Hoi iedereen,
Ik heb een nieuwe MINI Cooper D met amper 2500 km op te teller.
Nadat ik deze avond de MINI in de garage wou zetten merkte ik een verbrande/vergloeide geur op. Zo erg dat ik hem terug buiten heb moeten zetten. De geur kwam duidelijk van ergens in het motorruim. Ik heb er eens in rondgekeken maar kon niet direct vaststellen van waar de geur komt. Bijkomende vaststellingen zijn een diepere/luidere grom in de uitlaat en licht schokkerige momenten tijdens het traag rijden.
Bijkomende feiten vandaag waren: regen, nat wegdek, een bijna lege tank en de auto werd vandaag vooral gebruikt in het stad en file verkeer.
Het is nu al de 2de keer dat ik die geur + luider gegrom meemaak.
Iemand van jullie die dit ook al heeft meegemaakt?
Thanks,
Pieterjan
"Verbrande" geur uit motor nieuwe MINI Cooper D
- Pietermann
- One wheel wonder
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
heeft dat niet iets te maken met je roetfilter? Die wordt toch eens in de zoveel tijd "gereinigd"....
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
waar waar ook wel eens last van hebben met onze niet mini diesel, is dat soms op een moment de radiator als een malle gaat draaien en er dan een best wel heel zware brom uit de uitlaat komt, waarbij soms ook nog eens een paar heel dikke zwarte rookpluimen worden afgeschoten.... verder nog nooit echt een verbrande geur geroken, wel een soort 'áfgetrapte' diesel lucht uit de uitlaat, maar zo hoort volgens mij elke diesel te ruiken..
het gebrom houd trouwens net zo onverwacht op als het kwam, of is weg na het herstarten van de motor...
ik zou anders toch maar even naar de dealer gaan, gewoon gevalletje garantie...
dit zou nog best wel eens kunnen...mushrop schreef:heeft dat niet iets te maken met je roetfilter? Die wordt toch eens in de zoveel tijd "gereinigd"....
waar waar ook wel eens last van hebben met onze niet mini diesel, is dat soms op een moment de radiator als een malle gaat draaien en er dan een best wel heel zware brom uit de uitlaat komt, waarbij soms ook nog eens een paar heel dikke zwarte rookpluimen worden afgeschoten.... verder nog nooit echt een verbrande geur geroken, wel een soort 'áfgetrapte' diesel lucht uit de uitlaat, maar zo hoort volgens mij elke diesel te ruiken..

het gebrom houd trouwens net zo onverwacht op als het kwam, of is weg na het herstarten van de motor...
ik zou anders toch maar even naar de dealer gaan, gewoon gevalletje garantie...

- Pietermann
- One wheel wonder
Bericht
Vandaag eens gaan tanken en een 40 tal km gereden en geen verbrande geur opgemerkt.
Ivm de koelvloeistof: het niveau hiervan is ongeveer de helft van het potje. Net waar de bovenste helft samenkomt met de onderste helft, zoveel vloeistof zit er in, is dat niet wat te laag? Olie hebbek nog genoeg. Lampjes binnenin de MINI branden niet,...
Raar geval dus!
Is het niet wat raar langs te gaan bij de dealer terwijl er (op dat moment) niet aan te zien of te ruiken is?
Groetjes!
Ivm de koelvloeistof: het niveau hiervan is ongeveer de helft van het potje. Net waar de bovenste helft samenkomt met de onderste helft, zoveel vloeistof zit er in, is dat niet wat te laag? Olie hebbek nog genoeg. Lampjes binnenin de MINI branden niet,...
Raar geval dus!
Is het niet wat raar langs te gaan bij de dealer terwijl er (op dat moment) niet aan te zien of te ruiken is?
Groetjes!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
dat is altijd lastig met zulke problemen..
wat je wel kan doen, zodra je het ruikt direct langs gaan.
Zeker als er een direct service is, aankloppen en vragen of ze per direct even willen kijken voordat het probleem weer weg is..
dan kunnen ze in elk geval een analyse maken..
wat je wel kan doen, zodra je het ruikt direct langs gaan.
Zeker als er een direct service is, aankloppen en vragen of ze per direct even willen kijken voordat het probleem weer weg is..
dan kunnen ze in elk geval een analyse maken..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors