Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2012, 09:38

Zeker bij zo'n hoog olieverbruik :shock: :shock:

Ik zou als eerste een compressietest laten doen :roll:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2012, 10:36

Heeft iemand het onderdeelnummer van de laatste kettingspanner paraat? :roll:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2012, 10:37

Blackbird schreef:Bij mij is paar weken terug kettingspanner vervangen. Heeft niet geholpen. Het op peil houden van de olie scheelt wel, maar lost het gerammel niet op. Na het starten blijft ie de eerste kilometer een tractorgeluid produceren. Het olieverbruik van mijn Mini is momenteel gigantisch. Maar liefst 1 liter op 400/500 km. De achterkant van de Mini wordt snel vies en vettig en dat is geen straatvuil. Mijn dealer (Van Laarhoven-Eindhoven) is zoekende naar wat nu te doen. Is heel behulpzaam. Voorlopig kom ik elke vrijdag bij hen langs om olie te peilen, bij te vullen en het verbruik te noteren. A.s. vrijdag benieuwd hoe het dan is. Ik heb mijn Mini pas 6 maanden en zit nog in garantieperiode Mini Next. Hoef nu gelukkig ook de olie niet meer te betalen. Kost € 28 per liter. Ik had het omgerekend...met het huidig verbruik was dat ruim € 80 p/mnd. Nu heeft mijn dealer dat overgenomen, zij declareren het bij Mini.
Is hier al meer nieuws over?
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 mei 2012, 22:20

Dank voor het meedenken allemaal! Nee Frankie, nog geen nieuws. Behalve dat de dealer het nu bij Mini Nederland heeft neergelegd. Wat me verbaasde was dat ze zeiden dat het twijfelachtig is of het verbruik als non-acceptable wordt gezien. Eén liter per 500 km wordt door Mini als "normaal" verbruik bestempeld. Dat kan toch niet waar zijn hoop ik.... :roll: Ik wacht nu op bericht. Ga intussen nog steeds wekelijks naar de dealer (weet de koffieautomaat daar intussen te vinden :wink: ) om olie te laten peilen en eventueel bij te vullen en verbruik te noteren. Pas had ik er ineens een week tussen dattie bijna niks verbruikt had, daarna weer een week wél veel. En had niet anders gereden, bijv. snelweg tov veel korte stukjes. Ik hoop dat ik snel iets hoor. Met dit warme weer treedt het dieselgeluid bijna niet op. Tis dat ik op alle kleine dingetjes let en het dus nogal gauw hoor...dus ik hoor 't nog wél...maar tis niet meer zo erg de laatste weken. Ik houd 'm wel goed in de gaten. Hoop niet dat hij me ineens verrast en ergens laat staan Marcel.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2012, 12:16

klinkt mss een beetje cru, maar in deze situatie zou het het beste zijn als je motor "gewoon" in elkaar draait. Dan ben je van de onzekerheid af, en kun je onder garantie een nieuwe motor krijgen. Je hebt toch garantie? Dit gezeik kan zo nog wel een tijdje doorgaan en 1 liter op 500km is natuurlijk totaal niet acceptabel. Straks zeggen ze nog dat je mengsmering moet gaan tanken!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2012, 12:18

1 liter op 500km is bij 1 op 15 aan benzine al mengsmering van 1 op 33... :roll: Zeer onacceptabel IMHO!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 mei 2012, 13:19

Idd als de mini next garantie heeft zou ik ook de motor in de soep laten draaien als die zoveel olie verbruikt en ratelt !
Gewoon 1 weekje olie pijl niet controleren en flink stampen als je hem hoort ratelen enz enz ...
Dan houd die snel genoeg op :roll:
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 jun 2012, 12:28

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Vermoed dattie zelfs vanzelf al kapot gaat. Motor loopt steeds slechter. Al paar dagen schokt de motor zelfs onder het rijden, maar vooral na het starten. Gister nog naar dealer geweest. Weer olie bijgevuld. Vanochtend startte ie op deze manier (sorry voor filmkwaliteit, maar gaat om het geluid):

Hoop dat jullie 't kunnen zien. Nog nooit filmpjes ingevoegd. Benieuwd naar jullie meningen als ervaringsdeskundige.
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 jun 2012, 12:46

en zo loopt ie na een stukje rijden, hier moet ik tegenwoordig blij mee zijn: dus zónder hakkelen en schokken, maar wel met een rátel ertussendoor:

herkenbaar vrees ik he? :cry:
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 jun 2012, 12:50

Lijkt mij eerder een probleem met de ontsteking ( evt. inspuiting)
Heeft niets met het olieverbruik of distributie te maken.

Zo houdt 'ie het niet lang meer uit iig.
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 jun 2012, 12:55

Tnx 4 snelle reactie. Meen je dat echt? Verdorie. En de koelfan blijft ook al hangen sinds een paar dagen. Gister ook al gezegd. Uitgelezen. Niks geks gevonden. En zodra ik wegrijd gaat weer alles mis. De distributieketting...hoog olieverbruik...wat blijft er nog wel goed? Ik ga met filmpje en al maandag naar de dealer!! En vanaf nu alles schriftelijk bevestigen. Hadden jullie al eerder geadviseerd, maar verdikke, je kent het wel, weinig tijd...
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2012, 07:48

Wat een geluiden :shock: !
Een verbruik van 1:500 i.c.m. deze geluiden moet voor Mini-nl genoeg reden zijn om met een definitieve oplossing te komen...en niet te blijven aanmodderen!! Ik zou een dagboek bijhouden met ieder bezoek aan de dealer en de reden waarom, olie bijvullen of andere omschrijving. En de reactie van de dealer/Mini-NL.
Vraag me af wat er moet gebeuren voordat Mini-NL ingrijpt! Eerst een breakdown of nog erger :s .
Sterkte maatje!!
Laatst gewijzigd door Miniboard op 19 jun 2012, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 jun 2012, 07:54

Blackbird schreef:Ik denk dat jullie gelijk hebben. Vermoed dattie zelfs vanzelf al kapot gaat. Motor loopt steeds slechter. Al paar dagen schokt de motor zelfs onder het rijden, maar vooral na het starten. Gister nog naar dealer geweest. Weer olie bijgevuld. Vanochtend startte ie op deze manier (sorry voor filmkwaliteit, maar gaat om het geluid):

Hoop dat jullie 't kunnen zien. Nog nooit filmpjes ingevoegd. Benieuwd naar jullie meningen als ervaringsdeskundige.

Wtf :shock :wat:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”