Remlicht vervangen R55

De 2e generatie vanaf 2006
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

Remlicht vervangen R55

29 dec 2009, 19:11

Ik ga een witte coopers S remlicht plaatsen :mrgreen: , heeft iemand toevallig het remlicht al eens verwijderd, en weet wat ik los moet halen?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

29 dec 2009, 20:26

Effe snel wat overgenomen uit de technische beschrijving...
De daklijst achter moet los. Deze zit vast met 8 bouten, vanaf onderen te zien. Bouten los, en de daklijst naar beneden weghalen. Slangetje van ruitensproeier loshalen, en stekkertje remlicht ontkoppelen. Als het goed is, heb je de daklijst los in je handen.

De lamp uit de dakstijl halen: eerst stekkertje uit de daklijst halen. Kabelboom losmaken. De lamp zelf zit met borgnokjes vast, haal deze voorzichtig los. Die nokjes niet beschadigen.
Dan kun je de lamp vervangen, let erop dat ie er goed in zit, en weer goed wordt vastgezet met die nokjes. Kabelboom er weer netjes doorheen leggen, stekkertje weer vastzetten.

Dan de daklijst er weer opzetten: controleer dat die 8 klemmetjes in de dakrand voor die 8 bouten nog OK zijn. Zo niet, vervangen door een goede. Let er bij het monteren op dat je de rubbers weer netjes monteert, anders krijg je van die vervelende lekkage. Ook op de zijkanten letten, dat de regengoot weer netjes aansluit.
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

29 dec 2009, 20:43

thanks, dit was wat ik zocht 8)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”