Iedere mini die ik al als vervangwagen meegekregen heb had hier ook last van, erg vieze ramen en een vuile vettige waas, ook aan de binnenkant.
Ik vermoed door het 'smeren' met vet om het piepen tegen te gaan.
Zijn je 'rubbers' (waar het raam tussenschuift) vanbinnen dan ook continu nat? dat zou toch niet mogen denk ik
Electromotor elektrisch portierraam defect
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
*met de handen in het haar*
nu doet mijn raam het helemaal niet meer, zat een beetje te prutsen omdat het verschrikkelijk piept, rubber strips waar het raam tussenschuift te poetsen, en plots reageert het totaal niet meer op de schakelaar.
ook niet op de afstandsbediening (het andere raam en het dakje openen nog wel, het bestuurdersraam niet)
gelukkig staat hij maandag bij de dealer gepland en moet ik niet al te lang wachten, nogal ambetant parkeerkaartjes nemen bij een slagboom nu...
nu doet mijn raam het helemaal niet meer, zat een beetje te prutsen omdat het verschrikkelijk piept, rubber strips waar het raam tussenschuift te poetsen, en plots reageert het totaal niet meer op de schakelaar.
ook niet op de afstandsbediening (het andere raam en het dakje openen nog wel, het bestuurdersraam niet)
gelukkig staat hij maandag bij de dealer gepland en moet ik niet al te lang wachten, nogal ambetant parkeerkaartjes nemen bij een slagboom nu...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
met prutsen bedoel ik, nogal wat omhoog omlaag laten gaan en hopen dat het gepiep weg is. geen abnormale bewegingen waardoor iets zou kunnen stuk gaan...
- jaap
- Leerling Mini lid
Bericht
Ook wij hebben raamproblemen, bij het open en sluiten van de deur gaat het raam niet meer naar boven of naar beneden.
Volgens de dealer is hij dan zijn 0 stand kwijt. Er wordt dan een reset gegeven in de computer en dan is het weer opgelost.
Tenminste voor een aantal weken, wij gaan morgen voor de 4e keer langs in 1 jaar.. Overigens wordt je gelijk geholpen en is het met 15 minuten geregeld.
Morgen maar eens vragen of ze een definitieve oplossing hebben.....
Volgens de dealer is hij dan zijn 0 stand kwijt. Er wordt dan een reset gegeven in de computer en dan is het weer opgelost.
Tenminste voor een aantal weken, wij gaan morgen voor de 4e keer langs in 1 jaar.. Overigens wordt je gelijk geholpen en is het met 15 minuten geregeld.
Morgen maar eens vragen of ze een definitieve oplossing hebben.....
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Vandaag is hij binnen bij de dealer en de Cooper D die ik als vervangwagen meegekregen heb heeft hier nog veel meer last van dan de mijne. Bij deze wagen zakt het raam wel nog, maar komt het niet meer naar boven. Dus om dicht te zijn moet ik eerst uitstappen en daarna langs de andere kant de passagiersdeur openen om het raam van binnenuit te sluiten. (met de sleutel in het deurslot lukt het ook niet)
De mini staat dus dikwijls met het raam een beetje open. En als dat nog niet genoeg is, zakt het opnieuw als ik de deur dan nog eens open, en zo kan ik het raam laten zakken tot het helemaal open is, als ik maar genoeg de deur open en dicht doe (en daar wat tijd tussen laat).
Ik heb het maar direct gemeld aan de dealer toen ik daar vertrok.
De mini staat dus dikwijls met het raam een beetje open. En als dat nog niet genoeg is, zakt het opnieuw als ik de deur dan nog eens open, en zo kan ik het raam laten zakken tot het helemaal open is, als ik maar genoeg de deur open en dicht doe (en daar wat tijd tussen laat).
Ik heb het maar direct gemeld aan de dealer toen ik daar vertrok.
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben een tijd problemen gehad met het passagiersraam.
Dit kreeg een waarschuwing dat het blokkeerde, en je kreeg het enkel dicht in schokjes. Telkens de deur open ging, ging het raam naar beneden.
Dit hebben ze uiteindelijk opgelost na lang zoeken door de stuurkolom (oid) te vervangen, want hier zit veel elektronica rond en daar zou mogelijks een kortsluiting zitten.
Van vettige en 'gestreepte' ramen hebben wij ook last, maar dan vnl aan de bestuurderskant. Deze is ook recent beginnen piepen! Maar gaat nog wel vlotjes omhoog & omlaag.
Dit kreeg een waarschuwing dat het blokkeerde, en je kreeg het enkel dicht in schokjes. Telkens de deur open ging, ging het raam naar beneden.
Dit hebben ze uiteindelijk opgelost na lang zoeken door de stuurkolom (oid) te vervangen, want hier zit veel elektronica rond en daar zou mogelijks een kortsluiting zitten.
Van vettige en 'gestreepte' ramen hebben wij ook last, maar dan vnl aan de bestuurderskant. Deze is ook recent beginnen piepen! Maar gaat nog wel vlotjes omhoog & omlaag.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
ondertussen weer hersteld, de wagen heeft een volledige software update gekregen, heb wel de radio-instellingen opnieuw moeten instellen, alsook mijn bluetooth telefoon instellingen. GPS locaties zaten er nog in.
Hopelijk komt het nu niet meer terug
Hopelijk komt het nu niet meer terug
- Laine
- One wheel wonder
Bericht
Vandaag de Mini opgehaald n.a.v. de ramen die niet meer helemaal tot boven sloten en ook nauwelijks meer
een zzz-geluidje maakten. Er was nieuwe software besteld en hij is opnieuw geprogrammeerd.
Beide ramen doen het weer normaal, gelukkig.
Het viel onder de garantie. Overigens heb ik nog geen last
gehad van die vettige ramen. Gewoon regelmatig schoonmaken lijkt me, ook de binnenkant, zodat troep geen kans krijgt
om aan de zwarte `haartjes` van het portier te gaan kleven, want dat krijg je echt nooit meer weg.
een zzz-geluidje maakten. Er was nieuwe software besteld en hij is opnieuw geprogrammeerd.
Beide ramen doen het weer normaal, gelukkig.

gehad van die vettige ramen. Gewoon regelmatig schoonmaken lijkt me, ook de binnenkant, zodat troep geen kans krijgt
om aan de zwarte `haartjes` van het portier te gaan kleven, want dat krijg je echt nooit meer weg.
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Nico, controleer even of er niets tussen de rubbers zit waardoor het raammechanisme denkt dat er iets bekneld zit tussen de ramen, anders gaan ze misschien als beveiliging weer naar beneden. Misschien een rubber verschoven?
Verder, als je de open knop op je afstandbediening lang indrukt, gaan de ramen vanzelf open. Dan kun je de auto luchten als hij een tijd in de zon heeft gestaan. Als je een panorama dak hebt gaat die ook open nadat de ramen helemaal open zijn gegaan.
Verder, als je de open knop op je afstandbediening lang indrukt, gaan de ramen vanzelf open. Dan kun je de auto luchten als hij een tijd in de zon heeft gestaan. Als je een panorama dak hebt gaat die ook open nadat de ramen helemaal open zijn gegaan.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ja, gewoon jammer dat als de wagen in de zon gestaan heeft, het dakje weigert omhoog te gaan, en deze optie dus zijn nut verliest...Kiwi_Kevin schreef:Als je een panorama dak hebt gaat die ook open nadat de ramen helemaal open zijn gegaan.
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Dat zou dus niet zo moeten zijn, maar dat had die van ons ook. Daar is hij laatst voor in reparatie geweest (1,5 maand geleden) en daarna mocht het dak helemaal niet meer open omdat deze misschien niet meer dicht zou gaan dan. Nu is het dak vandaag voor de tweede keer in zijn geheel vervangen, ben benieuwd of het opgelost is, ben nog niet thuis geweest.
Toch jammer dat het systeem zo storingsgevoelig blijkt te zijn.
Met het wat warmere weer ook weer last van piepende ramen als ze openen/sluiten. Vettige waas hebben wij ook..
Toch jammer dat het systeem zo storingsgevoelig blijkt te zijn.
Met het wat warmere weer ook weer last van piepende ramen als ze openen/sluiten. Vettige waas hebben wij ook..
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
echt erg, en enkel aan de bestuurderskant...
X2 !coendek schreef:tjeez guys.. ik word gek van het gepiep.. WELKE rubbers moet ik invetten?!?!
echt erg, en enkel aan de bestuurderskant...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”