Hulp gevraagd, Clubman linker split door gaat niet niet open

De 2e generatie vanaf 2006
Rocketruud
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Hulp gevraagd, Clubman linker split door gaat niet niet open

18 jan 2011, 08:33

Hallo Allemaal,

Sinds kort blije en trotse bezitter van een Clubman S, maar loop tegen een vervelende storing aan.
De linker split door gaat niet altijd open. Ik heb al gevonden dat er een service bulletin voor is maar ik kan helaas niet inzien wat er over geschreven is. Het schijnt dus wel vaker voor te komen.

Iemand een idee of nog beter een oplossing?

Alvast bedankt!!!

Voor alle duidelijkheid, het gaat hiet om de achterdeur en niet de clubdoor aan de zijkant.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2011, 15:43

Bij mij volstaat het om even tegen de deur aan te drukken (aslof 'ie niet goed gesloten is). Dan gaat 'ie gelijk open. Je kan ook kijken of je aan de onderzijde niet per ongeluk de beveiling ingedrukt hebt. Dat is een "pen" die door de voorste portier wordt ingedrukt als de deuren gesloten zijn zodat je niet per ongeluk de Clubdeur kunt open zonder het voorportier te openen.

Wen d'er maar aan dat je dit vaker gaat gebeuren. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jan 2011, 16:29

Rob, lees de laatste regel van topicstarter eens... :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 18:54

o sjesus, zat echt niet op te letten.... :oops:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 18:58

mushrop schreef:ach ja, ik ben superscherp

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2011, 20:41

ik zat er al op te wachten... :mrgreen:

Afbeelding
Rocketruud
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 feb 2011, 20:07

Vandaag opgelost:

Rechterdeur kon gelukkig nog steeds open, deur beplating linker deur verwijderd en ontdekt dat de stekkerverbinding van de handgreep flink was geoxideerd. Stekkertje losgemaakt, met een dun koperdraadje contact gemaakt en voila, de deur ging open, het elektrische slot was dus niet kapot en de programmering was ook niet het probleem! Dit laatste vertelde een dealer me en voor de opsporing, bestelling en reparatie zouden ze de auto 2 dagen nodig hebben....

Nadat ik dus de deur open had, kon ik zien dat door de oxidatie 1 draadje helemaal los was. Gesoldeerd, ruim voorzien van WD40 en het werkt weer prima. Een paar uurtjes knutselen...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2011, 20:32

wow, creatief! :icon_top:

Maar mooi dat het weer is opgelost. kan me voorstellen dat het een behoorlijke ergenis is als je deuren niet normaal opgaan.

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 feb 2011, 22:01

Goeie info voor de toekomst Rocketruud. Als ik er ooit last van krijg dan weet ik in ieder geval waar ik ga beginnen met zoeken.

Thanks!
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 feb 2011, 18:50

Het is erg waardevol dat mensen die een "zeldzaam" probleem hebben opgelost, toch nog even de oplossing in hun topic melden. 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”