Grote olie lekkage bij Cooper S uit 2009

De 2e generatie vanaf 2006
Flying Dutchman
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Grote olie lekkage bij Cooper S uit 2009

27 jul 2010, 12:43

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Ik heb in maart 2009 een nieuwe Cooper S aangeschaft. Rijd er ongeveer 20.000 km per jaar mee. Dit is al mijn tweede Cooper S. De eerste heeft het 4 jaar perfect gedaan. Nu is er afgelopen zondag iets vreemds gebeurd. Op ongeveer 300 meter van mijn huis ging het olie lampje aan (overigens mijn zoon van 23 was met de mini onderweg). Mijn zoon dacht: och ik ben zo thuis, danvertel ik het wel en kan pap er even naar kijken. Hij stapt uit en ziet aan de rechterzijkant en aan de achterkant de mini helemaal onder de olie zitten, tot bijna aan het dak aan toe. De buurman kwam naar buiten en was stom verbaasd, maar zei tevens dat hij de auto hoorde aankomen met een erg ratelend geluid. Leek wel een diesel. Olie peilen gaf aan dat er niets meer viel te peilen. De hele oprit lzat inmiddels onder de olie. Mini/BMW service kwam meteen kijken, maar kon niets vinden. Ze hebben de auto wel meegenomen en gisteren bij de garage afgezet. Was gisteren avond meteen al klaar (kan hem zometeen weer ophalen). Volgens de garage was er iets met de kettingspanner?
Kan iemand mij aangeven wat er aan de hand is? Is dit een veel voorkomend euvel? En kan de motor schade hebben opgelopen?

Met vriendelijke groet,

Nico
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 jul 2010, 13:02

Ongeloofelijk wat een prutzooi !! Kettingspanner is idd een veel voorkomend probleem maar dat alle olie eruit komt is de eerste keer dat ik dit lees :shock:
Meer info over kettingspanner kun je vinden als je de zoekfunctie gebruikt en op Ratel r56 zoekt :wink:
succes ermee :roll: je hebt in ieder geval nog garantie op de auto want lijkt mij een duur geintje :?
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

27 jul 2010, 13:06

Vroeger stond er op de home page een directe link naar dat topic, maar dat is weg zag ik net.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 jul 2010, 13:08

is idd weg "het GROTE koude ratel topic" :?
Flying Dutchman
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jul 2010, 15:48

Hoi,

Mini inmiddels terug, probleem opgelost volgens de dealer. Er was een olieplug losgetrild. Dit had niet moegen gebeuren. Volgens de werkplaats order was de kettingspanner losgetrild. Zaak weer aangedraaid, nieuwe olie erin en rijden maar. Ben benieuwd of er geen blijvende schade is aangericht. De toekomst zal het uitwijzen,

Groet,

Flying Dutchman
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jul 2010, 21:51

Wees maar blij dat er maar 300 meter is gereden na het ontstaan van de problemen, want als de auto zonder olie was komen te staan , had dat waarschijnlijk een vastloper en zware motorschade tot gevolg.

Nu lijkt het probleem dat uit de wereld is geholpen. Laten we hopen dat het zo blijft. :wink: Houd je oliepeil even goed in de gaten de komende dagen.

De suggestie hierboven van een link met de "dieselratel" is in mijn ogen niet terecht.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”