurd en de motor wordt open gemaakt om te kijken waar de lekkage vandaan komt.
Mijn rechtsbijstand wil alsnog de zaak in behandeling nemen, mits ik het ontvangen bedrag van de vorige reparatie terug stort. Dan beginnen ze een zaak tegen Mini Amsterdam om alle kosten te claimen. Erg balen natuurlijk, dit gaat een tijdje duren. Ik ben ontzettend zuinig en trots op mijn Mini en wil hem eigenlijk niet kwijt. Maar of ik ooit het vertrouwen in de auto nog terug krijg is de vraag. Wat mij betreft zetten ze er een complete nieuwe 2011 motor in. Maar goed, ik moet nu afwachten en rijd weer in een huurauto van Mini Amsterdam. Al met al ben ik verschrikkelijk blij dat ik die rechtsbijstandsverzekering heb. Dit gaat een dure grap worden. Maar ik ga er vanuit dat de dealer alles voor eigen kosten doet (inclusief de huurauto).
Ik houd jullie op de hoogte!
Re: Dieselratel
Update:MCmies schreef:Hoi Minivrienden,
Mijn MCS is van september 2007 en is in 2009 de eerste keer gerepareerd, waarbij ze de ketting hebben vervangen. In de loop van 2010 is het euvel toch weer teruggekomen en toen het dit jaar te erg werd heb ik eerst contact opgenomen met Mini Nederland. Die verwezen mij weer naar Mini Amsterdam, waar hij toen gekocht en gerepareerd is. Mijn garantie was al voorbij, maar ze hebben "coulance" toegepast en de materialen betaald en een gedeelte van het arbeidsloon. En weer hebben ze de ketting vervangen. Al met al komt de rekening voor mij, inclusief 6 dagen huurauto, op 900 euro.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld en na 5 minuten waren ze er al uit. We staan volledig is ons recht: zoals met ieder product wat je koopt mag je verwachten dat in dit geval de auto dit soort gebreken de eerste jaren zeker niet mag vertonen. Ze hebben echter afgewogen wat een zaak tegen Mini Nederland gaat kosten en mij afbetalen. Dus ze hebben alle kosten van mij vergoedt, waarmee de zaak voor hun is afgedaan.
Al met al raad ik alle bezitters van een MCS met dieselratel aan hun rechtsbijstandverzekering in te schakelen (als je zo'n verzekering hebt natuurlijk).
Iedereen succes!
Groeten,
Michel
Vorige week woensdag begon mijn uitlaat erg te rammelen en de auto kreeg steeds minder power. Het werd zo erg dat ik de auto heb laten ophalen door de sleepdienst. Het rammelen van de uitlaat kwam door het enorm schudden van de motor. De motor bleek op 3 cilinders te lopen. Het was nog een hele toer om de auto op de sleepauto te rijden. Vol gas met enorm veel zwarte rook uit de uitlaat en rook onder motorkap. Eerste onderzoek bij Maaral wijst op olie in de 2e cilinder, dus slecht nieuws. De auto staat nu weer bij Mini Amsterdam en daar gaan ze pas 14 en 15 april verder met het onderzoek. Ze hebben een oliemonster opgestuurd en de motor wordt open gemaakt om te kijken waar de lekkage vandaan komt.
Mijn rechtsbijstand wil alsnog de zaak in behandeling nemen, mits ik het ontvangen bedrag van de vorige reparatie terug stort. Dan beginnen ze een zaak tegen Mini Amsterdam om alle kosten te claimen. Erg balen natuurlijk, dit gaat een tijdje duren. Ik ben ontzettend zuinig en trots op mijn Mini en wil hem eigenlijk niet kwijt. Maar of ik ooit het vertrouwen in de auto nog terug krijg is de vraag. Wat mij betreft zetten ze er een complete nieuwe 2011 motor in. Maar goed, ik moet nu afwachten en rijd weer in een huurauto van Mini Amsterdam. Al met al ben ik verschrikkelijk blij dat ik die rechtsbijstandsverzekering heb. Dit gaat een dure grap worden. Maar ik ga er vanuit dat de dealer alles voor eigen kosten doet (inclusief de huurauto).
Ik houd jullie op de hoogte!
- works915
- Mod virus alert!

Bericht
Erg balen. Op zich komt het rechtsbijstand verhaal bekend voor. Ons was destijds nog geadviseerd om een dossier aan te leggen van de gemaakte kosten onder garantie en na garantie met betrekking tot het ratelgeluid (werkplaatsfakturen, kan je gewoon opvragen) en documentie van dit probleem in het algemeen (prints van het internet rond dit probleem). Je zou hierdoor sterker staan omdat het een wereldwijd probleem is waarbij in de dealer verantwoordelijk is voor de oplossing. Duurt trouwens wel lang voor het onderzoek verder gaat. Vraag dan ook of mensen van MINI NL zijn langs geweest. Bij ons zijn ze een paar keer geweest voor eigen onderzoek naast de dealer onderzoek.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Yves: JA, het kán voorkomen op een 2009 clubman S.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MCmies
- Enthousiast

- Locatie: Oostzaan
Bericht
Groeten,
Michel
Dank je wel voor de informatie en tips! Ik ben al ontzettend veel informatie over dit probleem tegengekomen de afgelopen jaren. Maar helaas niets bewaard. Dus ik zal weer een "sufsessie" doen en van alles een schermprint maken. Ik zag op Amerikaanse forums ook heel veel nuttige informatie over het technische probleem met veel uitleg erbij.works915 schreef:Erg balen. Op zich komt het rechtsbijstand verhaal bekend voor. Ons was destijds nog geadviseerd om een dossier aan te leggen van de gemaakte kosten onder garantie en na garantie met betrekking tot het ratelgeluid (werkplaatsfakturen, kan je gewoon opvragen) en documentie van dit probleem in het algemeen (prints van het internet rond dit probleem). Je zou hierdoor sterker staan omdat het een wereldwijd probleem is waarbij in de dealer verantwoordelijk is voor de oplossing. Duurt trouwens wel lang voor het onderzoek verder gaat. Vraag dan ook of mensen van MINI NL zijn langs geweest. Bij ons zijn ze een paar keer geweest voor eigen onderzoek naast de dealer onderzoek.
Groeten,
Michel
- moppie
- One wheel wonder

- Locatie: Landgraaf
Bericht
Vorige week zondag gebeurde het dan met onze cooper s, het lampje motorstoring ging branden. De auto trok niet meer, de motor pruttelde en het leek wel of we in een brommobiel reden. Gelukkig zijn we heelhuids thuisgekomen. 's Maandags meteen de dealer gebeld en daarna de BMW service. De wagen werd opgehaald door de sleepdienst en mijn vrouw kreeg een leenauto mee met de mededeling dat deze om 5 uur terug moest zijn want ze hadden hem nodig. 's Middags kwam het telefoontje van de dealer: we hebben de motor bekeken, maar kunnen op dit moment niet verder, moeten contact opnemen met BMW. Bereid je maar op het ergste voor. Ja wacht even, we hebben nog twee weken garantie. Ja klopt, het valt gewoon onder de garantie. En de leenauto mag u gewoon blijven rijden. Donderdag weer telefoon, we hebben de motor onderzocht met een endoscoop en er is vanalles mis mee (3 jaar oud en 40.000 gereden). Volgens mijn vrouw zeiden ze iets over slijtage zuigers en dergelijke. Maar we krijgen een nieuwe motor erin. Het kan wel even duren want de motor moet besteld worden en dergelijke. Vandaag is mijn vrouw enkele spulletjes uit de auto gaan halen, was de oude motor er al uit en lag er al een nieuwe gereed. Was op voorraad. Ik vraag me af of zit een 2011 motor is of een zelfde als er al in zat, dus uit 2008? Heb zelf geen tijd gehad om er naartoe te gaan.
\x/iel
\x/iel
Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors
















