Staan mijn drivinglights te branden. Gloeiend heet! Al een tijdje dus. Hoe kan dát nou? Een mysterie, gewoon spookachtig. Heb alles geprobeerd om ze uit te krijgen. Maar is onmogelijk. Heb nu de minpool van de accu maar losgehaald. Ja, nu zijn ze uit. Nu werkt niks meer.
 Staan mijn drivinglights te branden. Gloeiend heet! Al een tijdje dus. Hoe kan dát nou? Een mysterie, gewoon spookachtig. Heb alles geprobeerd om ze uit te krijgen. Maar is onmogelijk. Heb nu de minpool van de accu maar losgehaald. Ja, nu zijn ze uit. Nu werkt niks meer.  Ik ga op het forum maar even zoeken of iemand meer deze ervaring heeft. En ik ga maandag meteen weer naar de garage, de door mij gekochte olie declareren en laten uitzoeken wat er -ondanks de nieuwe motor- in hemelsnaam nog steeds met die olie aan de hand kan zijn!
  Ik ga op het forum maar even zoeken of iemand meer deze ervaring heeft. En ik ga maandag meteen weer naar de garage, de door mij gekochte olie declareren en laten uitzoeken wat er -ondanks de nieuwe motor- in hemelsnaam nog steeds met die olie aan de hand kan zijn!
 Niet normaal Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ik geloof dat ik flink boos zou worden op de dealer en eisen dat ze alles nog eens heel goed controleren, dit kan gewoon niet!
 Niet normaal Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ik geloof dat ik flink boos zou worden op de dealer en eisen dat ze alles nog eens heel goed controleren, dit kan gewoon niet!
X2 !!parklaneworks schreef:Niet normaal Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ik geloof dat ik flink boos zou worden op de dealer en eisen dat ze alles nog eens heel goed controleren, dit kan gewoon niet!

me diep. Vandaag naar de dealer geweest. Vooraf een mail gestuurd dat ik eraan kwam. Wij samen olie gepeild. Wat bleek nou: zat nu tevéél olie in. Maar ook de dealer (net als ik afgelopen zaterdag) moest wel héél veel moeite doen om het oliepeil te kunnen aflezen. De olie was zo helder dat je het gewoon bijna niet kon zien. Dus toen ik zaterdag dacht dat er geen oliepeil te zien was en dat er dus geen olie meer in zat, heb ik het kennelijk verkeerd gezien. En had er nog met mijn vingers langs gegaan om te voelen tot waar de olie zat. Maar dat was maar zo miniem dat ik dacht dat dat olie van de wanden van de peilhouder was dat aan de stok was blijven hangen. Dus vandaar dat ik dacht dat hij leeg was (in al mijn achterdocht ook). Heb daarom 1,25 liter bijgevuld en toen zag ik de stok weer obij het eerste bolletje staan meende ik. Het is en blijft wel MOEILIJK afleesbaar hoor! Wat rot is dat toch. Vindt de dealer ook. Toen we dus vandaag deden peilen stond het peil volgens de dealer tot óver de max.
 me diep. Vandaag naar de dealer geweest. Vooraf een mail gestuurd dat ik eraan kwam. Wij samen olie gepeild. Wat bleek nou: zat nu tevéél olie in. Maar ook de dealer (net als ik afgelopen zaterdag) moest wel héél veel moeite doen om het oliepeil te kunnen aflezen. De olie was zo helder dat je het gewoon bijna niet kon zien. Dus toen ik zaterdag dacht dat er geen oliepeil te zien was en dat er dus geen olie meer in zat, heb ik het kennelijk verkeerd gezien. En had er nog met mijn vingers langs gegaan om te voelen tot waar de olie zat. Maar dat was maar zo miniem dat ik dacht dat dat olie van de wanden van de peilhouder was dat aan de stok was blijven hangen. Dus vandaar dat ik dacht dat hij leeg was (in al mijn achterdocht ook). Heb daarom 1,25 liter bijgevuld en toen zag ik de stok weer obij het eerste bolletje staan meende ik. Het is en blijft wel MOEILIJK afleesbaar hoor! Wat rot is dat toch. Vindt de dealer ook. Toen we dus vandaag deden peilen stond het peil volgens de dealer tot óver de max.

dat het olieverbruik meevalt.
 dat het olieverbruik meevalt. , nieuwe motor.
 , nieuwe motor.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors