ik heb de dakdragers zoals op de handleiding gemonteerd, met wat moeite moet ik wel zeggen, was me niet helemaal duidelijk hoe het er nu moest gaan uitzien. Ze staan er tamelijk stevig op nu, alleen zijn die klemmen die in de dakrand zitten niet echt helemaal gesloten. Het is precies of deze gemaakt zijn om perfect compleet in elkaar te passen, maar zo ver krijg ik ze niet. De moeren zitten ook helemaal ten einde en de momentsleutel doet zoals het in de handleiding staat. Alleen ben ik dus niet zeker of dit de correcte montage is, moeten die klemmen meer in elkaar sluiten, of is dit gewoon goed zo? zie de foto's:

Tijdens het monteren kreeg ik die klemmen maar met moeite in de openingen, het hulpstuk om die dingen naar binnen te duwen is niet alles. Het vlotte eigenlijk allemaal niet zo goed en het was ook niet duidelijk of die rubbers nu wel of niet tegen het dak moesten zitten. Uiteindelijk heb ik met de inbussleutel de "afstand van de basisdragervoet opnieuw ingesteld" (zoals in de handleiding) Het leek de enige manier waarop ik de dakdragers deftig op het dak kreeg. Als alles los was heb ik de voeten deftig kunnen vastmaken op de dakrand, om daarna deze voeten opnieuw vast te maken aan de dragers. (De rubbers zitten nu niet meer tegen het dak, tijdens het monteren wel menig contact gezien.)
Is deze afstand verschillend op een clubman en een hatch? de dragers waren hiervoor nl gemonteerd op jbcola's bolide.
Ik heb de dragers nu nog niet gedemonteerd, maar tijdens het monteren wou ik ze er opnieuw afnemen en ik kreeg die klemmen eigenlijk niet echt los uit het dak. Ik veronderstel dat het niet veel makkelijker zal gaan wanneer ik de dragers weer demonteer.
Iemand tips of tricks?
in ieder geval al bedankt voor de raad