Cooper D vragen

De 2e generatie vanaf 2006
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Cooper D vragen

07 aug 2010, 15:05

Hallo,

Wij zijn opzoek naar een Cooper D, inmiddels 1 bekeken en die zou het wel eens kunnen worden.

Het gaat om een rode met wit dak en strepen Cooper D van 9-2007 met 56 dkm km.
De optie's die ik heb kunnen zien, chroompakket, xenon, geregelde airco, alarm, multi stuur,mini radio Cd boost? en waarschijnlijk nog wat dingen die ik gemist heb. Het middendeel van het dash en stukken van de deurpanelen zijn met rood leer bekleed, een extra of standaard?

Ik weet dus niet precies wat standaard is en wat of welk optie pakket deze mini heeft. Tips om daar achter te komen of staat er hier op het forum een makkelijk overzicht?

Dan eigenlijk de belangrijke vragen, ik lees hier iets over een diesel klop bij deze motoren.
Wat houdt dat precies is en wat is daarvan het euvel? En hoe kan ik dit controleren bij een proefrit?
Verder ben ik ook benieuwd naar eventuele andere mankementen wat typisch Mini D is, dus waar moet ik opletten bij de proefrit? Ik denk dan aan remmen, onderstel etc etc.
En 18/8 een Cooper D gekocht
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!

07 aug 2010, 16:27

Beste,

Ik heb zelf een Cooper D van december 2007 en 30.000km
en heb nog geen problemen ondervonden met de wagen.
Eigenlijk vind ik hem nog steeds een super autootje.
Die dieselklop is denk ik enkel bij de Cooper S.

Ik zou bij het proefrijden testen hoe het gaspedaal reageert.

Pascal.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: Cooper D vragen

07 aug 2010, 16:43

MCD schreef:... ik lees hier iets over een diesel klop bij deze motoren.
Is normaal op een diesel :s
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2010, 17:02

Dat rood hoort bij de color line..
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Cooper D vragen

07 aug 2010, 17:12

Berthil schreef:
MCD schreef:... ik lees hier iets over een diesel klop bij deze motoren.
Is normaal op een diesel :s
Goh dat had ik nog niet bedacht. :p
coendek
Stoepsleutelaar

07 aug 2010, 17:12

lol
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 aug 2010, 19:00

hoi MCD

Het alom bekende probleem dat genaamd is de "dieselratel", is aanwezig uitsluitend bij de Mini Cooper S van het type R55 , R56 of R57, waarbij het geratel zo klinkt alsof het een dieselmotor zou zijn.

Dus dat verhaal heeft helemaal geen verband met de CooperD.

Omtrent Overige standaardmankementen specifiek voor de CooperD R56 is mij niets over bekend.
(ja de Diesel van eerste generatie (R50) die niet in NL verkocht is en echt heel weinig vermogen schijnt te hebben (sloom).

(edit; grammatica)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 aug 2010, 22:59

Marcel Always Open schreef:hoi MCD

Het alom bekende probleem dat genaamd is de "dieselratel", is aanwezig uitsluitend bij de Mini Cooper S van het type R55 , R56 of R57, waarbij het geratel zo klinkt alsof het een dieselmotor zou zijn.

Dus dat verhaal heeft helemaal geen verband met de CooperD.

Omtrent Overige standaardmankementen specifiek voor de CooperD R56 is mij niets over bekend.
(ja de Diesel van eerste generatie (R50) die niet in NL verkocht is en echt heel weinig vermogen schijnt te hebben (sloom).

(edit; grammatica)
oké bedankt voor het duidelijk antwoord, is in ieder geval een geruststelling.
Ik had gelezen dat het over de motor van de PSA groep ging, ik had geen idee dat de benzine versie ook van de PSA groep was.

Zijn er wel andere problemen bekend van het facelift model, b.v. ophanging en andere zaken buiten de motor om.
Ik ben mijn Alfa gewend die behoorlijk wat standaard aandachtspunten heeft.
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 aug 2010, 08:58

MCD schreef:Zijn er wel andere problemen bekend van het facelift model, b.v. ophanging en andere zaken buiten de motor om.
Ineens gaat je vervolg-vraag over het facelift model (=1e generatie), terwijl je van plan was om een auto van 09-2007 te kopen (=2e generatie)? Haal je hier twee dingen door elkaar, ofwel ben je van plan om toch een oudere mini te gaan kopen.

(het antwoord van 1e generatie, alleen het thermostaathuis zoals op alle Gen1 mini's -- maar die vraag hoort meer thuis in het R50,R53 forum dan in het R56,R57 forum )

Van 2e generatie facelift is nog geen auto geleverd (tot eind 2010 wachten, dus ook geen enkel probleem bekend.
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 aug 2010, 09:07

ter referentie de meest recente lijst van R nummers in mijn eerdere post alhier: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 231#369231
Gr, Marcel
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 aug 2010, 09:41

Het is verwarrend voor mij, ik ben mij pas sinds 3 weken aan het oriënteren op een Mini.
Dus de enigste 2 duidelijke zichtbare verschillen zijn voor mij de "oude en nieuwe neus" die ik dus gelijk zet aan 1e of 2e generatie, of Mini Next en ik dacht dus ook dat het Facelift model werd genoemd.

Voor iemand die al jaren alles bijhoudt van een Mini zal het wel makkelijk zijn, allerlei namen en R nummers.
Voor een nieuwkomer valt het niet mee om ze allemaal uit elkaar te houden. :?

Het gaat dus nog steeds over de 2e generatie en niet om het facelift model.
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 aug 2010, 09:54

Marcel Always Open schreef:ter referentie de meest recente lijst van R nummers in mijn eerdere post alhier: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 231#369231
Volgens jou lijst gaat het dus om een R56 Cooper D.

Is er ook ergens een lijst te vinden tussen de uitrusting verschillen tussen de One D en de Cooper D?
De aantal PK verschillen was al duidelijk, daarom is mijn eerste keus ook een Cooper maar wat mis ik dan nog meer op een One D?
Kees en Annet
Racende reporter

08 aug 2010, 09:58

Je kunt ook via google heel veel informatie ophalen. 8)
Doen wij nu ook voor de countryman.

Annet
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 aug 2010, 11:18

De One-D in in Sept 2009 geherintroduceert voor de R56 (voor de R56 = tweede generatie). Daar zijn dus alleen heel recente autos van te koop

De Cooper D is er al sinds 2006 of 2007.

http://www.newminiclub.nl/nieuws.php?id=298&tag=Diesel
http://www.newminiclub.nl/nieuws.php?id=455&tag=Diesel
en wie weet komt er ooit een CooperSD:
http://www.newminiclub.nl/nieuws.php?id=522&tag=Diesel
Gr, Marcel
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 aug 2010, 21:56

Nu we dus een Cooper D hebben gekocht en vandaag hebben gereden zitten we thuis na te genieten/praten.
Daarmee natuurlijk weer wat nieuwe vragen. :oops:

We hebben een multi functioneel stuur met knopjes voor de radio. (die werken)
Ook zitten daar 2 knopjes waarvan 1 zeker is voor de telefoon, wil dat zeggen dat onze mini dan ook blue tooth heeft of is dat enkel voorbereid? (stond niet in optie lijst bij de dealer)
Ook stond er niets van cruise control maar ook die knopjes zitten aan de rechterzijde van het stuur. Bij de testrit heb ik wel op die knopjes geduwd maar de cruise control werkte niet. Ik heb er verder niet naar gekeken dus misschien had ik een ander knopje eerst moeten gebruiken, of wil het zeggen dat je wel de knopjes kan hebben maar de functie er niet op zit? (of zijn het andere functies, bv board computer?)

Ik kan natuurlijk wel wachten tot we de auto hier hebben maar ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd. :s

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”