Instellen automatische deurvergrendeling

De 2e generatie vanaf 2006
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Instellen automatische deurvergrendeling

22 aug 2008, 11:55

Hallo allemaal.

Ik wil het voor elkaar krijgen dat de deuren van mijn auto automatisch op slot gaan, wanneer ik zelf vergeten ben mijn auto met de afstandsbediening op slot te doen nadat ik uitgestapt ben. Alle deuren zijn uiteraard wel dicht.

Enne, o ja... ik heb de handleiding wel gelezen, maar die is daar buitengewoon onduidelijk over. "Als je dit en dat zus en zo instelt, gaan na verloop van tijd (over de hoeveel tijd wordt niet gerept) de deuren automatisch op slot". Niet dus, of misschien had ik nog een half uur langer moeten wachten.

Kortom, weet er iemand hoe ik dit goed moet instellen?

Alvast bedankt voor de uitleg
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 aug 2008, 12:06

Euhm, stel je even de situatie voor dat je sleutels nog in auto liggen. Je gooit je deur dicht en even later gaat deur op slot... :roll:

Wat doet auto wel:
Je hebt de deuren vergrendelt met sleutels. Vervolgens ontgrendel je ze weer maar opent de deuren niet (toch maar niet openen of knopje per ongeluk ingedrukt) na een tijdje vergrendelen de deuren zichzelf weer.
Ossie
The Calendar Guy

22 aug 2008, 12:16

Volgens mij duurt het een minuut of 3/4 voordat de deuren zich automatisch afsluiten.
De dealer kan deze voor je instellen, net als vele andere gebruik opties. Zoals het automatisch sluiten na het wegrijden, handig tegen carjacking. :s

Tja, je moet dan niet de sleutel in de auto laten liggen, maar ik denk dat hij wel zo slim is dat dit niet gebeurt als je sleutels in het contact zitten. (ik ga dit dus niet uitproberen...) :lol:

Ossie
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 aug 2008, 12:29

ossie1972 schreef:Zoals het automatisch sluiten na het wegrijden, handig tegen carjacking. :s
Tot dat je eens een poging hebt meegemaakt... :roll:
Ossie
The Calendar Guy

22 aug 2008, 12:31

:oops: Damn...dit verwacht je hier toch niet?
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 aug 2008, 12:35

@ Mini Poeper. Als ik uitstap, neem ik altijd mijn sleutels mee hoor.
@ ossie1972. In de handleiding staat wel redelijk duidelijk vemeld, hoe ik hem moet afsluiten na wegrijden.

Maar goed, jullie weten het dus ook niet helemaal. Ik blijf wachten op een bruikbare tip... :)
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 aug 2008, 12:35

ossie1972 schreef::oops: Damn...dit verwacht je hier toch niet?
Is paar jaar geleden, was een wilde achtervolging over dijken (die echt wel moet kennen). Was met een vorige Mercedes, pa werd achterna gezeten door een Volvo met Russisch kenteken die even daarvoor communiceerde met een snel Golfje. Overigens daarna nooit meer meegemaakt.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 aug 2008, 12:37

Wow, wat een verhaal. Wordt Nederland een klein beetje de VS?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

22 aug 2008, 13:29

Dit werkt alleen als je de optie keyless-go, of comfort-openen/sluiten (geen idee hoe het nu heet) hebt, toch?
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 aug 2008, 13:38

Oeps Robert, Ik hoop niet dat je gelijk hebt. Dan moet ik voortaan goed opletten dat ik de auto goed op slt heb gedaan. Er staat niks in het boekje dat ik die optie moet hebben.
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

16 feb 2010, 21:50

Weet iemand hoe je het zo kan instellen dat de knipperlichten 3 keer aan/uit gaan, van het boekje wordt niet echt veel vrolijker.
Is het ook mogelijk dat er een signaal klinkt als je de deur afsluit?

Groeten,

Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 feb 2010, 21:59

Mijn ervaring is, is dat de automatische deurvergrendeling niet werkt, maar in het instructieboekje staat toch redelijk duidelijk hoe je je knipperlichten kunt afstellen. Je krijgt wel een pijnlijke vinger van het indrukken van je knop op je richtingaanwijzer.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2010, 23:59

Ik kan kiezen tussen 1 x of 3x knipperen bij zachte tik tegen hendel. Overigens kon ik bij de BMW ook nog voor 5x kiezen.

Op slot kan ik kiezen voor automatisch op slot na aantal minuten bij niet openen, automatisch op slot tijdens wegrijden, combinatie van voorgaand en geen optie.

Ook is de sleutel van mijn vriendin zo ingesteld dat enkel bij openen bestuurdersdeur opent, nogmaals drukken gaat rest open.
Bij mij gaan alle deuren tegelijk open.
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

17 feb 2010, 00:05

Dank voor je reactie,
In het instructieboekje vind ik het nogal vaag staan, zo zie je wel de opties maar wist ik niet hoe je de opties moet selecteren..
Wanneer je het symbool met de deur hebt en dan verder gaat naar het icoon licht dan moet je dus zachtjes tikken tegen de handel, ik ga het proberen dank je!
Weet jij waar het kleine getal voor dient bij de kilometer teller (kleine klok) ik dacht eerst dat het de versnelling aangaf maar dat klopt niet...

Welterusten zo!
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 feb 2010, 01:50

*Nog erg laat op* Dat kleine getal is je dagteller. Met die knop aan je rechterkant zet je dat ding op 0.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”