Lekkage panoramadak

De 2e generatie vanaf 2006
jacolien1
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Lekkage panoramadak

15 dec 2010, 16:43

De afgelopen week werden we geconfronteerd met lekkage aan de linkerkant van de dakhemel in onze Mini Cooper (2009). Al direct rees het vermoeden dat de oorzaak ergens bij het panoramadak zou moeten zitten. Ook zagen we al snel dat het water ook bij de hendel van de motorkap naar binnen kwam. Ook gaf de boordcomputer allerlei storingen aan.
Een eerste inspectie bij de dealer leverde niet veel op. Eerste optie was een verstopping van het afvoerkanaal aan de linkervoorzijde. Doorblazen bleek helaas geen oplossing te bieden.
Maar direct weer een volgend bezoek gebracht, waarbij de dakhemel (gedeeltelijk) werd opengemaakt. Daar werd de oorzaak direct duidelijk, namelijk de afvoerbuis tussen het panoramadak en de afvoer via de deurrubber was niet (meer) aangesloten. De dealer gaf aan dit nog nooit eerder te hebben meegemaakt en kon ook geen reden voor het losraken aangeven. Iemand die dit herkend?
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

15 dec 2010, 17:11

welkom op dit forum!

we stellen ons altijd eerst even netjes voor in het who are you topic, dat wordt hier wel op prijs gesteld...en terecht trouwens.

over je vraag, ik heb geen lekkage gehad aan mijn panoramadak maar die van mij is in de garantieperiode wel netjes vervangen aangezien het dak niet meer open ging, succes!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2010, 19:07

Naatje schreef:welkom op dit forum!

we stellen ons altijd eerst even netjes voor in het who are you topic, dat wordt hier wel op prijs gesteld...en terecht trouwens.
X2...

Over je vraag, je heb het probleem al gevonden ljikt me, gewoon de afvoerbuizen opnieuw met elkaar verbinden en het lekt niet meer toch??
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 dec 2010, 21:05

mini cabrio schreef:
Naatje schreef:welkom op dit forum!

X2...

Over je vraag, je heb het probleem al gevonden ljikt me, gewoon de afvoerbuizen opnieuw met elkaar verbinden en het lekt niet meer toch??
X3 blijkbaar montagefoutje. Heb dit nog niet eerder voorbij zien komen. Maar is dus inmiddels opgelost.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”