Rammeltje achterzijde

De 2e generatie vanaf 2006
Clubbie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Rammeltje achterzijde

28 jan 2010, 21:33

Mijn MINI Clubman Cooper heeft de laatste tijd last van rammeltjes. :evil: :roll: Het komt volgens mij van de onderkant en wel aan de achterzijde. Op een geheel vlakke ondergrond hoor ik geen gerammel. Als er zich oneffenheden in het wegdek voordoen of bijv. bij klinkers hoor ik het gerammel vooral. Heel irritant, tot voor kort was MINI nog zo fijn rammelvrij. Als iemand dezelfde ervaring heeft, hoor ik het graag. En een mogelijke oorzaak/oplossing nog veel liever. :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 jan 2010, 21:36

alle mini's rammelen volgens mij :mrgreen: echt super irritant :evil: ben benieuwd hoe de r56 kraakt en piept :lol: of misschien toch niet :roll:
Clubbie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 jan 2010, 21:48

Na een 2002 One en een 2003 Cooper S is mij bekend dat MINI"s niet rammelvrij zijn. :wink: Ik vond het juist een verademing dat mijn Clubman in het begin niet rammelde en was er zo :D mee! Ik heb trouwens al geprobeerd of het aan de uitneembare laadvloer lag. Maar met dit laadvloertje eruit ging de rammel niet weg.
Clubbie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 jan 2010, 00:26

Niemand verder die soortgelijke ervaringen heeft met de Clubman? Anders binnenkort toch maar eens bij de stealer laten checken.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2010, 00:43

Geen ervaring mee, en geen last van met mijn Clubman.

Wel dat de gevarendriehoek niet klem blijft zitten en steeds uit de uitsparing valt.

Ik zou desnoods zelf even onder de auto kijken.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2010, 09:29

Ik heb ook geen rammels, en hoop het ook niet te krijgen...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 jan 2010, 12:50

Vroeg mij af of de stabilisatorstang op de achterkant wel goed vast zit. Dit heb ik alleen maar van "ooit ergens gelezen", wordt niet door enige technische kennis gehinderd :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
JoepMini
One wheel wonder
One wheel wonder

30 jan 2010, 16:48

het zou ook door de kou kunnen komen,, ik heb het idee dat onze cooper namelijk nu meer rammelt dan anders
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 feb 2010, 09:35

Marcel Always Open schreef:Vroeg mij af of de stabilisatorstang op de achterkant wel goed vast zit. Dit heb ik alleen maar van "ooit ergens gelezen", wordt niet door enige technische kennis gehinderd :wink:
Ik zou hier ook eens naar laten kijken. Mijn Dooper (R56) begon ook erg te rammelen, precies alsof er diep onderaan in de koffer vanalles lag rond te slingeren. Toen bleek het een geplooide stabilisatorstang te zijn.
Ik moet er ook wel bijvertellen dat het vervangen van die stang het probleem uiteindelijk maar half opgelost heeft; de mini gaat vanavond binnen en komt pas later in de week terug, men gaat er alle rammeltjes proberen uit te krijgen. Ik hou je op de hoogte als ik meer weet waar de rammel vandaan komt.
Clubbie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 dec 2010, 14:47

Na kou van vorige winter verdween de rammel. Vanaf deze winter keerde rammel weer terug. Tijdens wintercheck rammel laten oplossen door De Maassche Venlo. Rubbers van de achterste stabilisatorstang veroorzaakten rammels. Nu met nieuwe rubbers is Clubbie weer rammelvrij, heel fijn. :D
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 dec 2010, 14:53

Standaard of Powerflex rubbers bestellen?
bumblebm
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 jan 2011, 18:49

Ik heb net hetzelfde gerammel, rechts achteraan. Een soort dof geklop, precies of er iets in de koffer ligt rond te slingeren ofzo. Ik dacht dat er misschiens iets onder die plaat bij de krik los lag, of dat het die afdekplaat zelf was, maar toch niet...
En dit was mij vorige winter ook al opgevallen, maar toen het weer warmer werd, was het weg, en nu met de winter, is het weer terug....

Wagen moest gisteren binnen voor onderhoud, en heb het dan maar gemeld. En blijkbaar moeten er inderdaad rubbers vervangen worden (vraag me niet welke), maar deze moesten besteld worden, dus moet nu daarop wachten.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 18:52

stabilisatorstangrubbers! :wink: Bekend probleem....

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jan 2011, 21:41

Over rammeltjes gesproken..

Als ik harder ga als 150 8) Dan komt er een resonerend geluid uit de linkerachterzijde. Het lijkt wel of er een draad vibreert of iets.

Binnenkort maar eens melden als de auto naar binnen gaat want sinds vandaag heb ik na de start gelukkig ook de dieselratel :shock: Het verdwijnt na 10 seconden dus het valt nog mee gelukkig.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2011, 15:29

dieselratel is altijd alleen bij het starten. Meestal weg na zo'n 10 seconden of een paar honderd meter rijden. Maakt het niet minder erg helaas....

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”