als je iets nieuws vindt mag je hier hier posten

ik geloof trouwens dat dit een primeur is

"Hidden OBC menu MINI Cooper Mk.II (R55, R56, R57)"
1. a) sleutel in contact (mensen met comfort toegang mogen hun sleutel in hun zak laten zitten) en zorg dat er nog geen enkel contact aanspringt (alle displays uit) (normaal als je uw sleutel erin steekt gaat hij op contact I springen, gewoon lang blijven duwen op de startknop en dan valt hij weer uit)
b) 10 seconden duwen op de tripmeterreset knop doet hetzelfde, kan je ook doen al rijdend (probleem is wel dat je later de code moet bevestigen) (contact mag aan staan, motor ook, maakt niet uit)
2. duw samen op de tripmeterreset knop (rechts dus, niet de knop om uw dashboardverlichting in te stellen qua intensiteit) en op de startknop dan zie 01.-- verschijnen op het schermpje waar je normaal uw digitale snelheid leest. je wacht even en dan zal je uw VIN nummer zien verschijnen
3. tenzij je uw VIN nummer al kent mag je meteen doorscrollen (doe je met het tripmeter knopje) naar nummer 19 (later meer uitleg). het VIN nummer ziet eruit als volgt xxyyyy (xx= 2 letters en yyyyy= 5 cijfers)
4. tel de 5 cijfers op (individueel) en onthoudt het getal
5. scroll nu naar menu 19 (telkens lang duwen op de tripmeter knop en je kan terug naar het bovenliggend menu) en je zal het volgende zien: LOCK: ON en eronder CODE: 00
6. blijf duwen op de tripmeterreset knop tot je aan uw nummer (som) komt en dan wacht je even
7. a) duw nu opnieuw lang op de tripmeterreset knop tot je weer in de menu's kan scrollen, normaal gezien is alles nu unlockt en kan je beginnen spelen
OF
b) duw nu opnieuw op je startknop tot de boel weer uitvalt
8. herhaal de eerste stap (alleen geprobeerd met a))
9. ga rechtstreeks naar menu 19 en je zal zien dat er bij LOCK: OFF staat
10. ga uit menu 19 en nu kan je vrij scrollen naar de andere menu's (alles is unlockt, de menu's blijven open)
11. je kan nu de motor starten en doen wat je wilt
12. om uit het menu terug te geraken moet je opnieuw naar 19 gaan en een andere foutieve code ingeven (anders lukt het mij niet) en terug heropstarten of opnieuw lang duwen op de tripmeterreset knop tot je in de menu's zit en dan naar menu 4, 5 (of een ander gaan die normaal is unlockt) en als je dan even wacht kom je terug op de normale BC
OF
12. alles afsluiten, ook slot en opnieuw beginnen
tip: nummer 6, 7 en 8 zijn het interessants want je kan uw koelwatertemperatuur uitlezen, effectieve motorsnelheid, buitentemperatuur, precieze tankinhoud L en R, effectieve snelheid, etc
de andere menu's zijn vergelijkbaar met die van de BMW's, en als er NULL staat wilt dat gewoon zeggen dat het niet gebruikt wordt
ik zou zeggen experimenteer erop los! (maar op eigen risico!) (nummer 21 is de boel resetten heb ik al gemerkt, dan wordt uw unlock code ook gewist btw)
groetjes
WB