Ik heb een Cooper S uit 2007 gekocht, het turbo model met bijna 70.000 km op de teller.
Een aantal dingen beginnen me op te vallen (ik heb 0,0 verstand van auto's).
Schakelen van 2 naar 3 doet soms lastig, het tandenpoetsen is iets wat snel kan gebeuren.
Ik voel ook wat ruws als ik van 2 naar 3 aan het schakelen ben, net alsof ik de koppeling niet ver genoeg intrap.
Door een bekende van me heb ik me laten vertellen dat dan de synchroringen op zijn?
Het blok maakt bij stationair draaien een diesel achtig geluid (ben het hier op het forum al meermaals tegen gekomen).
In hoeverre moet ik mij daar zorgen over maken?
De dealer waar ik hem/haar gekocht heb is geen Mini dealer, maar wel 6 maanden Bovag garantie.
Verder wat kleine dingen maar die zijn allemaal op te lossen.
2007 Cooper S vragen
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Het kan zijn dat idd de koppeling niet ver genoeg intrapt als je dat wel doet dan kunnen het ook de sync ringen zijn. Dan zou je een bezoek moeten brengen aan de garage. Het diesel geluid 'hoort' bij de r56s maar is wel een fix voor. Het betreft een ketting spanner. Even op het forum zoeken voor meer details. Check ook je oliepijl regelmatig, als dit te laag is hoor je dit ook als een rammel.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
het koppeling 'probleem' kan worden afgesteld!
Dit heb ik meerdere malen bij andere auto's gehad en daar gebeurde het ook mee :-) en dat is absoluut garantie! geen probleem :-)
ligt dan aan de 'schakelstangen' onder de auto.. maar dat weten ze daar wel :-) zo niet.. dan miss toch de duurdere synchroringen die bij de garantie horen ;-)
Dit heb ik meerdere malen bij andere auto's gehad en daar gebeurde het ook mee :-) en dat is absoluut garantie! geen probleem :-)
ligt dan aan de 'schakelstangen' onder de auto.. maar dat weten ze daar wel :-) zo niet.. dan miss toch de duurdere synchroringen die bij de garantie horen ;-)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors