Rammelende vering

De 2e generatie vanaf 2006
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Rammelende vering

21 dec 2009, 15:13

Zucht, dat witte onding van mij mag binnenkort weer eens naar de dealer.
Sinds kort maakt mijn achtervering wat lawaai bij het nemen van een verkeersdrempel, het klinkt precies alsof het wat droogjes staat. Niet lang daarna is hij ook beginnen rammelen, precies alsof er wat los ligt te slingeren in de koffer, maar die is leeg. Ik heb al het brandblusapparaat en het piepschuim met de krik eruit gehaald, maar de rammel blijft, precies van diep in de koffer, of onder de auto.

Iemand enig idee wat er nu weer scheelt?
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 dec 2009, 15:45

Misschien iets met de schokbreker achter?
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Ossie
The Calendar Guy

21 dec 2009, 16:40

Ik denk eerder dat jou stabilisatie stang achter los raakt/zit.
De ophang rubbers zullen wel gescheurd of versleten zijn. Wel rap binnen 2 jaar...
Dit heb ik ook wel eens gehad met mijn Golf IV, gelukkig nog niet met de Mini. :wink:
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 dec 2009, 14:46

Kan dat 'kwaad', Ik bedoel maar, ik moet er sowieso nog mee rijden tot na nieuwjaar vooraleer hij naar de garage gaat.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jan 2010, 09:06

Het was blijkbaar een geplooide stabilisator stang. En toen ik vroeg hoe dat kwam, toen zei hij koelweg dat ik wel ergens tegenaan gereden zou zijn. Alsof ik dat niet meer zou weten!

Ik krijg het ervan van dat onvriendelijk personeel dat je behandelt alsof je een dom kind bent.
Hij zou dat wel niet gezegd hebben tegen een bmw-eigenaar van dik in de 40 die net hetzelfde voorheeft.
Enfin, ze hebben het vervangen, maar dat kan ik niet zeggen van alles wat op mijn lijsjte stond toen ik de mini binnendeed.

Ik ben niet tevreden met de service.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 jan 2010, 17:59

Bij mij rammelt het ook sinds kort linksachter.
Ik wil wel eens onder de auto kijken, maar waar moet ik dan op letten, of kan alleen de dealer dat zien ?
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

06 jan 2010, 18:15

pff, ik kan er al bij zeggen dat de rammel maar matig verminderd is. Vandaag alweer gerammel gehoord en is pas sinds gisteren terug van bij de dealer.

(Hoe dat ding eruit ziet en moet zien weet ik niet, maar er zal hier wel iemand zijn die het wel weet)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jan 2010, 22:12

Een horizontale stang die de in-/uitslag van de vering overbrengt van de ene wiel op de andere zodat overhellen wordt beperkt. Als de stang zijn maximale draaiing heeft bereikt is het logisch dat deze gaat torderen.
Bij sportiever rijgedrag/bochtgedrag dan gemiddeld berekent kan een dikkere stabilisatorsstang een oplossing bieden omdat deze minder snel zal torderen. Dikkere stang zorgt namelijk voor iets meer overstuur en daardoor minder onderstuur.

Dus had je beter eentje bij Beek kunnen kopen, waarschijnlijk waren deze even duur maar beter dan de standaard stang.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2010, 10:40

Gelukkig was dit onder garantie, maar ik ben het beu dat het alweer niet volledig opgelost is. Ik heb het officieel gehad nu met die dealer. Ik kijk uit naar een andere.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2010, 09:21

Gisteren samen met de chef werkplaats een ritje gemaakt, nog geen meter ver en het lawaai was al goed hoorbaar. een beetje een hobbelige parking daar. Enfin, diegene die die wagen daar een paar weken geleden buitengereden heeft moet dit toch zeker ook gehoord hebben.

Nu, die mechanieker was zeer vriendelijk en verstond al mijn klachten. De mini moet volgende week binnen, wanneer de bmw inspecteur ter plaatse is.
Er werd mij beloofd dat ik hem niet terug krijg voor alles in orde is.
En met alles bedoelde hij ook het resonnerende dashboard en dakhemel. Hij vond de motor ook echt luid, wat ik ook gemerkt had in vergelijking met de laatste cooper D vervangwagen. Het koppelingspedaal wordt ook vervangen omdat er een knik in zit (voelbaar bij het indrukken, soms ook hoorbaar)
Enfin, die jongen stapte in de wagen, reed 5 meter en begon al te schudden met het hoofd dat dit echt niet meer normaal is.
Eindelijk iemand daar bij de stealer die aan mijn kant staat, ik heb er goede hoop in dat het opgelost raakt.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2010, 14:05

Heel wat opgelost, maar daarbij ook weer heel wat extra problemen gemaakt.

De rammel achteraan is zo goed als weg, ook het meetrillen van het dashboard is bijna helemaal verdwenen. Ze hebben het ganse dashboard 2 keer moeten demonteren eer alles opgelost was.
Nu vrees ik wel dat ze bij het hermonteren een paar buizen van de verwarming verkeerd hebben aangesloten :s :s :s
Wanneer ik de airco op de voeten richt, dan komt alles volle bak uit de voorste blazers (die ronde). Omgekeerd, wanneer ik alles naar de voorruit richt, dan komt de lucht er bij de voeten uit. :s

Ook heb ik gemerkt dat het leer op mijn stuur beschadigd is geraakt bij het ganse proces, er zitten lelijke krassen en scheurtjes in.

Ik ben (alweer) niet tevreden.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2010, 14:07

Man, man, het zit je niet mee zeg. Zoals ik in je andere topic ook al zei,mss moet je eens een andere garage proberen.

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2010, 14:13

Wat was de oplossing voor die rammel vanachter? Heb daar ook vreselijk last van..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 feb 2010, 14:24

Eerst was het de stabilisatorstang, maar dat loste niet alle problemen op. Wat ze vorige week gedaan hebben heb ik niet exact naar gevraagd, was bij afhaling de lijst aan het overlopen van alles wat ik opgeschreven had, en vooral bezig geweest over het leer. Er toen niet meer aan gedacht.
Ik zal het navragen de volgende keer, wanneer ze hun gepruts oplossen.

Die andere dealer is al geregeld, maar wat ze in Roeselare zelf stuk maken kan ik moeilijk bij die in Kortrijk laten herstellen.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 feb 2010, 14:26

Ik heb toevallig net de auto even opgekrikt om te kijken of ik iets kon vinden dat niet in orde was.
Alles zag er goed uit, niets los of vervormd.
Toen ik tegen de achterbumper ging kloppen hoorde ik wel wat.
Het bleek het mistachterlicht te zijn.
Als ik achter de bumper het lamphuis vastpakte bleek dat behoorlijk los te zitten.
Ik weet alleen niet of dat normaal is, en ik kan er zo ook niet bij om te zien of de montage van die behuizing wel in orde is.
Kan iemand even voelen bij zijn/haar Cooper R56 of dat ook los zit ?
Je kan er zo bij zonder krik.
Alvast bedankt :D
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”