LOL: 150pk in een ONE

De 2e generatie vanaf 2006
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

LOL: 150pk in een ONE

26 okt 2010, 21:28

http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3

Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.

Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 okt 2010, 23:58

Zoek maar eens de eerste Cooper van Maaij :wink:
Mijn MINI One had 130pk (denk dat dat 125pk zou geweest zijn op de bank van Beek).
Mister Mario
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: LOL: 150pk in een ONE

28 okt 2010, 09:08

P5ycH0 schreef:http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LO3

Zou er in NL ook iemand zitten die zoiets kan leveren/inbouwen (kheb zelf 6 linkerhanden namelijk) ?
Er is heel veel spul voor de s-jes, maar je ziet zo weinig voor een ONE.
Met chiptuning alleen kom je met een ONE vrijwel niet boven de 120pk.

Edit: Er zit ook een leuk geluidje onder:
Denk dat je het wel kunt schudden om jouw ONE te tunen heb zelf ook eentje, de MINI bij Lohen is een van de generatie 1.
Schijnt dat de generatie 1 veel makkelijker is en was te tunen....................... :wink:
Keep it MINI to Impress
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 okt 2010, 10:13

Oooohw, gaat het hier over de 2.Gen MINI One!?
Dat gaat inderdaad niet lukken.

Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2010, 10:22

Moet echt wel te doen zijn :) binnenkort gaan sam en ik wat testen op mn ONE :) jullie horen t wel :p
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2010, 10:33

150pk. Een heerlijke droom. Vooralsnog.....
En PepperWhite, ik ben benieuwd. Ik laat de mijne een dezer dagen even chiptunen naar 120pk. De overige pk's moet vermoedelijk met hardware upgrades gedaan worden. P.s. Welke motor heb jij in je ONE? Een 98pk, of een 95pk?
Ik heb de 1.6 98pk versie.
Laatst gewijzigd door P5ycH0 op 28 okt 2010, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 okt 2010, 10:41

De 1.6 versie zal makkelijker gaan, die is gedowngrade.
Een normale Cooper is al niet flink te tunen omdat deze atmosferisch is.
Tunen komt van het woord finetunen; afstellen, zodat de motor ideaal loopt. Het is gewoon natuurkunde!

Bij het tunen van een One of Cooper zou ik eerst bij uitlaatlijn en inlaatlijn beginnen. De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow. Voorbeelden van open uitlaatlijnen zijn Milltek en Supersprint.

Als je in- en uitlaatlijn hebt vervangen, dan ga de computer aanpassen aan de setup. Dit gebeurt op de rollerbank!
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 okt 2010, 12:18

pffft.. en nokken-assen aanpassen voor de klep-timing en opening, balanceren krukas, lichtere drijfstangen, polijsten en balanceren van andere draaiende delen. etc etc.
Er is op iedere standaard motor best wel veel winst te halen omdat ze altijd op veilige marge zijn gebouwd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 okt 2010, 21:48

Mini Poeper schreef:Bij 1.Gen MINI's is het ook af te raden om de One/Cooper van de voor de facelift te tunen aangezien deze een versnellingsbak hebben van Brooklands en vanaf de facelift bakken kregen van Getrag. De Brooklands bakken zijn probleembakken!
Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?
Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 okt 2010, 22:48

Marcel Always Open schreef:Mini Poeper , ik denk dat je Midland bedoelde en geen Brooklands?
Ja klopt, foutje! :O
Mini Poeper schreef:De in- en uitlaatlijn moeten een "open" lijn zijn met zo min mogelijk restricties en zo veel mogelijk flow.
Teveel open is ook niet goed, de motor moet een zekere mate van tegendruk krijgen uit de uitlaat.
Dat klopt ook, bedoelde ik eigenlijk ook. Dit probleem zie je weer veel bij "sjonnie" buizen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”