Ik zou als eerste een compressietest laten doen

Is hier al meer nieuws over?Blackbird schreef:Bij mij is paar weken terug kettingspanner vervangen. Heeft niet geholpen. Het op peil houden van de olie scheelt wel, maar lost het gerammel niet op. Na het starten blijft ie de eerste kilometer een tractorgeluid produceren. Het olieverbruik van mijn Mini is momenteel gigantisch. Maar liefst 1 liter op 400/500 km. De achterkant van de Mini wordt snel vies en vettig en dat is geen straatvuil. Mijn dealer (Van Laarhoven-Eindhoven) is zoekende naar wat nu te doen. Is heel behulpzaam. Voorlopig kom ik elke vrijdag bij hen langs om olie te peilen, bij te vullen en het verbruik te noteren. A.s. vrijdag benieuwd hoe het dan is. Ik heb mijn Mini pas 6 maanden en zit nog in garantieperiode Mini Next. Hoef nu gelukkig ook de olie niet meer te betalen. Kost € 28 per liter. Ik had het omgerekend...met het huidig verbruik was dat ruim € 80 p/mnd. Nu heeft mijn dealer dat overgenomen, zij declareren het bij Mini.
Blackbird schreef:Ik denk dat jullie gelijk hebben. Vermoed dattie zelfs vanzelf al kapot gaat. Motor loopt steeds slechter. Al paar dagen schokt de motor zelfs onder het rijden, maar vooral na het starten. Gister nog naar dealer geweest. Weer olie bijgevuld. Vanochtend startte ie op deze manier (sorry voor filmkwaliteit, maar gaat om het geluid):
Hoop dat jullie 't kunnen zien. Nog nooit filmpjes ingevoegd. Benieuwd naar jullie meningen als ervaringsdeskundige.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors