Hierbij een lijstje van de problemen die ik had met een nieuwe Mini One Clubman 1.4i:
- Als ik de airco aanzet, valt de motor stil
- Als de motor per ongeluk blijft draaien na het aanzetten van de a/c, hoor ik een geluid dat kan afkomstig zijn van een koffiemolen.
- Als ik een tijdje met de a/c aan gereden heb, verandert het geluid van een koffiemolen naar een cirkelzaag.
- Als ik van tweede naar derde versnelling schakel, steevast gekraak. Bovendien springt hij soms gewoon uit derde.
- Nu en dan tref ik de auto aan met de ruiten naar beneden. Redelijk vervelend op vakantie met een volle auto.
- Af en toe springen de achterdeurtjes spontaan open al rijdend.
- Op vakantie begaf de prachtige Harman Kardon stereo het na 200km. Spijtig genoeg moesten we de volgende 2000 km zelf zingen.
De oplossingen:
- De airco was onvoldoende gevuld in de fabriek. Een vulling in de garage bracht evenwel geen soelaas.
- Een steun van de versnellingsbak was losgekomen. Vandaar het stroef schakelen. Is nog twee keer losgekomen.
- De module van de centrale vergrendeling was doorgebrand.
- De module van de Mini Radio Boost was doorgebrand.
Dit allemaal na 15 000km!! Mijn tweede Mini (de eerste met CVT bak heeft vorig jaar de geest gegeven na 90 000km en 4000 euro kosten) en meteen ook mijn laatste.
Bovendien lag de motorkap er scheef op en kon je langs één kant je hand tussen de achterdeurtjes steken terwijl dat langs de andere kant niet mogelijk was.
Nadien koop ik een Subaru Legacy uit 1999 met 280 000km die perfect rijdt, niet rammelt, niet kraakt en niet piept. Klein detail:
De Mini One Clubman 1.4i kostte 24 000 euro.
De Subaru kostte 2000 euro.
Ik zou het wel weten.
Problemen met Mini One Clubman
- MiniMa
- Leerling Mini lid
Bericht
En eh.... wat moeten wij met dit bericht. Verwacht je dat iedereen nu een Subarrol gaat rijden?
Ik rijd al 30000 zonder één probleem in een Clubman. Misschien moet je gaan klagen bij je garagist.
Ik zeg veel plezier. Blijven wij allemaal lekker Mini rijden.

Ik rijd al 30000 zonder één probleem in een Clubman. Misschien moet je gaan klagen bij je garagist.

Ik zeg veel plezier. Blijven wij allemaal lekker Mini rijden.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, het zijn inderdaad echt k*t auto's. Dank je wel dat je ons de ogen hebt geopend. We gaan ze nu allemaal te koop zetten en allemaal lelijke Subraaru's kopen. Daar wordt het op de wegen vast leuker en mooier van. Misschien kunnen we het forum wel omdopen in SubraaruClub
Of ga ik nu te ver
Of ga ik nu te ver

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
achja t is maar waar je in gezien wil worden he
veel succes in je lelijke rijdende hondenhok op wielen
mijn ONE doet t prima

veel succes in je lelijke rijdende hondenhok op wielen

mijn ONE doet t prima

- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
Kijk je kunt natuurlijk pech hebben met je auto.
een zogenaamde "maandagochtend auto"
maar om dan gelijk ELKE Mini de grond in te boren gaat mij iets te ver
begrijp best dat je jouw onvrede uit over je Mini,iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
maar vind het niet vreemd dat niet iedereen jouw mening deelt
veel plezier in je Subaru
een zogenaamde "maandagochtend auto"

begrijp best dat je jouw onvrede uit over je Mini,iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
maar vind het niet vreemd dat niet iedereen jouw mening deelt

veel plezier in je Subaru

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
:lachuJorisD schreef:Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt voor een Mini...en blijkbaar zijn Mini's zelf ook redelijk kieskeurig
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
zo, heb na het lezen van dit topic gelijk m'n beide MINI's verkocht....

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Denk dat deze post opvolgend is aan jouw post die je in het "Auto carriere" topic had geplaatst. (Klik )
Ik vind dat iedereen een mening mag hebben en zal je er ook niet op aanvallen. (Zelfs als het tegen de mijne is). Ik vind je post niet constructief maar goed:
Heb zelf jarenlang actief op een subaru-forum meegedaan en de ontiegelijke hoeveelheid kraakjes die daaraan zaten nemen misschien af als je de auto over 150,000 km rijdt. Een subarublok is redelijk onverwoestbaar, beter dan vrijwel alle andere merken. De lak op een subaru is dan bijvoorbeeld weer waanzinnig slecht, niet te lang naar kijken en zeker niet over een onverharde weg gaan rijden. Dus elk merk z'n eigen shit.
De hoeveelheid klachten zoals jij met je clubman hebt gehad heb ik nog niet eerder gezien bij andere mini-rijders. Maar volgens mij hebben al deze klachten eenzelfde oorzaak (die blijkbaar nooit gevonden werd of misschien nooit onderzocht) aangezien het allemaal met electronica te maken heeft. Modules branden niet zomaar door, daar is een oorzaak voor.
Een ding is zeker, "maandagmorgenmonsters" bestaan zeker, waarschijnlijk had jij er een van. Helaas heb je het vertrouwen in het merk verloren.
Ik vind dat iedereen een mening mag hebben en zal je er ook niet op aanvallen. (Zelfs als het tegen de mijne is). Ik vind je post niet constructief maar goed:
Heb zelf jarenlang actief op een subaru-forum meegedaan en de ontiegelijke hoeveelheid kraakjes die daaraan zaten nemen misschien af als je de auto over 150,000 km rijdt. Een subarublok is redelijk onverwoestbaar, beter dan vrijwel alle andere merken. De lak op een subaru is dan bijvoorbeeld weer waanzinnig slecht, niet te lang naar kijken en zeker niet over een onverharde weg gaan rijden. Dus elk merk z'n eigen shit.
De hoeveelheid klachten zoals jij met je clubman hebt gehad heb ik nog niet eerder gezien bij andere mini-rijders. Maar volgens mij hebben al deze klachten eenzelfde oorzaak (die blijkbaar nooit gevonden werd of misschien nooit onderzocht) aangezien het allemaal met electronica te maken heeft. Modules branden niet zomaar door, daar is een oorzaak voor.
Een ding is zeker, "maandagmorgenmonsters" bestaan zeker, waarschijnlijk had jij er een van. Helaas heb je het vertrouwen in het merk verloren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors