Oranje koplampen verwijderen

De 2e generatie vanaf 2006
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Oranje koplampen verwijderen

24 mei 2010, 12:05

Een vraagje:
Morgen wordt mijn auto gerepareerd na een aanrijding die ik heb gehad. Nu wil ik al lang witte koplampen in plaats van oranje en die krijg ik dus ook morgen. Maar ze zeiden dat daar 2 hele nieuwe koplampen voor nodig zijn (€ 440) en dat het niet mogelijk is alleen het oranje plaatje weg te halen. Ik heb ja gezegd omdat ik dat oranje niet mooi vind. Maar nu zie ik hier dat het dus wel mogelijk is om het plaatje weg te halen. Mijn vraag is nu of dit voor een hele erge leek mogelijk is om zelf te doen.

Groet, Laura
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 13:08

Laura, het is Daiel (aka Speedy) en Coen (aka Coendek) zeker gelukt om de glaasjes weg te halen. Misschien kan je hen eens pm-en voor tips and tripcs.

Ik geloof dat er op NAM een DiY staat.
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 13:27

dit is met een beetje geduld volgens mij best goed zelf te doen...

maar aan de andere kant, als je een aanrijding heb gehad, en toe bent aan nieuwe koplampen, dan maakt het voor de prijs toch niets uit of ze nou de koplamp met oranje of witte glaasjes moeten bestellen??

want als ik jou goed begrijp betaal jij nu dus 440 euro extra om witte in plaats van oranje pinkers terug te krijgen??? :s

dan word je volgens mij best wel een beetje ge-je-weet-wel-t.....
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 mei 2010, 14:07

ik ben een leek met twee linkerhanden en mij is het ook gelukt :)
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 mei 2010, 14:20

Okee bedankt voor jullie antwoorden en tips. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. 440 euro is een hoop geld. Lukt het niet en sloop ik de boel, dan kan ik altijd nog andere nemen.

mini cadrio @ de koplampen zijn heel gebleven bij de aanrijding. Jammer eigenlijk! Zouden ze bij BMW/mini echt niet weten dat het plaatje te vervangen is, of proberen ze er geld aan te verdienen?

groet, Laura
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 16:23

ik denk dat ze niet weten dat het plaatje er uit kan. Je hebt, als je het plaatje er uit haalt, wel je knipperbolletje open en bloot zitten. Misschien kan Daiel een close-up fotootje voor je maken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 mei 2010, 16:52

foto geplaatst in gallery ;)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 19:09

Het plaatje wordt inderdaad niet vervangen, maar gewoon eruit geklopt ;)

Toen ik mijn koplampen uiteen had, kon ik het gemakkelijk vervangen.. Maar het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat die koplampen uiteen gaan :P
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 mei 2010, 19:17

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er wel nieuwe witte plaatjes ingaan en dat je deze bij BMW voor 25 euro kunt bestellen. Is dat niet zo dan? En er moeten dan oranje lampjes in. Wat voor lampjes zijn dit en kan ik die ook bij BMW bestellen?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 19:23

je kan er bijvoorbeeld SilverVisions inzetten. Die zien er gewoon wit uit (of eigenlijk chroom), maar bij het knipperen geven ze oranje licht. Als je oranje bolletjes plaatst kan je net zo goed je oranje glaasje laten zitten.

zo ziet het eruit bij Daiel (thnx mate!)

Afbeelding

gewoon een wit lampje er in. :icon_top:

zo ziet het eruit wanneer je een wit glas hebt met oranje lampjes:

Afbeelding

bij mij zitten er inmiddels silvervisions in, maar daar heb ik geen foto van geloof ik. Kzal even zoeken.

edit: foto gevonden. Niet heel duidelijk, maar je kan hier wel goed het verschil zien. De Clubman van Jorge (links) heeft oranje bolletjes en mijn JCW (rechts) heeft silvervisions..

Afbeelding

suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 mei 2010, 19:59

Dank jullie allemaal voor de info. Er kunnen dus witte lampjes in zonder plaatjes. Geweldig.

Ik laat jullie nog wel weten of het gelukt is !!!

groetjes
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2010, 20:30

Zeg dus tegen je dealer dat hij de koplampen moet laten als ze zijn. Zij gaan nooit zelf dat glaasje eruit kloppen..

En koop dan zelf een paar lampjes, ik heb geen echte Philips maar hetzelfde 'type'. Koste me 6 euro ofzo.

Dan moet je ook ff zelf aan de slag met je lampen. Ze zijn héél gemakkelijk te verwijderen en het hele proces van de oranje kapjes is ook niet al te moeilijk.

Zal eens zien of ik die 'handleiding' kan vinden.

Hierzie:

http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=437&tag=Koplamp

En:

http://www.flickr.com/photos/29526903@N ... 691731284/

Gewoon wat doorklikken ;)
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 mei 2010, 21:06

Thanx !
Reilly
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 mei 2010, 09:49

Nou, ze zijn er uit hoor! ......en het was inderdaad heel makkelijk. Het is eigenllijk nog makkelijker dan de instructie laat zien want daarin staat dat in de lamp ook nog 2 schroefjes moet worden verwijderd. Maar je kunt de deksel waar het lampje aan zit er uit draaien waardoor je ook zo het oranje glaasje met iets langs er uit kunt tikken.

Bedankt MINIclub!

groet, Laura
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mei 2010, 12:47

8) :lol: :D en weer iemand blij gemaakt.. :)

zalig..

:P plaats wel ff wat fotokes van het eindresultaat hea ;) :P

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”