http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3
Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.
Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:
LOL: 150pk in een ONE
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zoek maar eens de eerste Cooper van Maaij
Mijn MINI One had 130pk (denk dat dat 125pk zou geweest zijn op de bank van Beek).

Mijn MINI One had 130pk (denk dat dat 125pk zou geweest zijn op de bank van Beek).
- Mister Mario
- One wheel wonder
Bericht
Schijnt dat de generatie 1 veel makkelijker is en was te tunen.......................
Re: LOL: 150pk in een ONE
Denk dat je het wel kunt schudden om jouw ONE te tunen heb zelf ook eentje, de MINI bij Lohen is een van de generatie 1.P5ycH0 schreef:http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3
Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.
Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:
Schijnt dat de generatie 1 veel makkelijker is en was te tunen.......................

Keep it MINI to Impress
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oooohw, gaat het hier over de 2.Gen MINI One!?
Dat gaat inderdaad niet lukken.
Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
Dat gaat inderdaad niet lukken.
Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
Moet echt wel te doen zijn
binnenkort gaan sam en ik wat testen op mn ONE
jullie horen t wel 

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
150pk. Een heerlijke droom. Vooralsnog.....
En PepperWhite, ik ben benieuwd. Ik laat de mijne een dezer dagen even chiptunen naar 120pk. De overige pk's moet vermoedelijk met hardware upgrades gedaan worden. P.s. Welke motor heb jij in je ONE? Een 98pk, of een 95pk?
Ik heb de 1.6 98pk versie.
En PepperWhite, ik ben benieuwd. Ik laat de mijne een dezer dagen even chiptunen naar 120pk. De overige pk's moet vermoedelijk met hardware upgrades gedaan worden. P.s. Welke motor heb jij in je ONE? Een 98pk, of een 95pk?
Ik heb de 1.6 98pk versie.
Laatst gewijzigd door P5ycH0 op 28 okt 2010, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De 1.6 versie zal makkelijker gaan, die is gedowngrade.
Een normale Cooper is al niet flink te tunen omdat deze atmosferisch is.
Tunen komt van het woord finetunen; afstellen, zodat de motor ideaal loopt. Het is gewoon natuurkunde!
Bij het tunen van een One of Cooper zou ik eerst bij uitlaatlijn en inlaatlijn beginnen. De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow. Voorbeelden van open uitlaatlijnen zijn Milltek en Supersprint.
Als je in- en uitlaatlijn hebt vervangen, dan ga de computer aanpassen aan de setup. Dit gebeurt op de rollerbank!
Een normale Cooper is al niet flink te tunen omdat deze atmosferisch is.
Tunen komt van het woord finetunen; afstellen, zodat de motor ideaal loopt. Het is gewoon natuurkunde!
Bij het tunen van een One of Cooper zou ik eerst bij uitlaatlijn en inlaatlijn beginnen. De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow. Voorbeelden van open uitlaatlijnen zijn Milltek en Supersprint.
Als je in- en uitlaatlijn hebt vervangen, dan ga de computer aanpassen aan de setup. Dit gebeurt op de rollerbank!
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
pffft.. en nokken-assen aanpassen voor de klep-timing en opening, balanceren krukas, lichtere drijfstangen, polijsten en balanceren van andere draaiende delen. etc etc.
Er is op iedere standaard motor best wel veel winst te halen omdat ze altijd op veilige marge zijn gebouwd.
Er is op iedere standaard motor best wel veel winst te halen omdat ze altijd op veilige marge zijn gebouwd.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?Mini Poeper schreef:Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dat klopt ook, bedoelde ik eigenlijk ook. Dit probleem zie je weer veel bij "sjonnie" buizen.Marcel Always Open schreef:Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?
Ja klopt, foutje!![]()
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”