5 mm spacers

De 2e generatie vanaf 2006
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

5 mm spacers

06 feb 2010, 07:36

Hallo Members,

Heb ik voor 5 mm spacers andere bouten nodig ? Of kan ik gewoon de huidige gebruiken :roll:

gr,

Daiel
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

06 feb 2010, 08:53

Ik heb andere bouten gebruikt Daiel, maar ik weet dat er een hoop zijn die het bij 5mm niet doen. Mij leek het veiliger om wel langere bouten te nemen, vond dat er wel erg weinig draad overbleef anders.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

06 feb 2010, 11:01

5 mm lijkt weinig, maar ik vind het wel te veel om de originele bouten te gebruiken.
Zou zelf langere nemen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

06 feb 2010, 11:07

Ik had 5mm spacers zitten en heb daar nooit langere bouten voor gebruikt. Voordeel daarvan is dat je, je slotbouten niet moet opgeven :wink:. Ik zou gewoon de oem bouten gebruiken, die zijn lang genoeg :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

06 feb 2010, 11:09

Als je opmeet hoeveel schroefdraad je overhoudt zou ik niet zomaar je OEM bouten gebruiken. Ieder z'n ding hoor, maar ik durf het niet aan...

(Beek adviseert ook langere wielbouten...)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

06 feb 2010, 11:31

Ik ben ook geen expert hoor, mijn bandenboer zei dat het niet nodig was.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 feb 2010, 11:50

Ik gebruik ook langere bouten bij 5mm spacers. Niets boven veiligheid :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 feb 2010, 11:56

Als de bout net zo diep of dieper is ingedraaid dan hij dik is is het veilig.
Als hij minder ingedraaid is dan hij dik is creëer je daar een zwak punt.
Als hij meer dan de dikte van de bout is ingedraaid is de bout zelf het zwakste punt.

Je kan het aantal windingen tellen die equivalent zijn aan de dikte van de bout en dan tel je er voor de zekerheid nog één bij. Zo vaak moet dan ook de bout rond draaien om ook zo diep te gaan.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

06 feb 2010, 12:14

euhm ... what? :D

draaien en tellen, got it :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 feb 2010, 12:15

Best een goede tip van Berthil :icon_top:


Als de bout bijvoorbeeld 8 mm dik is
Dan meet je over de lengte ook 8 mm.
en dan tel je hoeveel windingen er in die 8 mm zitten

Als je dan de bout indraait tot het vast zit, tel je het aantal rondjes dat je met je sleutel maakt.
En dan weet je of de bout er ver genoeg inzit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

06 feb 2010, 12:18

Fred schreef:draaien en tellen, got it :mrgreen:
he fred niet stiekem berichten aanpassen/aanvullen terwijl ik nog aan het typen ben. :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 feb 2010, 12:54

Dus te langen bouten is ook niet goed?

Kan ik bijvoorbeeld 12mm verlengde bouten gebruiken voor 10mm spacers?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 feb 2010, 13:00

Te lang merk je snel, dan draait je wiel niet meer :)
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gent
Berichten: 2602
Lid geworden op: 21 aug 2007, 19:50

06 feb 2010, 13:28

hahaha lol :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

06 feb 2010, 13:52

thnx guys !

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”