Ik heb 2 meters laten plaatsen van jcw waaronder de temperatuurmeter, deze geeft 105 graden aan is dit normaal? Weet iemand de bedrijfstemperatuur van een r 56 cooper s?
mvgr
Frank
Temperatuurmeter
- Frankie boy
- Leerling Mini lid
Bericht
Nee het is watertemperatuur, het betreft de jcw meters. Ik heb wel een berichtje gevonden op internet en daar spreekt men ook over 105 graden bij deellast en 85 graden bij vollast.??
Frank Helmer
- katan01
- Enthousiast
Bericht
Ik heb de JCW meters ook in de S.
Zal dit weekeinde er is op letten en je laten weten welke waardes ik aflees.
Hoewel de waardes van 105 en 85 gr. heel bekend voorkomen.
To-be-continued
Grt.
Wim (katan01)
Frankie boy schreef:Nee het is watertemperatuur, het betreft de jcw meters. Ik heb wel een berichtje gevonden op internet en daar spreekt men ook over 105 graden bij deellast en 85 graden bij vollast.??
Ik heb de JCW meters ook in de S.
Zal dit weekeinde er is op letten en je laten weten welke waardes ik aflees.
Hoewel de waardes van 105 en 85 gr. heel bekend voorkomen.
To-be-continued
Grt.
Wim (katan01)
- Frankie boy
- Leerling Mini lid
Bericht
Hoi Wim,
Ik hoor het graag van je.
Bij mij blijft hij 105 graden aangeven lager is hij niet geweest
gr Frank
Ik hoor het graag van je.
Bij mij blijft hij 105 graden aangeven lager is hij niet geweest
gr Frank
Frank Helmer
- Lorr
- Mod virus alert!
Bericht
105° C is heel normaal temperatuur wanneer je motor warm is. Op mijn scangauge lees ik dit ook.
Wanneer je heel sportief begint te rijden zal het zakken rond de 95°C.
Je hoeft geen schrik hebben dat het boven de 100 is want u koelcircuit is een gesloten circuit + anti vries da zorgt ook voor verhoging van het kookpunt.
Bij heel warme dagen durft het soms 106° - 107° te worden maar dat is heel zelden. Hoger heb ik nog nooit gehad, als dat zo is mag je beginnen paniekeren
Wanneer je heel sportief begint te rijden zal het zakken rond de 95°C.
Je hoeft geen schrik hebben dat het boven de 100 is want u koelcircuit is een gesloten circuit + anti vries da zorgt ook voor verhoging van het kookpunt.
Bij heel warme dagen durft het soms 106° - 107° te worden maar dat is heel zelden. Hoger heb ik nog nooit gehad, als dat zo is mag je beginnen paniekeren

- Frankie boy
- Leerling Mini lid
Bericht
Hoi Wim,
BIJ SNELWEG GEBRUIK ZAKT TEMPERATUUR NAAR 95 GRADEN BIJ JOU, BIJ MIJ NOG NIET GEZIEN.
HOE HARD RIJD JE DAN?
GR Frank
BIJ SNELWEG GEBRUIK ZAKT TEMPERATUUR NAAR 95 GRADEN BIJ JOU, BIJ MIJ NOG NIET GEZIEN.
HOE HARD RIJD JE DAN?
GR Frank
Frank Helmer
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Duidelijk een andere temperatuurhuishouding dan de eerste generatie dus.
Ik heb in beide een scangauge. De Cabrio heeft een thermostaat van 90 graden en de Blauwe een M7 thermostaat van 82 graden. Dat is ook altijd de temperatuur op de scangauge tenzij men in een file terechtkomt, dan loopt de temperatuur wat op. Bij 102 graden gaat dan de ventilator draaien en zakt de temperatuur weer snel.
Ik heb in beide een scangauge. De Cabrio heeft een thermostaat van 90 graden en de Blauwe een M7 thermostaat van 82 graden. Dat is ook altijd de temperatuur op de scangauge tenzij men in een file terechtkomt, dan loopt de temperatuur wat op. Bij 102 graden gaat dan de ventilator draaien en zakt de temperatuur weer snel.
- Frankie boy
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb temperatuurmeter vandaag getest op de werking, bij normale snelheden en rustig rijden geeft deze inderdaad 105 graden aan ga je harder rijden op de snelweg dan zakt temperatuur onder de 90 graden. Werkt perfekt en ziet er mooi uit. Is volledig aangesloten op computer van de auto zelf zonder verdere sensoren te plaatsen. Aan te raden voor ieder die toch een temperatuurmeter zoekt. Ook de meter die de trekkracht in percentage aangeeft is leuk, misschien weing toegevoegde waarde maar toch.
mvr gr
Frank
mvr gr
Frank
Frank Helmer
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Ik heb vandaag ook mn scangaugeII aangesloten...temp blijft op de snelweg rond de 102, 103....
In de stad slaat, zoals Berthil zegt, de ventilator aan rond die temperatuur
In de stad slaat, zoals Berthil zegt, de ventilator aan rond die temperatuur

- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
waar hebben jullie die meters gehaald, en wat mochten die kosten?
gr Romano
gr Romano
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
- GreyCooperS
- Forum Junky
- bullie
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
hmm vreemd, klaas had het over 3 á 400 euri...
heb je ook n R56?
greetzz
heb je ook n R56?
greetzz
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade
actieve subwoofer
betere remmen
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade

actieve subwoofer
betere remmen
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors