Motorstoring + vermogensverlies?!

De 2e generatie vanaf 2006
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Motorstoring + vermogensverlies?!

09 jan 2010, 15:22

Gisteren op snelweg ineens een sissend geluid......
Blijkt dat ik vervolgens bij vol gas geven en gas loslaten hard blow off sound krijg (zonder dat er bov op zit)
Wanneer ik gas vol blijf indrukken 'sist / pshhht' de wagen er op los en gaat niet echt vooruit......geen turbo duw in rug.

Later tijdens rijden ineens melding 'motorstoring + vermogensverlies'
Wagen gaf daarna bij vol gas geen pshht of sis geluid meer maar had ook inderdaad beperkt vermogen.

Wie o wie een idee.
Heb voorbumper onlangs gemonteerd en intercooler eraf gehad. Net slangetjes turbo bekeken maar lijkt zo een, twee, drie niks geks mee. Bumper er weer af en intercooler slang zat in ieder geval niet helemaal goed vast. Trok deze er zo af. Kan dit effect gehad hebben door valse lucht o.i.d. ?
Straks als weer iets minder heftig is weer even kijken of ik deze goed kan vastzetten. Hoe krijg ik vervolgens melding motorstoring + vermogensverlies weer weg? Speciaal voor naar dealer of andere mogelijkheden?

Nou kom maar op met wat technische info :mrgreen:
Regards
coendek
Stoepsleutelaar

09 jan 2010, 15:32

wellicht even de accu loshalen nadat je alle slangen nagekeken heb..

misschien is hij in een soort van noodloop gesprongen door valse lucht ergens oid.

Keep us posted!

Coen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 jan 2010, 15:33

Intercooler kan goed de oorzaak zijn. Even alle slangen goed nakijken :)
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jan 2010, 17:52

Vanmiddag slangen van de intercooler even opnieuw vastgezet. Accu eraf gehad en vervolgens starten.
Helaas nog steeds melding motorstoring/vermogensverlies.
Echter bij gas geven had ik het idee dat wagen niet echt meer in hield en vermogen wel weer terug was. Niet helemaal goed te testen daar het bere glad was en weg vol met sneeuw. Tijdens laatste stukje gas geven ineens plof en weg vermogen.........
thuis aangekomen bleek idd slang van de intercooler eraf geschoten te zijn.
Lijkt me dus dat het euvel hier wel in zit.
Morgen maar eens kijken of ik de slang beter kan vastzetten.
Blijft alleen die melding van motorstoring...........is deze dan alleen bij dealer eruit te krijgen of zijn hier nog andere trucjes voor?
Regards
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2010, 19:14

Ik denk alleen bij dealer. Werkt meestal zo dat als er een keer storing is gemeten, ook al is deze voorbij, dat melding blijft bestaan.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”