Mini Cooper D bij Renault Dealer Waalwijk, tips?

De 2e generatie vanaf 2006
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini Cooper D bij Renault Dealer Waalwijk, tips?

16 aug 2010, 00:41

Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een mini cooper D. Nu heb ik mijn (ongetrainde) oog laten vallen op een mini cooper D chili van 3/2008, welke voor 17750,- te koop staat bij van kerkhof & Visscher renault waalwijk (excl 699,- voor afleverbeurt en 6 mnd bovaggarantie).
zie link: [web]http://www.autotrack.nl/tweedehands/min ... 7343/fotos[/web]

Wij (mijn vriend en ik) zijn afgelopen zaterdag al eens gaan kijken en op het oog ziet hij er netjes uit. Er zit o.a. cruise control, airco en half leren bekleding in. Min inruil (toevalllig een renault megane coupe) kan/wil ik er tussen de 15.000 en 15.400 euro bijleggen (dan wel incl de bovaggarantie).

Nu ben ik (nog) geen mini kenner; wat denken jullie van de vraagprijs en hebben jullie nog tips waarop te letten? We willen in de loop van de week terug gaan voor een proefritje :P

Alvast heel erg bedankt!
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2010, 07:13

Ziet er op eersteoog idd niet slecht uit! Toevallig heeft "samsara" ook net zoeen toch gekocht. Wel met 50k km's en zat volgens mij ook rond die prijs.

Wat ik wel jammer vind is dat er s-spokes (oudmodel) op zitten en niet de crown spokes zoals bij een R56 horen.

Ik denk dat je toch wel een goede deal kunt maken aangezien je een renault heb om in te ruilen en een vreemd merk bij ze wilt kopen. Eindelijk weer een slimme renault rijder :wink:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2010, 10:58

Moeilijk om een auto te beoordelen van alleen een foto...

Zoals Ries al aangeeft zijn de velgen wel origineel MINI, maar horen ze eigenlijk op het vorige model (R50/52/53). Verder zou ik het persoonlijk jammer vinden dat er een handbediende airco opzit en geen climate control. Maar da's natuurlijk hardstikke persoonlijk.

Wel een lekker kleurtje, lekker fris. Ik zou zeggen: ga er voor en probeer een strakke deal te maken. Ik zou wel proberen om minimaal een jaar garantie te krijgen. Dat moet wel kunnen op een auto van amper 2,5 jaar oud toch.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2010, 11:50

ziet er op het eerste gezicht zeker nog goed uit...

Misschien nog een aanvullende tip op het bovenstaande; ff de voorruit bekijken op ruitschade, aangezien het een diesel is, die in 2,5 jaar 83K km heeft gelopen zal er wel veel snelweg mee gereden zijn. je heb dus kans dat er veel steenslag op de ruit en voorbumper zit... Mini's zijn daar sowieso wat gevoellig voor, maar met snelweg rijden word dit natuurlijk alleen maar versterkt ;)

Succes!!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2010, 12:24

Lijkt me zo op de foto's een erg nette MINI met een lekker kleurtje. De velgen zijn inderdaad van het vorige type MINI, maar ze lijken erg op de velgen van de huidige MINI en zeker in het wit staan ze erg goed onder deze Cooper D. Even kijken of het onderhoudsboekje compleet is en als je inclusief inruil van je Mégane een goede deal kan maken lijkt dit me een erg goede optie. Succes!
Afbeelding
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 aug 2010, 18:18

Thanx!
dat van die velgen wist ik dus bijvoorbeeld niet, maar vind ze wel mooi staan. Ik zal zeker even op de vooruit ed letten mbt de steenslag. Ook de garantie zal een punt in de onderhandeling worden (vind het zwz vreemd dat ze bij zo'n bedrijf en voor zo'n auto 699,- rekenen voor aflevering en garantie, maar ok). Ben wel benieuwd of het gaat lukken voor m'n budget, heb ook geen idee hoeveel marge ze op zo'n occasion hebben.
Heb nu al zin in m'n proefrit...
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 aug 2010, 18:56

Hallo Pientje,

Ik heb inderdaad net een vergelijkbare MINI op de kop getikt. Mijne is uit 07-2008 met 48k km op de teller. Ook een Chili uitvoering. De mijne heeft climate control, elektrisch dubbel panoramadak, overal mooie LEDjes die de binnenkant snachts verlichten en zwarte hemelbekleding 8), voor alle opties check effe mijn 'Show your ride" topic.

Ik heb een vergelijkbare prijs betaald.

Mijn MINI is dus iets jonger met iets minder km op de teller en wat meer opties.... MAAR: mijn MINI heeft een overgespoten motorkap :roll: vanwege de steenslag die 'mini cabrio' al als probleemgebied bij MINI's aangekaart heeft in zijn bericht. Tevens is mijn voorruit behoorlijk beschadigd (zeer veel putjes, zelfde steentjes) en heb ik wat steenslag aan de voorkant van mijn dak (net boven de vooruit). Ook staat mijn MINI op winterbanden, want zo is hij uit de lease gekomen van de vorige eigenaar (heeft wel z'n originele velgen, maar die ga ik toch vervangen t.z.t.)

Als de MINI waar jij straks lekker een proefrit in gaat maken (en pas op, want alle vormen van objectiviteit raak je kwijt gedurende dat uurtje :mrgreen: ) er rondom strak uitziet. Dus weinig tot geen steenslag, en weinig tot geen deukjes en krassen,... dan denk ik dat je een hele coole MINI gevonden hebt voor een nette prijs. En zelfs al heeft ie wat steenslag. Dat is nou eenmaal MINI's eigen,... zeker snelweg MINI's!

Je kan nog even checken of de velgen wel bedeeld zijn met runflat banden. Een MINI heeft immers geen reservewiel en runflat banden verhogen je veiligheid. Het zou zelf zo kunnen zijn (omdat een MINI officieel nieuw geleverd wordt met runflat banden) dat je MINI bij problemen niet gedekt is door de verzekering zonder runflat banden er onder. Dit is echter een aanname van mij en zou je moeten navragen.

Afleverkosten + garantie is meestal rond een prijs van 500 euro. Dit omdat ze beweren de auto nog een grote beurt te geven (dit is ook waarom ze garantie durven te geven en waarom je een week moet wachten tot je hem mag ophalen... de kans is immers iets kleiner dat ze zelf niet doorhebben dat er echt iets mis is)

Als laatste wil ik er aan toevoegen. Een Dooper rijdt heerlijk! :rijden Ben vandaag voor het eerst naar mijn werk heen en weer gereden met de mijne en het is een oase van rust op de snelweg (in zijn 6de versnelling op de cruisecontrol) en een racemonstertje bij de rotondes :) ( >) 2de versnelling en gas geven terwijl je aan je stuur hangt)

Ik wil je veel plezier wensen met je proefrit (shakeit) en sowieso welkom op het forum! :icon_top:

Cheers, Mart
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 aug 2010, 13:15

Wat betreft die velgen: ik vind persoonlijk de S-Spokes mooier dan de Crown Spokes! De S-Spokes lijken veel meer op minilights zoals de classics dat hadden met een sportspack.

Afleverbeurt zou ik lekker laten zitten! Voor nog minder doe je bij een BMW/MINI dealer een gewone beurt.

Een auto zonder runflat banden rijdt lekker dan met runflat banden. Qua verzekering maakt dat niets uit!
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 aug 2010, 13:21

Bedankt voor alle tips! We gaan straks de proefrit maken :D , zal laten weten hoe het is afgelopen...
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 aug 2010, 19:39

Gelukt!
Zoals verwacht reed hij (héél) goed (toch wel wat anders dan een megane coupe) en na enige onderhandeling hebben we een deal kunnen sluiten. :))
Nu nog geduld hebben tot 3 september, oef, maar daarna gaan we kilometers maken :rijden

Bedankt voor al jullie tips!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2010, 20:00

Gefeliciteerd!

Lijkt me een mooie aankoop! 8)

Kom je hem dan meteen showen bij de Tukkertocht de 19e september?? Samen met andere MINIoten genieten van de MINI's!
pientje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 aug 2010, 20:09

Aah, helaas 19 september hebben we al een (ander) feestje :roll: , maar wie weet volgende keer...
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 aug 2010, 00:22

Gefeliciteerd Pientje!! Leuk dat het allemaal gelukt is 8)

Geniet er van... nog effies w8en maar dan heb je ook wat
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2010, 07:40

Goed om te horen dat het Mini virus weer heeft toegeslagen :lol:

Veel plezier
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”