Software update 2011
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Software update 2011
De auto is onlangs aan de computer gehangen bij de dealer voor een analyse check. Hieruit bleek dat er een nieuwe software versie beschikbaar was voor de auto. Echter dat kon niet niet zomaar op de auto gezet worden, want het herprogammeren kon wel eens een paar uur duren. Dit vond ik erg vreemd omdat we in het verleden al eerder een updates hebben gehad maar dat was gewoon een kweste van de auto aan de computer hangen en dat was het het dan. Tevens moet ik bij de afspraak voor de zekerheid de JCW instal cdrom meenemen omdat het niet zeker is of JCW tuning wordt gedelete of overschreven met nieuwe software vanuit het systeem. Planning is deze week, dus ik zal ook laten weten wat er voor een 2007 R56 aan software beschikbaar is gekomen en/of dat de JCW tunning hetzelfde blijft of dat deze wordt geupgrade vanuit het systeem.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
updaten kan idd uren duren, die van mij heeft in 2010 3,5 uur aan de computer gestaan voor update bij sommige bmw 's kan het dagen duren.
Waarom zou je die update doen ??? ik heb het gedaan omdat ik een andere taal in de navi wou hebben en dat alleen op die manier kon .
Waarom zou je die update doen ??? ik heb het gedaan omdat ik een andere taal in de navi wou hebben en dat alleen op die manier kon .
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Op advies van de dealer ivm plaatsen/vervangen benzine pomp. Het verhaal is dat deze anders draaien op oudere software vandaar de totale upgrade die sinds kort beschikbaar zou zijn. Je kan ermee blijven rijden wat volgens hun geen kwaad kan, maar om het totaal optimaal te benutten is de upgarde noodzakelijk. Ik kan me dat niet voorstellen hoe vervanging van een pomp anders is dan op oude software. Laat wel weten hoe en wat als het zover is.Waarom zou je die update doen ???
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Zojuist de bolide bij de dealer achtergelaten en gevraagd wat ze precies gingen doen. De volgende software updates staan op het programma alhoewel ik niet weet durf te zeggen wat voor invloed het zal hebben op de auto.
Er komt een ecu upgrade, klimate control update, audio update, abs update en een instrumenten bedienings update. Dit zijn de software modules die moeten worden geupdate. Eventuele andere modules zijn blijkbaar nog up to date en hoeven geen upgrade. Onduidelijk is of we het hebben over 2011 software versies of geupdate versies van het bouwjaar van de auto. Wist de dealer niet te melden. Ze gaan er vanuit dat het om de 2011 upgrades zal gaan voor de R56 (welk op de 2011 modellen zal zitten) die ook op de "oude" R56's van toepassing zijn. Er vindt geen JCW upgrade plaats.
Er komt een ecu upgrade, klimate control update, audio update, abs update en een instrumenten bedienings update. Dit zijn de software modules die moeten worden geupdate. Eventuele andere modules zijn blijkbaar nog up to date en hoeven geen upgrade. Onduidelijk is of we het hebben over 2011 software versies of geupdate versies van het bouwjaar van de auto. Wist de dealer niet te melden. Ze gaan er vanuit dat het om de 2011 upgrades zal gaan voor de R56 (welk op de 2011 modellen zal zitten) die ook op de "oude" R56's van toepassing zijn. Er vindt geen JCW upgrade plaats.
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik kan me best voorstellen dat er upgrades worden gemaakt voor je auto.
tegenwoordig is alles computer gestuurd en die software is nou eenmaal deels of volledig door mensen geschreven.
Daar kunnen bugs in zitten.
Als je dus een nieuwe brandstofpomp hebt gekregen (die dan waarschijnlijk anders is dan de eerdere) kan het zijn dat de software die daarbij hoort anders is.. Waardoor je dus die upgrade nodig zal hebben.
Ik vind het niet vreemd.
Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat het altijd zo lang moet duren........
tegenwoordig is alles computer gestuurd en die software is nou eenmaal deels of volledig door mensen geschreven.
Daar kunnen bugs in zitten.
Als je dus een nieuwe brandstofpomp hebt gekregen (die dan waarschijnlijk anders is dan de eerdere) kan het zijn dat de software die daarbij hoort anders is.. Waardoor je dus die upgrade nodig zal hebben.
Ik vind het niet vreemd.
Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat het altijd zo lang moet duren........

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Aan de andere kant, misschien maar goed ook dat het lang duurt, maar wel goed gebeurt..
je wilt immers niet met een hangend gaspedaal rondrijden

je wilt immers niet met een hangend gaspedaal rondrijden

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Inmiddels is de auto weer terug en het enige wat meteen opvalt is dat de koppeling wat zwaarder aanvoelt (niks mee gebeurd) en dat de auto zwaarder klinkt en meer prutteld. Elke keer als je van het gas gaat krijg je nu een pruttelsound. De ene keer wat meer aanwezig dan de andere keer. Ik moest nog tanken en ik zag dat ik met een volle tank een range zou hebben van 504km ipv de gebruikelijke 740km.
Zal wel weer bijtrekken denk ik
Wat de ABS upgrade betreft valt wel iets op te merken. In de buurt zijn er een paar snelheids drempels (op een 80km weg) die een traction ingreep geven rond de 73/75kmh of hoger. We remmen ook altijd af en voor deze drempls ivm met een mogelijke ingreep. Nu hebben we de eerste met 75kmh genomen zonder ingreep, de tweede met 80kmh zonder ingreep en de derde met de sportknop aan met 80kmh hebben we ook doorstaan zonder ingreep. We zijn onderweg gedraaid hebben dezelfde route gereden met de sportknob aan en cruise control op 80km. Geen ingreep gehad waar we anders wel een ingreep zouden krijgen. Kan best zijn dat het nu iets anders staat afgesteld met leek mij wel het melden waard.

Wat de ABS upgrade betreft valt wel iets op te merken. In de buurt zijn er een paar snelheids drempels (op een 80km weg) die een traction ingreep geven rond de 73/75kmh of hoger. We remmen ook altijd af en voor deze drempls ivm met een mogelijke ingreep. Nu hebben we de eerste met 75kmh genomen zonder ingreep, de tweede met 80kmh zonder ingreep en de derde met de sportknop aan met 80kmh hebben we ook doorstaan zonder ingreep. We zijn onderweg gedraaid hebben dezelfde route gereden met de sportknob aan en cruise control op 80km. Geen ingreep gehad waar we anders wel een ingreep zouden krijgen. Kan best zijn dat het nu iets anders staat afgesteld met leek mij wel het melden waard.
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
In mijn R56S van 2007 greep de traction control vrij resoluut in. Als de wielen geen grip hadden leek het wel of al het vermogen van de wielen werd gehaald. In mijn R56S LCI reageert dit beter. Vermogen wordt geleidelijker geknepen ipv in 1 keer hoppa weg vermogen.
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Volgende week donderdag gaat de auto weer terug naar de dealer omdat het lijkt alsof de nieuwe software niet goed werkt. Het uitlaat geluid is vrij mat geworden, de auto rijdt te soepel aslof de JCW tuning niet meer aanwezig is. Tevens zijn er wat kleine elektrische dingentjes die opvallen. Ik heb begrepen dat de ECU zich effectief permanent aan de rij omstandigheden aanpast maar er mag geen terugval zijn. Het verschil is bij ons echter zo groot dat de gehele ECU zal gewist worden en de gehele software zal opnieuw erop gezet worden. Omdat er een 2009 motor in de 2007 auto zit konden ze niet zeggen of er 2007 software of 2009 gerelateerde software wordt geupload omdat het op chassinummer gaat. Omdat ze zelf een 2009 hebben ingebouwd onder garantie ga ik evan uit dat deze aangemeld is. Tevens is er een nieuwe JCW activatie code opgevraagd om er zeker van te zijn dat deze er straks weer op zit. De JCW cd-rom met activatie code schijnt al tijdje niet meer geldig te zijn en wordt door de dealers niet meer gebruikt.
Het vermoeden is dat de nieuwe software de JCW heeft gedeactiveerd tijdens het inrijden van de nieuwe software. Dit wordt bevestigd door hetgeen wat op enkele buitenlandse forums te lezen is met betrekking tot de laatste ECU updates.
Zal donderdag verslag uitbrengen over de laatste stand van zaken en zal de geplaatste software nummers opvragen en hier melden.

Het vermoeden is dat de nieuwe software de JCW heeft gedeactiveerd tijdens het inrijden van de nieuwe software. Dit wordt bevestigd door hetgeen wat op enkele buitenlandse forums te lezen is met betrekking tot de laatste ECU updates.
Zal donderdag verslag uitbrengen over de laatste stand van zaken en zal de geplaatste software nummers opvragen en hier melden.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”