Hallo,
Mijn R56 cooper S uit 2008 geeft zwarte rook als ik bij koude start meteen een dot gas geef. Bij de garage hebben ze een sensor vervangen en toen nam de hoeveelheid zwarte rook af, maar het is niet helemaal weggegaan. De garage vertelde dat het normaal is dat een cooper S die rook produceert bij de koude start maar toen ik hem nieuw kocht heb ik hem er nooit op betrapt. Mijn garantie loopt over twee maanden af dus ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en of het inderdaad bij de auto hoort of dat er wellicht iets niet helemaal in orde is
alvast bedankt voor jullie reacties!
gr
edgar
Zwarte rook bij koude start R56 Cooper S
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
ook welkom hier 
en zwarte rook lijkt mij inderdaad op een niet ideale verbranding... wat dus zou kunnen ontstaan bij de choke. tijdens de koude start... pas als er blauwe rook uit komt moet je je sirieus zorgen gaan maken
je ozu er voor de zekerheid even aan kunnen ruiken, meestal ruik je wel wat het is... 
Succes!!

en zwarte rook lijkt mij inderdaad op een niet ideale verbranding... wat dus zou kunnen ontstaan bij de choke. tijdens de koude start... pas als er blauwe rook uit komt moet je je sirieus zorgen gaan maken

Succes!!
- edje79
- Nieuw Lid
Bericht
Ja het is allemaal begonnen met de vreemde dieselende geluiden; die geluiden werden echt bizar. Toen heeft de dealer onder garantie het gehele distributie systeem vervangen, waarna de geluiden gelukkig zijn verdwenen (hoop dat ze ook wegblijven). Verder hebben ze toen een of andere sensor vervangen om die zwarte rook tegen te gaan. Resultaat de rookvorming werd iets minder. Volgens de dealer is het inderdaad normaal dat hij een beetje zwarte rook produceert bij de koude start
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors