Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 feb 2012, 13:45

Goed om te horen, dat ze al je problemen hebben geconstateerd :D ! Dat heeft mij indertijd aanzienlijk meer moeite gekost!
volumex
Enthousiast
Enthousiast

01 feb 2012, 19:46

En nu kijken hoe ze het oplossen. Mijn ervaring met dealers is tot nu toe helaas dat ze zoveel mogelijk hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. Fijn als vervolgens de importeur de zaak weer doorverwijst naar de dealer, zoals ik eerder las. Volgens mij is de juiste volgorde: klacht deponeren bij de dealer (= 1e aanspreekpunt). Als de dealer vindt dat hij de kosten van een garantie- of coulancekwestie niet wil dragen, is het aan hem om zich te melden bij de importeur.

MINI-rijders hebben de pech dat ze een verschrikkelijk leuke, maar tegelijk ook verschrikkelijk 'kwetsbare' auto hebben. Ik rijd naast de MINI een Japanner. Waarschijnlijk doet de dealer of importeur van dat merk net zo weinig voor z'n klanten, maar gelukkig kom ik er alleen maar voor doorsnee onderhoud. Horrorverhalen zoals op dit forum helaas (te) vaak voorkomen blijven me tot nu toe bespaard.

Frank
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 feb 2012, 21:16

@Jan: Ja, gelukkig viel het allemaal op toen ik met de monteur meereed. Hoorde dat jij overigens tot de gelukkigen behoorde waarbij de elektr. waterpomp in rook opging? Jeetje...
@Frank: Ik weet 't, tegen een MX5 kan niks op, die zijn heerlijk onverwoestbaar! :D

Vanmiddag belde de dealer. "De Mini is klaar", dat wil zeggen één ding is opgelost: het piepen bij het bochtjes draaien. Er zat een steentje tussen de remschijf en de ankerplaat. Naar het schavende geluid bij het terugschakelen van 3 naar 2 en op de motor afremmen hebben we ook gekeken. Daarvoor moet de hele koppeling vervangen worden. Dat doen we het liefst zodra we de onderdelen voor de elektrische waterpomp binnen hebben. Dat zal ongeveer een maand duren. Als u het goed vindt maken we daarom nu geen nieuwe afspraak met u maar zodra die onderdelen binnen zijn nemen we contact met u op voor het maken van een nieuwe afspraak om die twee dingen in één keer af te werken, dat is voor het claimen voor ons gunstiger. Ik vroeg "en die rammelklacht dan, het dieselgeluid?"Dat geluid hebben wij we bij het proefrijden niet meer geconstateerd. Ik zeg ja maar vanochtend tijdens mijn ritje met de monteur wél! Nou als u binnen nu en een maand, al eerder dan onze nieuwe afspraak straks dus, weer last heeft van dat geluid moet u maar terugkomen en dan zetten we daar eventueel wel een nieuwe distributieketting in. Het oliepeil hebben we ook nagekeken, dat was goed. Ik denk: wat duurt dat lang , een máánd wachten op die onderdelen voor de waterpomp, kan dat kloppen, wat denken jullie? Of heeft dat met claimen te maken, eens per maand of zo? En verhip Jan, ik juichte al met jou dat ze álle klachten gehoord hadden vanochtend, nu begint men toch stiekem die constatering van het dieselgeluid weer in te trekken. Zo van "toen we daarna zelf nóg een keer zijn gaan rijden trad de klacht niet op". Men gaat er quasi aan voorbij. Alsof het niks is! Jeetje zeg.... :( Maar wel een nieuwe koppeling straks :D . Toch behoorlijk wat werk. Blij dat het onder de garantie valt. En tegen de tijd dat ze me bellen voor die afspraak houd ik vol dat ze die distributie ook gaan aanpakken. :evil:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2012, 21:22

De nieuwe waterpompen zijn in nederland nog niet leverbaar en daarom niet te zeggen wanneer ze binnen zijn :p
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 feb 2012, 22:34

Ze moeten de distributie vervangen, echt onzin om te zeggen dat ze er niks aan doen, omdat ze het de tweede keer niet hoorde :s . Gewoon stug blijven houden dat je de ratel hebt, verdwijnen doet 'ie namelijk niet. Toen ze het bij uiteindelijk 1 keer hoorde hebben ze de gehele distributie, incl.kettingspanner, onder garantie vervangen.

Waterpomp is bij mij inderdaad al een keer vervangen (gelukkig nog onder garantie). De pomp was lek....
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 feb 2012, 23:18

Is toch logisch dat ze de dieselratel 2e keer niet hoorden. Daarom heet het ook de cold start death rattle... Alleen bij koude motor. Warmgedraaide motor heeft nog voldoende smering bij de herstart.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
philip68
4 op een rij!
4 op een rij!

02 feb 2012, 00:24

Laat je niet gek maken door de Dealer.
Zorg dat je alle afspraken op papier hebt, email desnoods de mondelinge afspraken die gemaakt zijn als
bevestiging naar je contactpersoon bij BMW/Mini.
Wel raar dat ze een auto afleveren met 2 openstaande reparaties zonder dat bij je te melden bij aankoop....

Zoals eerder door andere clubbers is aangegeven: Je dieselratel gaat niet vanzelf weg!! Er zal eerder kans op motorschades ontstaan wanneer je ermee doorrijdt. Zorg dat ze het fixen!

Succes met je mooie mini, weet zeker dat het goed komt!
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 feb 2012, 08:20

goede tip philip
leg alle afspraken vast, ook die over de ratel die na 1 maand alsnog door ze aangepakt gaat worden.

In verweer voor de dealer; bij aankoop door Marga was die waterpomp-reparatie nog niet bekend, dat is de terugroepactie van vorige week. Dat andere ding weet ik niet.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2012, 11:59

Toen ik de ratel constateerde bij onze beide MINI's mocht er van onze dealer (Van Poelgeest Amstelveen) geen meter meer mee gereden worden. De kans bestaat dat het fout gaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat je dealer met deze klacht gewoon weer wegstuurt. Zijn ze dan echt niet op de hoogte van de situatie of steken ze gewoon hun kop in het zand. Ik zou dit zeer hoog opnemen en je hier niet mee laten afschepen. Wellicht contact opnemen met de bedrijfsleider van je dealer en je klacht daar neerleggen. En laat ze inderdaad maar zwart op wit zetten dat ze je met deze klacht minimaal een maand willen laten rondrijden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
volumex
Enthousiast
Enthousiast

02 feb 2012, 18:49

Wij hebben zo af en toe last van de ratel. Een paar keer gemeld bij de dealer. Die doet alsof hij er nog nooit van heeft gehoord.... En in het verlengde daarvan natuurlijk ook geen melding gehad dat er een fiks (of meerdere) bestaat om de ratel aan te pakken. Nog maar eens afspreken om 'm een keer bij koude start te laten horen. Zal je zien dat de ratel dan weer niet optreedt... Grrrrrr!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 feb 2012, 10:39

Radar gaat er zich ook mee bezig houden?

http://www.trosradar.nl/884/
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 feb 2012, 11:00

Dacht dat het redelijk onder controle was nu :?
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 feb 2012, 11:26

Ik denk dat het bij de facelift modellen wel onder controle is, maar er rijden nog genoeg 'oudere' R56S rodn die het probleem nog hebben. Het manifisteert zich niet direct, bij mijn beide MINI'is de distributie om en nabij de 50.000 km vervangen en begonnen de ratelgeluiden bij 30.000 km.

Ik hoop van ganser harte dat iemand zich heeft opgegeven voor het programma. Ik ben benieuwd wanneer het wordt uitgezonden.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 feb 2012, 11:51

Mijne heeft idd ook vernieuwde distributie en heb vorig jaar de kettingspanner weer vervangen en gelukkig heb ik ook geen last meer !
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 feb 2012, 11:51

Tros Radar heeft zelf een topic gestart
Morgen zijn de opnames al.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”