Nieuwe Mini en onderhoud

De 2e generatie vanaf 2006
JeanJacques
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: ESSEN BELGIUM
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008, 09:39

Nieuwe Mini en onderhoud

26 nov 2008, 15:41

Goedendag minifanaten,
Eindelijk was het dan zover, vorige week mijn nieuwe mini cooper diesel afgehaald. Rijdt gaafjavascript:emoticon(':D'). Omdat het mijn eerste mini is heb ik maar meteen een opvallende rode gekocht met witte strepen en dak. Maakt het wat vrolijker op de weg. Misschien kan iemand van jullie mij helpen met het volgende: ik woon in Belgie en heb daar de mogelijkheid om een mini service contract te kopen voor 59 euro per maand, looptijd 60 maanden en 125000km. (inclusief 3 jaar extra garantie en onderdelen, behalve banden) Ik vind het nogal duur vergeleken met de onderhoudskosten van mijn vorige auto's (nissan, citroen). Kan iemand me melden wat de onderhoudskosten van een mini ongeveer zijn per jaar? Zal me helpen bij de keuzejavascript:emoticon(':s').
Groetjes,
Jacques
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

08 jan 2009, 14:10

Hoi,
Ik had ook deze mogelijkheid en heb het niet gedaan. Ondertussen heeft de mini zijn eerste onderhoud gehad (na 20.000km) en dat heeft 160 euro incl btw gekost. Het lijkt me nu dus ook vreemd dat ik hier met dat contract ongeveer 700 euro voor betaald zou hebben. Ik word al bang van de prijs van het volgende onderhoud, na 2 jaar, om breakeven uit te komen zou mij dat dan 1250 euro moeten kosten, en dat lijkt me wat overdreven.

Wil je je onderhoudskosten wat verminderen, vul dan zelf de ruitenwisservloeistof bij net voor je binnengaat, anders rekenen ze hier ook goed op door.

Ik moet wel zeggen ik heb de garantieuitbreiding als optie geselecteerd, (was 590 euro voor 5 jaar ipv 2) en ik denk niet dat ik me dit zal beklagen.
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

08 jan 2009, 14:19

59 euro per maand :s
zou ik zeker niet nemen, een mini kost eigenlijk niet veel aan onderhoud.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

08 jan 2009, 14:40

Ja, probleem is dat MINI dit aanprijst als voordelig. Ik heb ook nog eens goed geinformeerd, je kan intekenen tot wanneer de mini zijn eerste onderhoud krijgt. Een dikke 700 euro per jaar leek mij idd ook wat veel, ik kan me moeilijk voorstellen dat er op 5 jaar zoveel geld in onderdelen zal kruipen (excl banden!)...
Laine
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Simpelveld
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:26

10 jan 2009, 19:10

Bedoelde de dealer niet 59 Euro per [/i]jaar[i] ?? :lol: Ik heb een Tender Loving Carepakket voor
een paar jaar voor 200 E (of zo'n dergelijk bedrag)...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

10 jan 2009, 22:09

TLC bestaat niet in België, wij hebben MINI Serenity, een onderhoudscontract, en het is wel degelijk 59 per maand. Het omvat wel alle onderhoud én onderdelen op banden na. Ik denk dat TLC niet evenveel dekt, anders zou het inderdaad maar erg zijn...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”