Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 jul 2012, 23:15

another happy bird :mrgreen: :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 jul 2012, 23:51

Zondag dat nieuwe blok eens bekijken :)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jul 2012, 00:00

Da's goed nieuws :D ! En nu weer genieten!!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jul 2012, 19:30

Goed nieuws en goed uiteindelijk goed opgelost.
Nu weer genieten van je MINI. Het vertrouwen erin moet groeien weet ik uit ervaring. Maar je hebt nu een mooie nieuwe start.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

07 jul 2012, 21:22

Jeetje Sepp en iedereen, ik heb misschien te vroeg gejuicht. Heb deze week afspraak bij de dealer staan om olie te peilen en lekkage te checken. Dacht ik vanmiddag: tóch zelf vandaag maar vast even olie peilen. Immers, morgen Swetterhagerun, toch behoorlijk eindje rijden. Wat denk je? Olie was niet te peilen. Peilstok helemaal droog. Dealer was net dicht. Paar benzinepompen langs gereden op zoek naar 0W30 olie. Nergens te vinden. Dan maar 5W30. 1,25 liter erin gegooid, nu geeft de peilstok weer aan tot het eerste "bolletje" gevuld. Pffff, ok, kan ik morgen weer rijden. Kom ik even later in de garage om iets te pakken, zie ik tot mijn verbazing licht branden. :shock: Staan mijn drivinglights te branden. Gloeiend heet! Al een tijdje dus. Hoe kan dát nou? Een mysterie, gewoon spookachtig. Heb alles geprobeerd om ze uit te krijgen. Maar is onmogelijk. Heb nu de minpool van de accu maar losgehaald. Ja, nu zijn ze uit. Nu werkt niks meer.

Dus Sepp, ik moet je helemaal gelijk geven. Het vertrouwen moet groeien. Want nu heb ik het ineens wéér even niet meer. En ik heb het gevoel dat ik nog wel even achterdochtig ga blijven. Ben dus nog steeds niet "uitgesleuteld". :( Ik ga op het forum maar even zoeken of iemand meer deze ervaring heeft. En ik ga maandag meteen weer naar de garage, de door mij gekochte olie declareren en laten uitzoeken wat er -ondanks de nieuwe motor- in hemelsnaam nog steeds met die olie aan de hand kan zijn!
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jul 2012, 21:40

:shock: Niet normaal Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ik geloof dat ik flink boos zou worden op de dealer en eisen dat ze alles nog eens heel goed controleren, dit kan gewoon niet!
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jul 2012, 11:16

parklaneworks schreef::shock: Niet normaal Hoe krijgen ze het voor elkaar! Ik geloof dat ik flink boos zou worden op de dealer en eisen dat ze alles nog eens heel goed controleren, dit kan gewoon niet!
X2 !!
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 jul 2012, 22:11

Jan en Jos: dank, ik was óók heel boos.
Maar wat is nou het geval. Ik :oops: me diep. Vandaag naar de dealer geweest. Vooraf een mail gestuurd dat ik eraan kwam. Wij samen olie gepeild. Wat bleek nou: zat nu tevéél olie in. Maar ook de dealer (net als ik afgelopen zaterdag) moest wel héél veel moeite doen om het oliepeil te kunnen aflezen. De olie was zo helder dat je het gewoon bijna niet kon zien. Dus toen ik zaterdag dacht dat er geen oliepeil te zien was en dat er dus geen olie meer in zat, heb ik het kennelijk verkeerd gezien. En had er nog met mijn vingers langs gegaan om te voelen tot waar de olie zat. Maar dat was maar zo miniem dat ik dacht dat dat olie van de wanden van de peilhouder was dat aan de stok was blijven hangen. Dus vandaar dat ik dacht dat hij leeg was (in al mijn achterdocht ook). Heb daarom 1,25 liter bijgevuld en toen zag ik de stok weer obij het eerste bolletje staan meende ik. Het is en blijft wel MOEILIJK afleesbaar hoor! Wat rot is dat toch. Vindt de dealer ook. Toen we dus vandaag deden peilen stond het peil volgens de dealer tot óver de max.

De dealer heeft er vervolgens 1 liter uitgezogen. Daarna stond het peil volgens hen weer op max. Volgens hen hadden ze de olie nml. ook tot de max bijgevuld nadat ze de nieuwe motor erin gezet hadden. Dat zou betekenen dat ie 0,25 liter verbruikt zou zijn. En sinds de motorvervanging heb ik er ruim 800 km mee gereden. Dat zou volgens de dealer een acceptabel verbruik zijn, zo net na een nieuwe motor (die toch helemaal droog is en nogal wat olie opneemt in het begin). Dus ik heb de Mini toch maar weer een kans gegeven.

Dit keer heb ik de consternatie zelf veroorzaakt. Maar ja, je raakt gewoon wantrouwend en voorzichtig op d'n duur. En verhip, dat oliepeil aflezen daar moet je haast een vergrootglas bij gebruiken. Vanaf nu peil ik niet meer zelf maar ga ik ervoor langs de dealer. Ook als ik net voor een lange rit sta en ik het niet vertrouw, dan wip ik even bij hen langs. Volgens de dealer moet het met deze nieuwe motor toch goed blijven gaan en zal ik maar zo'n 2x per jaar hooguit olie hoeven bijvullen.

Ik help het ze hopen!! :roll:
Marcel Always Open
Cabrio-King

09 jul 2012, 22:53

Heel veel mensen hebben moeite om het oliepeil goed af te lezen. Dat ligt niet aan die mensen maar aan de idioot die deze peilstokken heeft ontworpen. (en ja dat geldt zowel voor de Gen1 als de Gen2 peilstokken).

Als je zelf peilt, de peilstok eerst droog maken (niet met papieren doek) en dan pas echt peilen. Het is echt een crime om het goed waar te nemen.

Het feit dat de olie heel helder is, is op zich een goed teken. Te donker zou slecht teken zijn.
De meting van 0.25 liter op 800 km is een beetje onbetrouwbaar. Er zijn iets teveel verstorende factoren om goed te meten. Maar als je het gewoon in de gaten houdt, komt het toch wel goed.

Welk type olie zit er nu in?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 jul 2012, 23:29

Denk ook dat het wel goed gaat komen. Ik laat het gewoon goed in de gaten houden. Er zit nu 0,25 liter 5W30 in (die van mij) en de rest is 0W30 (die van de dealer.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2012, 00:42

Gelukkig 'Blondie' :wink: dat het olieverbruik meevalt.

Maar eerlijk is eerlijk, kheb daar ook wel problemen mee gehad...met t correct aflezen van de peilstokken van mijn Mini's. Ook bij mijn TT doe ik het voor de zekerheid meerdere malen achter elkaar. Gelukkig nauwelijks olieverbruik (1/2 l/10000km), ook bij mij :wink: , nieuwe motor.
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2012, 01:05

Het helpt om je olie te peilen met een koude motor, olie is dan dikker en blijft beter "kleven" op de peilstok, waardoor het beter af te lezen is. Hou er wel rekening mee dat je oliepeil dan iets lager zal zijn dan wanneer je de motor 10 min hebt laten voorwarmen
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2012, 08:32

In je instructie boekje staat hoe je de auto moet peilen. Bij een R56 S motor wordt geadviseerd een stuk te rijden, de motor ca. 10 minuten te laten afkoelen en dan de olie te peilen. Teveel olie kan je motor ook slopen, net zoals te weinig olie. De peilstok is idd lastig af te lezen, maar is niet onmogelijk.

R52/53 peil ik altijd met koude motor.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”