Hoeveel korting is normaal bij de aankoop van een MINI ONE ?
- F.Faber
- Leerling Mini lid
Bericht
Hoeveel korting is normaal bij de aankoop van een MINI ONE ?
Hallo, Ik ben van plan een nieuwe MINI ONE MINIMALISM Line 55 KW te kopen met wat extra's zoal o.a. het business line pakket, lichtmetalen velgen etc. komt de auto op een consumenteprijs inclusief BTW/BPM op € 19.904,00. Ik ga geen auto inruilen. Hoeveel korting zou dan normaal gesproken redelijk zijn? Ik hoop dat iemand me en indicatie kan geven. Bedankt alvast. Groet, Frank
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik kreeg toen maximaal 4% korting
, maar dat was 4 jaar geleden.
Misschien is er nu wel meer uit te halen.

Misschien is er nu wel meer uit te halen.
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou zelf denken van minimaal € 1000,- tot € 1500,- korting.
Maar of dat er tegenwoordig nog in zit?
Maar of dat er tegenwoordig nog in zit?
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Hier kreeg ik er niet meer dan 5% uit, en dat dan nog op de basisprijs en niet op de prijs incl opties.
Duur zijn ze in ieder geval die mini's
Duur zijn ze in ieder geval die mini's
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
7 tot 8% is meestal de dealerkorting, dus als je dat krijgt doe je het goed. 4 tot 5% is wel max denk ik
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- F.Faber
- Leerling Mini lid
Bericht
Dank allen!
De meningen verschillen nogal. Geen korting (omdat ik blij moet zijn om in een MINI te mogen rijden >> dat ben ik natuurlijk) tot zo'n 8 %. Nou ik ga het onderhandelingstraject maar eens in.
Zou eigenlijk wel leuk zijn om een aparte plek te hebben hier op deze site waar je alle onderhandelingsresultaten kunt zien. Ik ben net lid dus weet nog hoe dat precies moet en of dat wel mag. Overigens een leuke site is dit hoor met al die MINI liefhebbers. Bijna een familie.
Veel rijplezier!
Groet,
Frank
De meningen verschillen nogal. Geen korting (omdat ik blij moet zijn om in een MINI te mogen rijden >> dat ben ik natuurlijk) tot zo'n 8 %. Nou ik ga het onderhandelingstraject maar eens in.
Zou eigenlijk wel leuk zijn om een aparte plek te hebben hier op deze site waar je alle onderhandelingsresultaten kunt zien. Ik ben net lid dus weet nog hoe dat precies moet en of dat wel mag. Overigens een leuke site is dit hoor met al die MINI liefhebbers. Bijna een familie.
Veel rijplezier!
Groet,
Frank
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb juist in mijn opvoeding meegekregen dat het niet netjes is om anderen te vertellen hoeveel korting je hebt kunnen bedingen na onderhandelingen. Een bedrijf moet bestaansrecht hebben, elke situatie is anders en de een kan nu eenmaal beter onderhandelen dan de ander. Bij onderhandelen is het een kwestie van geven en nemen, elkaar wat gunnen.F.Faber schreef:Zou eigenlijk wel leuk zijn om een aparte plek te hebben hier op deze site waar je alle onderhandelingsresultaten kunt zien.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
x2!
Het ligt er maar aan wat voor band je met de verkoper of het bedrijf hebt, hoe scherp de inkoper heeft kunnen inkopen, hoe je auto koopt (cash, financiering, inruil oude rammelbak)...
...gewoon voor jezelf een limiet stellen en je mogelijkheden kennen. Door te geven en nemen en wederzijds respect te tonen kom je een heel eind...
succes met onderhandelen en hopelijk heb je snel een mooie ONE voor de deur
Het ligt er maar aan wat voor band je met de verkoper of het bedrijf hebt, hoe scherp de inkoper heeft kunnen inkopen, hoe je auto koopt (cash, financiering, inruil oude rammelbak)...
...gewoon voor jezelf een limiet stellen en je mogelijkheden kennen. Door te geven en nemen en wederzijds respect te tonen kom je een heel eind...
succes met onderhandelen en hopelijk heb je snel een mooie ONE voor de deur

- F.Faber
- Leerling Mini lid
Bericht
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groet,
Frank
Ik dacht dat er niets mis is met het door vertellen over je korting. Ik ben het natuurlijk helemaal met je eens dat een bedrijf bestaansrecht heeft en dat het met respect voor elkaar gaan waarbij je elkaar wat gunt. Maar een indicatie kan m.i. geen kwaad.Mini Poeper schreef:Ik heb juist in mijn opvoeding meegekregen dat het niet netjes is om anderen te vertellen hoeveel korting je hebt kunnen bedingen na onderhandelingen. Een bedrijf moet bestaansrecht hebben, elke situatie is anders en de een kan nu eenmaal beter onderhandelen dan de ander. Bij onderhandelen is het een kwestie van geven en nemen, elkaar wat gunnen.F.Faber schreef:Zou eigenlijk wel leuk zijn om een aparte plek te hebben hier op deze site waar je alle onderhandelingsresultaten kunt zien.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groet,
Frank
Helaas nog niet in het bezit van een MINI. Ik ben me druk aan het oriënteren en het gaat er zeker van komen. Vroeger wel een model uit 1978 gehad. Nostalgie!
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors