Guys,
Voor mijn gevoel, maar zonder er zeker van te zijn, heb ik na de tuning door Beek het probleem dat mn S (vooral bij koude motor) veel vermogen mist bij lage toeren. Ik zal de situatie even uitleggen, want wellicht heeft het niets met vermogen te maken, maar zoals bekend ben ik technisch een leek.
Wanneer ik bv moet afremmen voor een bocht of verkeersheuvel en ik terug schakel naar twee of soms zelfs naar één, "ratelt" de auto hard bij het optrekken, vergelijkbaar met het geluid wat je krijgt als je in zn drie probeer op te trekken bij stilstand. Ik kom wel weg, maar met een flinke rammel. Met slippende koppeling werkt enigszins, maar niet volledig.
In de stand zonder sportknop is het erger dan mét, en bij warmer worden motor verdwijnt het bijna helemaal.
Feit blijft dat ik om en nabij de 1000 toeren niet kan optrekken zonder dat mensen denken dat ik aan mn eerste rijles bezig ben...
Wie herkend dit / weet de oorzaak / heeft suggesties?
Vermogenverlies bij lage toeren?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Het is met name wanneer je afremt om een scherpe bocht te nemen of een verkeersheuvel...je rijdt dan net te hard om naar één terug te gaan, en neem je die dus in zn twee...tijdens het accelereren hoor je kort, maar duidelijk, die rammel...Dit is dus structureel, en niet bij per ongeluk te weinig gas of zo...
- mini Dennis
- Leerling Mini lid
Bericht
Hi Peter,
Ik ken jouw probleem niet na tuning bij Beek, maar ik hen ook een R53 dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Heb je beek zelf al benaderd?
Slipt je pulley misschien? Dat is nog af te stellen.
Succes
Ik ken jouw probleem niet na tuning bij Beek, maar ik hen ook een R53 dus de vergelijking gaat niet helemaal op. Heb je beek zelf al benaderd?
Slipt je pulley misschien? Dat is nog af te stellen.
Succes
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Hi Dennis,
De R56 heeft een turbo ipv een compressor en daarom geen pulley, volgens mij. Daar zal het niet aan liggen dus...
Ik ben vandaag bij Beek dus ik zal eens informeren, maar hoop goed geinformeerd op pad te kunnen
Thanx!
De R56 heeft een turbo ipv een compressor en daarom geen pulley, volgens mij. Daar zal het niet aan liggen dus...
Ik ben vandaag bij Beek dus ik zal eens informeren, maar hoop goed geinformeerd op pad te kunnen

Thanx!
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Het gaat niet om optrekken van 3, maar om het geluid wat je krijgt, wanneer je in zn 3 optrekt. Dit geluid heb ik echter als je gewoon afremt voor een bocht en dan weer optrekt in zn twee, zoals iedereen dat doet 

- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@GreyCooperS
dat optrekken klinkt wel bekend (weinig vermogen) maar heb geen ratel. Dat probleem heb ik altijd al bij deze Mini gehad.... dacht altijd dat het probleem aan mijzelf lag (denk ik eigenlijk nog steeds)
.
Ben benieuwd wat Beek zegt... wellicht is het softwarematig op te lossen.
dat optrekken klinkt wel bekend (weinig vermogen) maar heb geen ratel. Dat probleem heb ik altijd al bij deze Mini gehad.... dacht altijd dat het probleem aan mijzelf lag (denk ik eigenlijk nog steeds)

Ben benieuwd wat Beek zegt... wellicht is het softwarematig op te lossen.
The Member Formely Known As KSTJA0

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Tom, laatst bij Beek lang met verlaging bezig geweest, samen met Hans. Ben toen vergeten te vragen aan Klaas. Deze week anders even samen gaan?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors