Pech!

De 2e generatie vanaf 2006
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

27 dec 2010, 23:39

Wat een ellende. :(

Belangrijkste van een auto is dat je er van op aan kunt, vertrouwen!
Niet dat als je weg gaat denkt wat zou er nu weer gebeuren.

Toen mijn blok gesneuveld was ben ik voor de grootste zekerheids-variant gegaan.
Het koste wat, hoewel ik voor dat geld geen andere had kunnen kopen.

Ondanks de bijna 220 K stap ik met vertrouwen in de MINI. :D

Als ik een auto niet meer vertrouw gaat ie er absoluut uit. :klap
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 dec 2010, 09:16

Ik zou geen alternatief zoeken voor je MINI, maar inruilen voor een nieuwere MINI. Jij hebt gewoon een exemplaar waar je veel pech mee hebt. Bij de exemplaren van nu moeten de meeste kinderziektes er toch wel weer uit zijn?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 dec 2010, 10:17

Eens met Sepp

Om de een of andere reden zijn er gewoon mensen, forumleden of niet, die een "maandagmorgen model" treffen. Er gaat van alles mis en ze gaan veel te vaak bij de dealer op de koffie. Wat nu de echte oorzaak is, geen idee. Misschien de electronica of zo, of een part dat kapot is dat niet overduidelijk is, maar dat steeds weer andere symptomen oproept.

Maar het is echt exemplarisch dus volgende mij: andere Mini, probleem over.

En andere merken (alle andere) hebben ook zo hun problemen.

Er wordt voor uitlezen 60 euro gevraagd, dat is voor een merkdealer gewoon een heel normale prijs. Maar dan behoort wel een correcte diagnose te volgen. De 46 euro per dag voor een huurauto is ook een normale prijs, dat heb ik nog wel eens anders gezien hoor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 dec 2010, 10:39

Natuurlijk, dikke kans dat je niet nog een keer zo'n rampenbak hebt als je nu een nieuwe MINI koopt. Toch kan ik me best voorstellen dat het vertrouwen in het merk zodanig is afgenomen met zo veel problemen dat je naar wat anders gaat kijken. Er zijn natuurlijk wel meer leuke auto's te koop voor het geld van een Cooper S (hoewel je bij geen enkel merk de garantie hebt dat je een probleemloze auto krijgt).

Maar inderdaad, als geen enkele auto je zo'n grote glimlach bezorgt als een MINI kan je altijd overwegen om het toch nog een keer voor een Cooper S te gaan. :rijden
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

28 dec 2010, 21:53

Ivo schreef:
M-iNdO schreef:Hoe dan ook wil ik toch een "beetje" sportief blijven rijden (iets meer comfort is ook niet erg :wink:). Het alternatief moet ook enigszins redelijk compact zijn/uitstraling hebben, betaalbaar zijn en het meest belangrijk ..... de auto moet betrouwbaar zijn

toch maar een keer proefrijden in de GTI? :oops:

(Ik weet het echt niet meer)
Met al die pech kan ik me goed voorstellen dat je naar wat anders gaat kijken. Je zei dat je niks met Franse auto's hebt, maar in de klasse van hot hatches kan je haast niet om de Renault Mégane RS heen. Schijnt een geweldig rij-ijzer te zijn, zeker met het cup-chassis. Ik denk dat er voor dat geld nauwelijks een leukere rijdersauto te koop is en met de betrouwbaarheid zit het inmiddels ook wel weer goed bij Renault.
Ik geloof best dat de Megane RS een van de beste hot hatches is (zeker gezien zijn prijs) maar ik heb er helaas geen wow gevoel bij. Tevens vind ik de auto te groot (lengte) en volgens mij weegt ie ook nog aardig wat.

Maar in ieder geval thx voor het advies.
your non average MINI driver
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

28 dec 2010, 22:30

Marcel Always Open schreef:Eens met Sepp

Om de een of andere reden zijn er gewoon mensen, forumleden of niet, die een "maandagmorgen model" treffen. Er gaat van alles mis en ze gaan veel te vaak bij de dealer op de koffie. Wat nu de echte oorzaak is, geen idee. Misschien de electronica of zo, of een part dat kapot is dat niet overduidelijk is, maar dat steeds weer andere symptomen oproept.

Maar het is echt exemplarisch dus volgende mij: andere Mini, probleem over.

En andere merken (alle andere) hebben ook zo hun problemen.

Er wordt voor uitlezen 60 euro gevraagd, dat is voor een merkdealer gewoon een heel normale prijs. Maar dan behoort wel een correcte diagnose te volgen. De 46 euro per dag voor een huurauto is ook een normale prijs, dat heb ik nog wel eens anders gezien hoor.
Ik denk inderdaad dat ik een "maandagmorgen model" heb. Vooral de laatste tijd inderdaad helaas te vaak op de koffie geweest bij de dealer.

De oorzaak is nog steeds niet bekend want ze hebben er nog steeds niet naar kunnen kijken (vanwege de drukte?).
Vandaag hoopten ze er wel aan toe te komen. Ik moest er wel weer zelf achteraan gaan.
Hopelijk weten ze morgen meer!

Een andere MINI?..... waarschijnlijk zal ik met een andere/nieuwere MINI niet zoveel pech hebben als met de mijne.
Echter geloof ik niet dat alle kinderziektes weg zijn met de nieuwere modellen. Neem het probleem van het ratel/dieselgeluid, volgens mij is dit probleem nog steeds niet uit de wereld. Ik lees verhalen van MINI's waar ze zelfs een compleet nieuw blok in gelepeld hebben en waar vroeg of laat toch dat ratel/dieselgeluid weer de kop op stak.

Men kan wel zeggen dat het geluid bij het karakter van de motor hoort of iets dergelijks maar ik heb zo'n naar gevoel dat dit op den duur toch niet goed is en zelfs het blok ernstig kan beschadigen. Dat risico wil ik eigenlijk niet lopen.

Denk niet dat de kans groot is dat ik een andere/nieuwere MINI neem maar je weet maar nooit...
your non average MINI driver
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 dec 2010, 08:47

Het feit is dat er al heel lang niemand meer in het "S- dieselratel" topic gepost heeft.
Er is de voorlopige conclusie van Adriaan (Cooperdriver) in dat topic over zijn laatste fix op de clubman, gecombineerd met de enorme kou van de afgelopen maand zonder dat er ook maar iemand weer over het ratelgeluid begonnnen is...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 dec 2010, 09:32

De MINI's vanaf maart 2010 hebben het vernieuwde blok, hierbij is het ratel-probleem sowieso verholpen. Ik heb de mijne inmiddels 4 maanden en heb er al 20.000 probleemloze kilometers op staan. Ik heb tot op heden geen enkele op- of aanmerking op de auto, alles klopt gewoon.
JorisD
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 10:20

Ben ik nou de enige die het ziet?
Wat is er mis met een dikke, volle R53 met weinig kilometers?
Geen Franse flutmotor met zo'n raar blaasding erop gemonteerd, goedkoper dan een R56 en volgens mij nog een stuk puurder ook :mrgreen:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 10:28

Maar wel meer gekraak... de 2.Gen zit overall toch wel beter in elkaar hoor.
Nogmaals; de motor is ontwikkeld door BMW maar wordt in elkaar geschroefd door PSA.

Komt daarbij dat ik sommige pré-facelift 1.Gen MINI's er al ouderwets uit vind zien.
JorisD
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 11:09

@Mini Poeper: Dat heet niet ouderwets, maar "klassiek" 8)
Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

29 dec 2010, 12:15

Als ik eerlijk mag zijn...
Er zijn vele andere leuke en mooie auto's maar bij geen enkele andere auto is die combinatie zo goed gelukt als bij een MINI.. Een MINI straalt sportiviteit en klasse tegelijk uit.. Okay de koffer is wat klein e.d. maar dat vergeef je hem zodra je weer achter het stuur zit..
Zoeken naar een alternatief is goed maar makkelijk is het niet. Een Audi A1? Ja ziet er sportief uit maar de klasse look heeft plaats gemaakt voor agressie.. Ook niet zo Wow dus. Ik denk dan inderdaad ook dat een 1 reeks het beste in buurt komt. Qua verbruik, prestaties en rijplezier leunt die heel dicht aan bij de MINI. En plus, daar zit achterwielaandrijving op!

Maar... Een MINI ziet er toch weer dat klein beetje leuker uit. Ik versta je volledig. Daarom zou ik in jouw plaats met de dealer proberen overeen te komen dat jij een nieuwe MINI koopt en dat hij de jouwe aan een redelijke prijs weer overneemt.. Maar eigenlijk zou deze MINI herleidt moeten worden tot schroot want niemand hoort in zo'n problemenwagen rond te rijden.. :( Triest verhaal! Maar het komt me bekend voor..

Mijn vader had jaren terug één van de eerste Audi A4's in België (Het eerste model dat A4 heette). Gelukkig was dit een leasewagen maar die auto heeft op 4 jaar tijd 28 bezoeken gehad aan de dealer! Vreselijk! (Zeker als je met die wagen op vakantie gaat...) Sindsdien nooit meer een Audi voor de deur hebben staan.. Dus een overstap naar een ander merk zou logische stap voor jou zijn..

Laat ons weten als je nieuws hebt! Sterkte!
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 dec 2010, 13:04

JorisD schreef:Ben ik nou de enige die het ziet?
Wat is er mis met een dikke, volle R53 met weinig kilometers?
Geen Franse flutmotor met zo'n raar blaasding erop gemonteerd, goedkoper dan een R56 en volgens mij nog een stuk puurder ook :mrgreen:
X2
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 18:18

JorisD schreef:@Mini Poeper: Dat heet niet ouderwets, maar "klassiek" 8)
:D Nee, ouderwets! Bijna verwaarloosd...
Dit vind ik namelijk niet bij de facelift modellen en Cooper S modellen ook niet...

Zo vind ik de ene classic ook mooier dan de ander...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 dec 2010, 18:24

YorkPower schreef:Ik denk dan inderdaad ook dat een 1 reeks het beste in buurt komt. Qua verbruik, prestaties en rijplezier leunt die heel dicht aan bij de MINI. En plus, daar zit achterwielaandrijving op!
1-serie is vele malen beter dan een MINI!
Met een leuk torreke rijdt het beter en belevenis nagenoeg hetzelfde. Meer auto, geen rammeltjes en beter interieur.
Maar ja, Nederlanders hebben meteen een oordeel over iemand in een BMW... Het is dat ik nog afhankelijk ben van de "gun-factor", anders reed ik weer BMW!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”