Heb mijn cooper S een 5 tal maanden maar wat mij sinds het begin op viel is dat wanneer bv tijdens het inhalen wat gas geeft de wegen nogal raar kan reageren op spoorvorming.Ook gewoon tijdens het rijden trekt de wagen nogal makkelijk weg in het één of ander spoor dat in de weg is.
Weet iemand daar een oplossing voor
Probleem wegligging Cooper S
- GreyCooperS
- Forum Junky
- geertm1969
- Mod virus alert!
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
S heeft eigenlijk te veel vermogen op de voorwielen. Bij harder optrekken voel je auto zoeken naar grip. De runflats zijn harde banden die stug kunnen overkomen en nogal harde afrolgeluiden hebben.
Verlaging en normale banden, evenals niet te grote velg maat, doen veel goed.
Verlaging en normale banden, evenals niet te grote velg maat, doen veel goed.
- geertm1969
- Mod virus alert!
Bericht
De velgen die er op staan zijn 17" met runflat banden.Is niet verlaagd en heeft ook een verhoogd vermogen.Bij het optrekken vind ik het aanvaardbaar maar je moet bv ook opletten bij het gewoon rijden wanneer er spoorvorming is.Zou idd aan de banden kunnen liggen.Heb dit hier op het forum ook al ergens kunnen lezen
- timh
- One wheel wonder
Bericht
Heb een cooper s met runflats.... het rijd erg sportief, maar als je bijvoorbeeld over de N201 van Hilversum naar de A2 rijd is dit niet prettig.
Je moet zo erg opletten bij spoorvorming dat het niet leuk meer is.
Je moet zo erg opletten bij spoorvorming dat het niet leuk meer is.
Nou, ik ben dus Timmetje en kom uit Hilversum 

- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Controleer ook goed je bandenspanning. Als die te laag is worden de reacties met spoorvorming alleen maar erger.
Onze R50 met 17" Pirelli RF heeft er meer last van dan de R55 met 17" Dunlop RF.
Ultieme oplossing: verzoek aan wegbeheerder voor nieuw asfalt
Onze R50 met 17" Pirelli RF heeft er meer last van dan de R55 met 17" Dunlop RF.
Ultieme oplossing: verzoek aan wegbeheerder voor nieuw asfalt

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors