Ik zelf zette die uit, enkel de auto schakelaar van de verwarming staat aan en wanneer de ruiten aandampten zette ik de airco aan tot deze terug ontwasemd waren.
Wat is nu het beste: altijd aan/uit of sporadisch aan?

Dat is een kwestie van tijd....de stink sokken lucht is dan bijna niet eruit te krijgen.Hans J schreef:Zet 'm nooit uit voor het stoppen, nooit iets naars geroken hoor.
bij mij is het dakje open en airco af :-DMaVaEe schreef:Ik heb hem ook alleen aanstaan in de zomer.
Eigelijk deed ik dit ook al op deze manierBerthil schreef:De nare luchtjes onstaan als je je airco aan hebt en de auto dan meteen parkeert.
De waterdamp slaat neer en daar onstaat schimmel.
Ik het begin had ik altijd de airco aan maar dat kost inderdaad brandstof want die ontvochtigd de lucht ongeacht de buitentemperatuur zoals je zelf al aangeeft.
Als je je aanwent om af en toe even de airco aan te zetten maar ook weer 10 minuten voor aankomst uit te zetten krijg je geen stank/schimmel omdat de waterdamp dan uit het systeem is.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors