Recent werd de deur van mijn mini vervangen, en nu merkte ik gisteren dat het raam aan de bestuurderskant niet volledig opent, het blijft zo nog een kleine halve centimeter uit de deur zitten, terwijl het aan de andere kant helemaal weg is.
Is dit bij andere mini's ook verschillend, of hebben ze dit raam gewoon niet goed afgesteld?
Zal morgen eens een paar foto's maken die het verschil tonen.
Ramen openen
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
hier wat foto's:
aan de bestuurderskant steekt het raam nog wat uit:

bij de passagier schuift het volledig weg:

Nu merkte ik ook dat het raam aan de passagierskant meer omhoogschuift bij het sluiten van de deur dan aan de andere kant. Precies alsof het in 'omhoog geschoven toestand met openstaande deur' ook wat hoger dan normaal staat.
Ik moet donderdag toch bij de dealer zijn, zal hen er maar eens op wijzen.
aan de bestuurderskant steekt het raam nog wat uit:

bij de passagier schuift het volledig weg:

Nu merkte ik ook dat het raam aan de passagierskant meer omhoogschuift bij het sluiten van de deur dan aan de andere kant. Precies alsof het in 'omhoog geschoven toestand met openstaande deur' ook wat hoger dan normaal staat.
Ik moet donderdag toch bij de dealer zijn, zal hen er maar eens op wijzen.
- Pascal R
- 4 op een rij!
Bericht
Tegenwoordig worden motoren (dus ook voor ramen omhoog te krijgen)
electronisch door programmatie afgesteld (programmatie van de onderste en de bovenste stand).
Vroeger was dit bij de meeste producten mechanisch via ingebouwde eindafstellingen (boven en onder).
Voor de productie is electronisch makkelijker en voor de installateur (dealer) eenvoudiger om later wijzigingen aan te brengen.
Pascal.
electronisch door programmatie afgesteld (programmatie van de onderste en de bovenste stand).
Vroeger was dit bij de meeste producten mechanisch via ingebouwde eindafstellingen (boven en onder).
Voor de productie is electronisch makkelijker en voor de installateur (dealer) eenvoudiger om later wijzigingen aan te brengen.
Pascal.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Initialiseren electrische ramen R56/55: portier sluiten, ruitbediendingshendel omhoog doen en vast houden tot de ruit helemaal gesloten is. Ruitbedieningshendel even los laten, en daarna minimaal 1 seconde nogmaals naar boven (dus sluitstand) drukken.
Dan zou je ruit, en de bij behorende "stand", geinitialiseerd moeten zijn. En dus effe checken of ie dan wel verder naar beneden opengaat.
Trouwens, gaat je ruit nog wel ietsje naar beneden als je de deur wilt openen??? Zo niet, effe melden bij de dealer, dat probleem is al vaker gemeld en er is ook een fix voor (namelijk andere regeling voor de ruitbediening)...
Dan zou je ruit, en de bij behorende "stand", geinitialiseerd moeten zijn. En dus effe checken of ie dan wel verder naar beneden opengaat.
Trouwens, gaat je ruit nog wel ietsje naar beneden als je de deur wilt openen??? Zo niet, effe melden bij de dealer, dat probleem is al vaker gemeld en er is ook een fix voor (namelijk andere regeling voor de ruitbediening)...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Dat initialiseren zal ik eens proberen, maar het raam gaat idd nog wat naar beneden bij het openen van de deur, alleen, is dat niet zo veel als aan de andere kant.
Toen ik de mini na reparatie ging oppikken ging het raam niet meer automatisch dicht (met 1 klik aan de knop).
Misschien vergeten afstellen ofzo, maar er was in ieder geval iets aan de hand met het raam.
Een paar dagen later was het blijkbaar vanzelf opgelost en werkte dat weer, toch vreemd, misschien heeft het er iets mee te maken.
Toen ik de mini na reparatie ging oppikken ging het raam niet meer automatisch dicht (met 1 klik aan de knop).
Misschien vergeten afstellen ofzo, maar er was in ieder geval iets aan de hand met het raam.
Een paar dagen later was het blijkbaar vanzelf opgelost en werkte dat weer, toch vreemd, misschien heeft het er iets mee te maken.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
initialiseren haalt weinig uit.
Ben bij de dealer langs geweest en de receptionist zei dat dat afgeregeld kan worden, ze zullen ernaar kijken wanneer de mini de volgende keer binnenkomt. (binnenkort om de lederen zetels te vervangen)
Ben bij de dealer langs geweest en de receptionist zei dat dat afgeregeld kan worden, ze zullen ernaar kijken wanneer de mini de volgende keer binnenkomt. (binnenkort om de lederen zetels te vervangen)
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors