het is niet zo dat het voor mij alleen maar MINI is, alleen vind de andere alternatieven gewoon niet leuker dan een MINI. Persoonlijk storen me de rammeltjes e.d. niet zo zeer. Als ik maar een kick krijg van m'n auto. Ik rij ook ruim 30dkm per jaar met mijn JCW, en ik vind hardcore dan leuker dan saai en degelijk. Da's gewoon mijn ding.
Maar ieder z'n ding he. Ik zeg niet dat een Golf een slechte auto is, hij voldoet alleen totaal niet aan wat ik in een auto zoek.
Een goede E46 M3 (handgeschakeld) vinden valt idd niet mee, daarom rij ik nu een JCW.
Pech!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Persoonlijk zou ik dan niet voor een TT kiezen, het interieur van de vorige generatie vind ik net iets te gedateerd, en zelfs goedkoop uitzien. En de recentste modelletjes kosten natuurlijk een stuk meer.
Maar een tweezitter is een goed alternatief, zoals je zegt een grotere koffer, en als je toch zelden met meer dan 2 moet vervoerd worden...
Aangezien je nu een S rijdt vermoed ik dat die extra kost erg goed zal meevallen. (tenzij daar in nederland een of andere belasting een extra stokje tussensteekt, bij ons in België zou het in ieder geval niet veel schelen)M-iNdO schreef:Zou een 2e handse Audi TT (laten importeren) van zeg maar 3 of 4 jaar geen alternatief kunnen zijn voor mijn MINI? Zal natuurlijk maandelijks wel meer kosten maar zou dat echt veel meer zijn?
Het is wel een 2-zitter maar bij de MINI kun je net zo goed ook de achterbank er niet in zetten. Dan heeft de TT zelfs een grotere kofferbak
Persoonlijk zou ik dan niet voor een TT kiezen, het interieur van de vorige generatie vind ik net iets te gedateerd, en zelfs goedkoop uitzien. En de recentste modelletjes kosten natuurlijk een stuk meer.
Maar een tweezitter is een goed alternatief, zoals je zegt een grotere koffer, en als je toch zelden met meer dan 2 moet vervoerd worden...
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
UPDATE!
Yes! na ongeveer 19 dagen in een MINI One leenauto gereden te hebben heb ik mijn "ride" weer terug
Goh, wat heb ik hem gemist zeg (wat klinkt dat raar hahaha
). Hij rijdt weer als vanuids maar ik moest wel weer even wennen aan de koppeling.
De reparatie heeft lang geduurd door toedoen van vakantieperiode/drukte en de servicemedewerker had liever dat mijn auto door een MINI expert gerepareerd werd. Alleen was die jongen ook hartstikke druk met klussen die wat tegenvielen.
Uiteraard niet leuk maar dan wat meer geduld opbrengen want ik had liever dat het goed gedaan werd.
Nu maar hopen dat BMW uit coulance de kosten wil meebetalen. Mijn dealer moet het allemaal nog goed berekenen en het overleggen met BMW. In ieder geval vind ik het niet normaal dat mijn koppeling er plotseling helemaal uit lag, zeker gezien de leeftijd en het aantal kilometers van de auto.
Rest nu de vraag of ik de auto nog moet vertrouwen (wie weet wat er binnen een korte termijn nog meer kapot gaat) en echt serieus voor iets anders moet kijken. Aan de ene kant ben ik misschien wel toe aan iets anders maar aan de andere kant vind ik dit echt zo'n tof en apart autootje en het rijdt natuurlijk goed. Ik heb er in de loop der tijd ook al aardig wat geld aan gespendeerd (ook niet onbelangrijk).
Het alternatief moet in ieder geval:
- wat meer ruimte achterin hebben (ook kofferbak) zodat ik wat makkelijker spullen kan vervoeren (als dit nodig is)
- een mooi en sportief design hebben
- net zoveel power, fun en beleving hebben als de MINI (kan dat?
)
- qua kosten in de buurt zitten als de MINI
- bekend staan als betrouwbaar
Ik vind het echt heel moeilijk (dilemma) en ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik de MINI echt weg ga doen. Er verdwijnen trouwens ook al zoveel coole, dikke MINI's hiero......
Yes! na ongeveer 19 dagen in een MINI One leenauto gereden te hebben heb ik mijn "ride" weer terug

Goh, wat heb ik hem gemist zeg (wat klinkt dat raar hahaha

De reparatie heeft lang geduurd door toedoen van vakantieperiode/drukte en de servicemedewerker had liever dat mijn auto door een MINI expert gerepareerd werd. Alleen was die jongen ook hartstikke druk met klussen die wat tegenvielen.
Uiteraard niet leuk maar dan wat meer geduld opbrengen want ik had liever dat het goed gedaan werd.
Nu maar hopen dat BMW uit coulance de kosten wil meebetalen. Mijn dealer moet het allemaal nog goed berekenen en het overleggen met BMW. In ieder geval vind ik het niet normaal dat mijn koppeling er plotseling helemaal uit lag, zeker gezien de leeftijd en het aantal kilometers van de auto.
Rest nu de vraag of ik de auto nog moet vertrouwen (wie weet wat er binnen een korte termijn nog meer kapot gaat) en echt serieus voor iets anders moet kijken. Aan de ene kant ben ik misschien wel toe aan iets anders maar aan de andere kant vind ik dit echt zo'n tof en apart autootje en het rijdt natuurlijk goed. Ik heb er in de loop der tijd ook al aardig wat geld aan gespendeerd (ook niet onbelangrijk).
Het alternatief moet in ieder geval:
- wat meer ruimte achterin hebben (ook kofferbak) zodat ik wat makkelijker spullen kan vervoeren (als dit nodig is)
- een mooi en sportief design hebben
- net zoveel power, fun en beleving hebben als de MINI (kan dat?

- qua kosten in de buurt zitten als de MINI
- bekend staan als betrouwbaar
Ik vind het echt heel moeilijk (dilemma) en ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik de MINI echt weg ga doen. Er verdwijnen trouwens ook al zoveel coole, dikke MINI's hiero......
your non average MINI driver
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
UPDATE!
Yes! na ongeveer 19 dagen in een MINI One leenauto gereden te hebben heb ik mijn "ride" weer terug
Goh, wat heb ik hem gemist zeg (wat klinkt dat raar hahaha
). Hij rijdt weer als vanouds maar ik moest wel weer even wennen aan de koppeling.
De reparatie heeft lang geduurd door toedoen van vakantieperiode/drukte en de servicemedewerker had liever dat mijn auto door een MINI expert gerepareerd werd. Alleen was die jongen ook hartstikke druk met klussen die wat tegenvielen.
Uiteraard niet leuk maar dan wat meer geduld opbrengen want ik had liever dat het goed gedaan werd.
Nu maar hopen dat BMW uit coulance de kosten wil meebetalen. Mijn dealer moet het allemaal nog goed berekenen en het overleggen met BMW. In ieder geval vind ik het niet normaal dat mijn koppeling er plotseling helemaal uit lag, zeker gezien de leeftijd en het aantal kilometers van de auto.
Rest nu de vraag of ik de auto nog moet vertrouwen (wie weet wat er binnen een korte termijn nog meer kapot gaat) en echt serieus voor iets anders moet kijken. Aan de ene kant ben ik misschien wel toe aan iets anders maar aan de andere kant vind ik dit echt zo'n tof en apart autootje en het rijdt natuurlijk goed. Ik heb er in de loop der tijd ook al aardig wat geld aan gespendeerd (ook niet onbelangrijk).
Het alternatief moet in ieder geval:
- wat meer ruimte achterin hebben (ook kofferbak) zodat ik wat makkelijker spullen kan vervoeren (als dit nodig is)
- een mooi en sportief design hebben
- net zoveel power, fun en beleving hebben als de MINI (kan dat?
)
- qua kosten in de buurt zitten als de MINI
- bekend staan als betrouwbaar
Ik vind het echt heel moeilijk (dilemma) en ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik de MINI echt weg ga doen. Er verdwijnen trouwens ook al zoveel coole, dikke MINI's hiero......
Yes! na ongeveer 19 dagen in een MINI One leenauto gereden te hebben heb ik mijn "ride" weer terug

Goh, wat heb ik hem gemist zeg (wat klinkt dat raar hahaha

De reparatie heeft lang geduurd door toedoen van vakantieperiode/drukte en de servicemedewerker had liever dat mijn auto door een MINI expert gerepareerd werd. Alleen was die jongen ook hartstikke druk met klussen die wat tegenvielen.
Uiteraard niet leuk maar dan wat meer geduld opbrengen want ik had liever dat het goed gedaan werd.
Nu maar hopen dat BMW uit coulance de kosten wil meebetalen. Mijn dealer moet het allemaal nog goed berekenen en het overleggen met BMW. In ieder geval vind ik het niet normaal dat mijn koppeling er plotseling helemaal uit lag, zeker gezien de leeftijd en het aantal kilometers van de auto.
Rest nu de vraag of ik de auto nog moet vertrouwen (wie weet wat er binnen een korte termijn nog meer kapot gaat) en echt serieus voor iets anders moet kijken. Aan de ene kant ben ik misschien wel toe aan iets anders maar aan de andere kant vind ik dit echt zo'n tof en apart autootje en het rijdt natuurlijk goed. Ik heb er in de loop der tijd ook al aardig wat geld aan gespendeerd (ook niet onbelangrijk).
Het alternatief moet in ieder geval:
- wat meer ruimte achterin hebben (ook kofferbak) zodat ik wat makkelijker spullen kan vervoeren (als dit nodig is)
- een mooi en sportief design hebben
- net zoveel power, fun en beleving hebben als de MINI (kan dat?

- qua kosten in de buurt zitten als de MINI
- bekend staan als betrouwbaar
Ik vind het echt heel moeilijk (dilemma) en ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik de MINI echt weg ga doen. Er verdwijnen trouwens ook al zoveel coole, dikke MINI's hiero......
Laatst gewijzigd door M-iNdO op 26 jul 2010, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
your non average MINI driver
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
hoi, goed dat de auto weer terug is.
Volgens mij is er geen reden om te verwachten dat er binnenkort nog meer reparaties aan zitten te komen.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
ben de miserie met onze Cooper S ook grondig beu, wat een ongelofelijk brol die MINI.. 38000 euro heeft dat ding gekost en van dag 1 is de ergernis begonnen met kleine zaken en nu zijn we bijna 3 jaar laten en de serieuze motorische problemen beginnen. Ding is nu ook al een tijdje uit garantie, volgende week mag hij voor de zoveelste keer binnen voor een paar nachtjes bij BMW om een hapering uit de motor te halen.(ik gok/vrees de bekende carbon build-up, bijna 58000 km) Koudestartratel is nog altijd niet opgelost. zucht
Golf GTI/123d/.. here I come!
ik volg je volledigSid schreef:ja, dat van die golf meen ik serieus.
dsg is een verademing, de hele auto is helemaal rammel-vrij, geen enkel dingetje wat niet perfect is afgewerkt.
een golf is saai, dat absoluut, maar als je 30.000km per jaar doet is het een verademing. rode stiksels, lekkere kuipstoelen en andere gimmicks maken het toch leuk. het voelt op alle vlakken volwassener en 'meer auto' dan een mini. bochtensnelheid ligt hoger dan met m'n oude (met schroefset) verlaagde r56, om maar een dwarsstraat te noemen. het was voor mij in ieder geval een goede wake-up call dat er nog zoveel meer is dan een mini.
e46 m3 is supergaaf, maar ook verre van probleemloos. vind daarnaast maar eens een goede... wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar je komt daar meestal pas na een tijdje achter. het besef dat er ook andere leuke auto's bestaan buiten een mini betekent dat je al halverwege bent
ben de miserie met onze Cooper S ook grondig beu, wat een ongelofelijk brol die MINI.. 38000 euro heeft dat ding gekost en van dag 1 is de ergernis begonnen met kleine zaken en nu zijn we bijna 3 jaar laten en de serieuze motorische problemen beginnen. Ding is nu ook al een tijdje uit garantie, volgende week mag hij voor de zoveelste keer binnen voor een paar nachtjes bij BMW om een hapering uit de motor te halen.(ik gok/vrees de bekende carbon build-up, bijna 58000 km) Koudestartratel is nog altijd niet opgelost. zucht
Golf GTI/123d/.. here I come!
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
AAAaarrrgh! ben mijn MINI weer minimaal een week kwijt!
Ongeveer 2 weken terug ging er zo'n controlelampje branden, het was een motorblokje die maar geel bleef branden.
Ik had zoiets van dat is niet goed maar ik merkte gelukkig niets met rijden. Eenmaal thuis de handleiding erbij gepakt en het bleek om een motorstoring te gaan (verhoogde uitstoot o.i.d.)? Gelijk contact opgenomen met mijn dealer en ik moest langskomen. Anderhalf uur ofzo gewacht en daarna kwam de servicemedewerker mij vertellen dat ze niets konden vinden en dat het waarschijnlijk een 'hick-up' van de software was (dit hadden ze verholpen door de computer te resetten o.i.d.).
Ik was blij dat het verder niets was want ik voelde alweer een kostenpost er aan komen.
Paar dagen daarna natuurlijk een dikke factuur ontvangen. Ik begrijp dat ik geen garantie meer heb maar een factuur van +/- € 60,00 ontvangen voor alleen maar e.e.a. nakijken/computer uitlezen?. Afijn, gewoon betaald en verder niet meer aan gedacht (was al blij dat "euvel" weg was).
Potverdorie, vorige week dinsdagavond............ging dat !@$%^ lampje weer branden! Volgende dag contact opgenomen en ik kon donderdag langskomen. Ik had wel van tevoren aangegeven dat ik niet weer een factuur wil ontvangen als het hetzelfde is als vorige keer (vind het namelijk niet normaal). Afijn, nu +/- 2 uur moeten wachten (het was stervensdruk) en toen kwam de servicemedewerker mij doodleuk vertellen dat de auto moet blijven
Dit had ik niet verwacht omdat ze de vorige keer niets konden vinden etc. Er blijkt dus toch wel iets aan de hand te zijn maar ze weten nog niet exact wat (waarschijnlijk iets met de timing van de distributie?). Echt klote, net voor de feestdagen!
Doorrijden was niet verstandig volgens hun i.v.m. eventuele beschadigingen aan de motor. Daar stond ik dan...........
Een huurauto hadden ze op dat moment ook niet meer (zo druk hadden ze het, allemaal uitgeleend). Er zou wel een auto beschikbaar komen maar dan zou ik moeten wachten en dat zou mij ook € 46,00 ex btw gaan kosten per dag
Toch maar niet gedaan aangezien ik de auto minstens een week kwijt zou zijn (en wie weet langer).
Het vertrouwen in mijn auto is nu nog minder geworden. Nu afwachten wat er precies aan de hand is en hoe het afgehandeld wordt. Binnenkort moet de auto ook nog voor het eerst APK gekeurd worden, ik verwacht nu al de nodige kosten....
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, aan de ene kant wil ik overstappen naar iets anders (maar wat?) en aan de andere kant vind ik het zonde (heb aardig wat geïnvesteerd in deze auto).
Zoals ik al aangaf heb ik niet meer zoveel vertrouwen in deze auto, het ratel/dieselgeluid heb ik namelijk ook nog steeds van tijd tot tijd.
Wat zouden jullie doen?
William Blake schreef:ik volg je volledigSid schreef:ja, dat van die golf meen ik serieus.
dsg is een verademing, de hele auto is helemaal rammel-vrij, geen enkel dingetje wat niet perfect is afgewerkt.
een golf is saai, dat absoluut, maar als je 30.000km per jaar doet is het een verademing. rode stiksels, lekkere kuipstoelen en andere gimmicks maken het toch leuk. het voelt op alle vlakken volwassener en 'meer auto' dan een mini. bochtensnelheid ligt hoger dan met m'n oude (met schroefset) verlaagde r56, om maar een dwarsstraat te noemen. het was voor mij in ieder geval een goede wake-up call dat er nog zoveel meer is dan een mini.
e46 m3 is supergaaf, maar ook verre van probleemloos. vind daarnaast maar eens een goede... wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar je komt daar meestal pas na een tijdje achter. het besef dat er ook andere leuke auto's bestaan buiten een mini betekent dat je al halverwege bent
ben de miserie met onze Cooper S ook grondig beu, wat een ongelofelijk brol die MINI.. 38000 euro heeft dat ding gekost en van dag 1 is de ergernis begonnen met kleine zaken en nu zijn we bijna 3 jaar laten en de serieuze motorische problemen beginnen. Ding is nu ook al een tijdje uit garantie, volgende week mag hij voor de zoveelste keer binnen voor een paar nachtjes bij BMW om een hapering uit de motor te halen.(ik gok/vrees de bekende carbon build-up, bijna 58000 km) Koudestartratel is nog altijd niet opgelost. zucht
Golf GTI/123d/.. here I come!
AAAaarrrgh! ben mijn MINI weer minimaal een week kwijt!

Ongeveer 2 weken terug ging er zo'n controlelampje branden, het was een motorblokje die maar geel bleef branden.
Ik had zoiets van dat is niet goed maar ik merkte gelukkig niets met rijden. Eenmaal thuis de handleiding erbij gepakt en het bleek om een motorstoring te gaan (verhoogde uitstoot o.i.d.)? Gelijk contact opgenomen met mijn dealer en ik moest langskomen. Anderhalf uur ofzo gewacht en daarna kwam de servicemedewerker mij vertellen dat ze niets konden vinden en dat het waarschijnlijk een 'hick-up' van de software was (dit hadden ze verholpen door de computer te resetten o.i.d.).
Ik was blij dat het verder niets was want ik voelde alweer een kostenpost er aan komen.
Paar dagen daarna natuurlijk een dikke factuur ontvangen. Ik begrijp dat ik geen garantie meer heb maar een factuur van +/- € 60,00 ontvangen voor alleen maar e.e.a. nakijken/computer uitlezen?. Afijn, gewoon betaald en verder niet meer aan gedacht (was al blij dat "euvel" weg was).
Potverdorie, vorige week dinsdagavond............ging dat !@$%^ lampje weer branden! Volgende dag contact opgenomen en ik kon donderdag langskomen. Ik had wel van tevoren aangegeven dat ik niet weer een factuur wil ontvangen als het hetzelfde is als vorige keer (vind het namelijk niet normaal). Afijn, nu +/- 2 uur moeten wachten (het was stervensdruk) en toen kwam de servicemedewerker mij doodleuk vertellen dat de auto moet blijven

Doorrijden was niet verstandig volgens hun i.v.m. eventuele beschadigingen aan de motor. Daar stond ik dan...........

Een huurauto hadden ze op dat moment ook niet meer (zo druk hadden ze het, allemaal uitgeleend). Er zou wel een auto beschikbaar komen maar dan zou ik moeten wachten en dat zou mij ook € 46,00 ex btw gaan kosten per dag

Het vertrouwen in mijn auto is nu nog minder geworden. Nu afwachten wat er precies aan de hand is en hoe het afgehandeld wordt. Binnenkort moet de auto ook nog voor het eerst APK gekeurd worden, ik verwacht nu al de nodige kosten....

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, aan de ene kant wil ik overstappen naar iets anders (maar wat?) en aan de andere kant vind ik het zonde (heb aardig wat geïnvesteerd in deze auto).
Zoals ik al aangaf heb ik niet meer zoveel vertrouwen in deze auto, het ratel/dieselgeluid heb ik namelijk ook nog steeds van tijd tot tijd.
Wat zouden jullie doen?
your non average MINI driver
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Als ik zo vaak "ondefinieerbare" storingen aan m'n auto had, dan was ie zo weg. En waarschijnlijk zou ik ook overstappen naar een ander merk. Ik heb ooit eens een Peugeot gehad, ook steeds van die rooie lampjes, niet te vinden bij de dealer wat de oorzaak was. Tot een keertje een monteur een roestig stekkertje op de fan vond. Maar ja, toen begonnen de richtingaanwijzers vreemd te doen, brak de uitlaat een keer, lekte de radiator....wel steeds weer laten repareren, maar ja, met steeds minder plezier. GRRRRR, mega-frustratie en doeiiiiii met die rampenbak...
Kijk normale slijtage zoals remmen, koppeling, banden, etc dat zijn gewoon gebruikskosten. Maar steeds reparatie op reparatie, dat is gewoon killing voor de (be)houdbaarheid van de auto.
En ik wil je helemaal niet de MINI uitpraten hoor, maar ik kan me je twijfel en gevoel wel voorstellen. Je wilt gewoon een betrouwbaar vervoermiddel, en helaas zit er af en toe een maandagochtend product tussen...
Kijk normale slijtage zoals remmen, koppeling, banden, etc dat zijn gewoon gebruikskosten. Maar steeds reparatie op reparatie, dat is gewoon killing voor de (be)houdbaarheid van de auto.
En ik wil je helemaal niet de MINI uitpraten hoor, maar ik kan me je twijfel en gevoel wel voorstellen. Je wilt gewoon een betrouwbaar vervoermiddel, en helaas zit er af en toe een maandagochtend product tussen...
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht

Franse auto's ben ik niet zo kapot van, een collega van mij heeft ook alleen maar ellende met haar 207.
Tja, ik vind mijn MINI Cooper S bijna de ultieme auto voor mij (behoudens wat meer ruimte binnen in/kofferbak). Zowel qua formaat, uitstraling, afwerking en rijeigenschappen. Maar ja, ik heb ook geen zin in allerlei rare dingen/onkosten en ik heb sterk het gevoel dat ik dat wel meer ga krijgen. Je zult begrijpen dat als ik de auto eventueel weg zou doen dat ik dit met pijn in het hart zal doen maar soms moet je ook naar je verstand luisteren.
VRESELIJK MOEILIJK!
De motor die er in zit is in samenwerking met o.a. Peugeot gemaakt (had MINI nooit aan moeten beginnen), als het goed is zit bijna hetzelfde type blok in een 207Robert schreef:Als ik zo vaak "ondefinieerbare" storingen aan m'n auto had, dan was ie zo weg. En waarschijnlijk zou ik ook overstappen naar een ander merk. Ik heb ooit eens een Peugeot gehad, ook steeds van die rooie lampjes, niet te vinden bij de dealer wat de oorzaak was. Tot een keertje een monteur een roestig stekkertje op de fan vond. Maar ja, toen begonnen de richtingaanwijzers vreemd te doen, brak de uitlaat een keer, lekte de radiator....wel steeds weer laten repareren, maar ja, met steeds minder plezier. GRRRRR, mega-frustratie en doeiiiiii met die rampenbak...
Kijk normale slijtage zoals remmen, koppeling, banden, etc dat zijn gewoon gebruikskosten. Maar steeds reparatie op reparatie, dat is gewoon killing voor de (be)houdbaarheid van de auto.
En ik wil je helemaal niet de MINI uitpraten hoor, maar ik kan me je twijfel en gevoel wel voorstellen. Je wilt gewoon een betrouwbaar vervoermiddel, en helaas zit er af en toe een maandagochtend product tussen...

Franse auto's ben ik niet zo kapot van, een collega van mij heeft ook alleen maar ellende met haar 207.
Tja, ik vind mijn MINI Cooper S bijna de ultieme auto voor mij (behoudens wat meer ruimte binnen in/kofferbak). Zowel qua formaat, uitstraling, afwerking en rijeigenschappen. Maar ja, ik heb ook geen zin in allerlei rare dingen/onkosten en ik heb sterk het gevoel dat ik dat wel meer ga krijgen. Je zult begrijpen dat als ik de auto eventueel weg zou doen dat ik dit met pijn in het hart zal doen maar soms moet je ook naar je verstand luisteren.
VRESELIJK MOEILIJK!

your non average MINI driver
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik ben wat dat betreft echt wel kieskeurig, een 1 serie ben ik niet echt gecharmeerd van. Alleen een 125i coupe in performance uitvoering kan mij wel enigzins bekoren maar dan nog vind ik de voorkant niet echt mooi. Hij oogt te lief, de koplampen vind ik te rond en te dicht bij elkaar, op 1 of andere manier klopt het niet (niet echt een BMW smoel) etc. Nee, de voorkant kan ik maar niet aan wennen/mij bekoren. Tevens is de 1 serie (125i coupe) weer een ander categorie, sowieso qua prijsklasse e.d.
Het enigste wat ik kan verzinnen als alternatief voor de MINI is een Golf GTI (6e generatie). Ik ben alleen geen volkswagen fan, normaliter vind ik volkswagens maar saai (straalt niets uit). De Golf 6 GTI en vooral de Golf R vind ik wel wat hebben.
Ben wel eens wezen kijken naar de GTI maar dan als ik de auto dan in real life van dichtbij zie vind ik het toch weer tegenvallen (krijg het gevoel dat het zo gewoontjes is in vergelijking met mijn MINI) en dan heb ik er nog niet eens in gereden... Het was wel een standaard GTI zonder Xenon en zonder LED achterlichten (dat scheelt denk ik ook wel qua looks). Alleen al het plaatwerk/greep van de deuren.... of je nu een deur van de Golf bekijkt/open maakt of die van een MINI (wereld van verschil vind ik zelf). Bij een Golf vind ik het allemaal wat cheapo overkomen als je het vergelijkt met mijn eigen auto (misschien zit het ook wel een klein beetje tussen mijn oren).
Hoe dan ook wil ik toch een "beetje" sportief blijven rijden (iets meer comfort is ook niet erg
). Het alternatief moet ook enigszins redelijk compact zijn/uitstraling hebben, betaalbaar zijn en het meest belangrijk ..... de auto moet betrouwbaar zijn
toch maar een keer proefrijden in de GTI?
(Ik weet het echt niet meer)
Mmmz, dat bedoel ik nou....een alternatief voor de MIN....mso schreef:Ik zou in jouw geval zwaar een BMW 1 serie gaan overwegen... want dit is toch geen doen een vervoermiddel waar je niet van op aan kan![]()
Of misschien een countryman op de koptikken?
Ik ben wat dat betreft echt wel kieskeurig, een 1 serie ben ik niet echt gecharmeerd van. Alleen een 125i coupe in performance uitvoering kan mij wel enigzins bekoren maar dan nog vind ik de voorkant niet echt mooi. Hij oogt te lief, de koplampen vind ik te rond en te dicht bij elkaar, op 1 of andere manier klopt het niet (niet echt een BMW smoel) etc. Nee, de voorkant kan ik maar niet aan wennen/mij bekoren. Tevens is de 1 serie (125i coupe) weer een ander categorie, sowieso qua prijsklasse e.d.
Het enigste wat ik kan verzinnen als alternatief voor de MINI is een Golf GTI (6e generatie). Ik ben alleen geen volkswagen fan, normaliter vind ik volkswagens maar saai (straalt niets uit). De Golf 6 GTI en vooral de Golf R vind ik wel wat hebben.
Ben wel eens wezen kijken naar de GTI maar dan als ik de auto dan in real life van dichtbij zie vind ik het toch weer tegenvallen (krijg het gevoel dat het zo gewoontjes is in vergelijking met mijn MINI) en dan heb ik er nog niet eens in gereden... Het was wel een standaard GTI zonder Xenon en zonder LED achterlichten (dat scheelt denk ik ook wel qua looks). Alleen al het plaatwerk/greep van de deuren.... of je nu een deur van de Golf bekijkt/open maakt of die van een MINI (wereld van verschil vind ik zelf). Bij een Golf vind ik het allemaal wat cheapo overkomen als je het vergelijkt met mijn eigen auto (misschien zit het ook wel een klein beetje tussen mijn oren).
Hoe dan ook wil ik toch een "beetje" sportief blijven rijden (iets meer comfort is ook niet erg

toch maar een keer proefrijden in de GTI?

(Ik weet het echt niet meer)
your non average MINI driver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik heb overigens ook niks met Franse auto's.
Motor is een ontwikkeling door BMW, fabricage door PSA...M-iNdO schreef: De motor die er in zit is in samenwerking met o.a. Peugeot gemaakt (had MINI nooit aan moeten beginnen), als het goed is zit bijna hetzelfde type blok in een 207
Franse auto's ben ik niet zo kapot van, een collega van mij heeft ook alleen maar ellende met haar 207.

Ik heb overigens ook niks met Franse auto's.
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Thx for the correctionMini Poeper schreef:Motor is een ontwikkeling door BMW, fabricage door PSA...M-iNdO schreef: De motor die er in zit is in samenwerking met o.a. Peugeot gemaakt (had MINI nooit aan moeten beginnen), als het goed is zit bijna hetzelfde type blok in een 207
Franse auto's ben ik niet zo kapot van, een collega van mij heeft ook alleen maar ellende met haar 207.![]()
Ik heb overigens ook niks met Franse auto's.

your non average MINI driver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Maar wel een PSA dieselblok in het vooronder van mijn auto...
Cooper vonden we te zwak, Cooper S teveel perikelen, dan maar een Cooper D.

Cooper vonden we te zwak, Cooper S teveel perikelen, dan maar een Cooper D.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Met al die pech kan ik me goed voorstellen dat je naar wat anders gaat kijken. Je zei dat je niks met Franse auto's hebt, maar in de klasse van hot hatches kan je haast niet om de Renault Mégane RS heen. Schijnt een geweldig rij-ijzer te zijn, zeker met het cup-chassis. Ik denk dat er voor dat geld nauwelijks een leukere rijdersauto te koop is en met de betrouwbaarheid zit het inmiddels ook wel weer goed bij Renault.M-iNdO schreef:Hoe dan ook wil ik toch een "beetje" sportief blijven rijden (iets meer comfort is ook niet erg). Het alternatief moet ook enigszins redelijk compact zijn/uitstraling hebben, betaalbaar zijn en het meest belangrijk ..... de auto moet betrouwbaar zijn
toch maar een keer proefrijden in de GTI?
(Ik weet het echt niet meer)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors